Skotare

adapter bultad grip / grip med dubb

4 inlägg 4528 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

adapter bultad grip / grip med dubb

fordfairlane  
#184099 Har en ganska enkel fråga men har inte lyckats googla fram något. Vet någon om det finns adapter mellan de bultade skotargriparna och infästningen med dubbar som tex traktokranar har.

Vi har en bultad grip i rotatorn idag på vår kockums 84-35 och har skaffat en arbro stroke stegmatare och där fästs rotatorn med dubb och sprint. Finns denna del färdig att köpa eller måste man malla av bultcirkeln och bygga något som fungerar alternativt hänga den i en mesigare rotator.

en annan liten ströfråga när jag ändå är igång. Var får man tag i rutlist till kockumen. Rutorna är ju av plast och sitter liksom utanpå hytten infällda i en ganska tjock list. Har inte sett något liknande som universallist.
/ Mvh Samuel Steen



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: adapter bultad grip / grip med dubb

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185816 Köpte en sån adapter så att Hultdingripen o min Arbro skulle samsas om samma rotator från en Rottne återförsäljare.
Har för mej att de är 59mm tapp på rotatorn med 30mm sprint

Avatar Fallback

Re: adapter bultad grip / grip med dubb

fordfairlane  
#185820 Kommer du ihåg ca pris samt vilken återförsäljare det var innan jag börjar ringa runt. Finns det så är det ju smidigt

   TS
Avatar Fallback

Re: adapter bultad grip / grip med dubb

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185829 Hade ingen aning men en koll i bokföringen visade att 2008 kostade de fästet 956:-
Köpte de av Sundahls Maskinaffär i Växjö, återförsäljare av bla Rottne
Står ett varunummer 021-0045
Hm kanske missförstod dej fästet sitter alltså på min grip för jag har en rotator med tapp, inte fläns.

Beställde en dubbelsvängdämpare samtidigt av dom, gick inte köpa direkt av Indexator men dom hjälpte gärna till med att leta upp rätt modell!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).