Skotare

Rottne F10

30 inlägg 14690 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23790 Jag lägger in någon bild i Fotoalbumet på F10:an som vi hade på demo.

Rottne skotare
Avatar Fallback
Fritte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24408
Niklas H20 skrev:jag provade en f10 lite bara på en grusplan känns som att åka lastbil.. något spm jag tycker dom har krånglat till lite är att det står siffror på alla knappar istälet för symboler som visar direkt vad dom är till. antar att detta bero på att man själv ska kunna välja vilken knapp till vilken funktion. en möjlighet som är mindre nödvändig i en skotare enligt mitt tycke


Är väl bara på demomaskinen som det är siffror på är övertygad att det blir symboler sen.

Tyckte själv att den (F10) va betydligt skönare att köra med hyttfjädringen än den gamla F9 vi kör med.
Konstigt att inga maskintillverkare kommit på det tidiga

Användarvisningsbild
masterchief  
#25956
Fritte skrev:
Niklas H20 skrev:jag provade en f10 lite bara på en grusplan känns som att åka lastbil.. något spm jag tycker dom har krånglat till lite är att det står siffror på alla knappar istälet för symboler som visar direkt vad dom är till. antar att detta bero på att man själv ska kunna välja vilken knapp till vilken funktion. en möjlighet som är mindre nödvändig i en skotare enligt mitt tycke


Är väl bara på demomaskinen som det är siffror på är övertygad att det blir symboler sen.

Tyckte själv att den (F10) va betydligt skönare att köra med hyttfjädringen än den gamla F9 vi kör med.
Konstigt att inga maskintillverkare kommit på det tidiga

Han som skotar efter mig var och provkörde f10an igår.
Han tyckte det var en jäkla skillnad med, han hörde att F12 kommer om ett år med nya hyttfjädringen.

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#30832 Va det nån som provade Rottnes nya maskiner på Nolia med hytt fjädringen?
Jag gjorde det iaf och jag tyckte att det nästan va skönare att köra den än att ha sex...

När man satt i hytten så kände man inga slag eller stötar, trots att man tvingade på den på stubbar och stener, och hela tiden satt säljare från Rottne och hetsade mig till att köra fortare, men den gick fan inte att åka obekvämt jämfört med dagens skotare...

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30856 Testade den lite på rottnevisningen, och visst är det bra, men den var inte riktigt utvecklad då så det har nog hänt en del...

Hörde av en mekaniker att dem var på gång med en F15 som skulle ersätta F14 och att det skulle komma en F13 också, antar att den skulle ersätta F12? Med den nya hytten och nyutvecklad kran så är dem med i matchen efter att ha legat efter med skotarna länge!

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30861 Hoppas JD´s fjädring kommer att funka lika bra som denna verkar göra!

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30890
Engstrand skrev:Hoppas JD´s fjädring kommer att funka lika bra som denna verkar göra!


Har dem hyttfjädring i nya hytten? det har jag missat, nått liknande som Rottnes?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30903 Enligt han som körde den så var det under utveckling,så det kommer säkert att finnas färdigt tills de släpps på "riktigt".

Användarvisningsbild

Re:

rocky  
#63016
Simba skrev:Hej,är det någon som har kört med den nya hyttdämpningen nån längre tid?och vad tycker ni om den?.Jag menar att det nuvarande systemet med gummiupphängning har ju hängt med sen mitten av 70-talet och om man jämför med tex en lastbil så känns det som om vi hamnat efter


Vi har kört 6-700 timmar med F10an och dämpningen gör verkligen underverk. Sitter man 12-15timmar i sträck är man inte ett dugg trött efteråt. Tillsammans med sitright så är det en fröjd att skota.

Avatar Fallback

Re: Rottne F10

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64927 Nu har jag fått ut en F10a låne maskin från Rottne tills min egen blir leverad dock inte en F10 men nu är det symboler istället för siffror på paletterna. det var nån som skrev tidigare att huttstolparna skymde då skulle jag bara vilja veta vilken maskin du har bättre sikt i? med dom stolparna som är välvda så får du bväldigt bra sikt enligt mitt tycke, har doch bara hunnit köra den själv i 6 timmar men det blir nog mer i helgen när skotarföraren är ledig :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10

GremoNiclas  
#64959
Niklas H20 skrev: då skulle jag bara vilja veta vilken maskin du har bättre sikt i?

En Gremo! :geek: Men Rottnehytten är ju lite större.
Senast redigerad av GremoNiclas tor 13 aug 2009, 19:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10

totte  
#64980 Usäkta frågan, men är en huttstolpe en ihålig stolpe som man har brännvin i? :lol:

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10

stegmaster  
#64981
totte skrev:Usäkta frågan, men är en huttstolpe en ihålig stolpe som man har brännvin i? :lol:

i så tilfälle skulle vel det kunna gjöra så at sikten blev sämre, ihvärtfall efter et tag: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Rottne F10

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64998 var nog lite tröt när jag skrev inlägget. y och u sitter ju så nära varandra o stavning har jag aldrig varit intreserad av :???: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Rottne F10

totte  
#65012 Stegmaster: Troligtvis en korrekt observation 8) !
Niklas: Jotack har märkt själv att en jäkla massa tangenter har ovanan att sitta bredvid varandra :shock: . Vart ju bara en lite rolig felstavning, nästan i klass med den som stod i en nytryckt C-uppsats om systemutveckling enligt "flerskiktsprincipen". På någon sida lyckades dom skriva att dom tillämpade "flerskitsprincipen". :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).