Skotare

BM 971: söker instruktionsbok

7 inlägg 5759 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

BM 971: söker instruktionsbok

Risarvaren  
#172943 Hej,
jag har nu fått hem min gamla maskin men söker en instruktionsbok/manual till maskinen.

Finns det någon här som har en sådan instruktionsbok mån de? Alternativt som känner till var man kan ladda ner en pdf eller liknande? Jag har trålat nätet men inte hittat någon bok utlagd ännu. Har även sökt på "Maskinisten"



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172976 Jag har ingen bok men vi vill se bilder!!

Avatar Fallback

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Risarvaren  
#173014 Kanske man kan byta till sig en bok mot lite bilder!!! :lol: :lol: Jag ordnar fram bilderna och hoppas någon kan ordna fram en bok! Gärna som PDF!

   TS
Avatar Fallback

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Risarvaren  
#173070
Bild

Maskin just avlastad nere vid landsvägen.

Bild

Nästan hemma. Första gången jag kör en sådan här. Vägen är alldeles mjuk efter tjällossningen och jag känner mig orolig att den ska sjunka ner i vägkanterna.

Bild

Hade en kompis med mig i hytten

Bild

Äntligen framme på gårdsplanen

Bild

Bilen ser ganska liten ut vid jämförelse...

Bild



Bild

Trevlig syn utanför köksfönstret...


Nu börjar arbetet. En del glapp i spakarna, nya elkablar och stift kanske. Läcker lite olja när man kör kranen. Vet inte vilka funktioner ännu men det skall jag nog kunna ta reda på.
Ska lura ut hur man smidigast lyfter av tviggen och ställer den på lastväxlarben. lite svetsa eventuellt...

En timmerkran skulle sitta fint dessutom...

   TS
Användarvisningsbild

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Kse  
#173079 Jag sålde en instruktionsbok till "SM971" här på forumet. Kolla med honom om du får kopiera.

Avatar Fallback

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Risarvaren  
#173107 Hej KSE,

tack för snabbt svar. Jag har PM:at honom och hoppas på svar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: BM 971: söker instruktionsbok

Mc1tango  
#511909
Risarvaren skrev:Hej KSE,

tack för snabbt svar. Jag har PM:at honom och hoppas på svar.


Hej!
lyckades du få en kopia av boken? Jag letar efter den här handboken. Jag är i Quebec.
Tack :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).