Skotare

E-Modellerna JD

47 inlägg 17520 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Mäki  
#161196 Nu vet inte jag men kanske tillverkarna måste börja lägga mera järn i sina skotare för att dom ska hålla med tanke på att entreprenörerna inte kan hålla sig till dom vikterna tillverkaren tycker man skall lasta utan vräker på så mycket som ryms tills det faller av ett par stockar.

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

sikketNamn  
#161245
skogstok88 skrev:om ni ska sammanfatta era positiva åsikter om e modellerna hur skulle de låta jag hade velat köra en 1010 e i med jag kör mest 1 gallring så man ha något att komma med till bossen när de blir snack om maskin byte


jag kör 1010E o den är av de första som kom, en åttahjuling. konceptet med hytten är utmärkt. dock så sa dom att E-serien skulle bli mer service vänlig. de har ja inte märkt för 5 öre på 1010an iaf. de är trångt o jävligt överallt o skruva. o ska man byta sin maskin så rekommenderar ja en senare årsmodell för dom tidigaste har fruktansvärt många "babysjukor". ja tror mer på en 1210a faktiskt för 1010an är i stort sett en 810 traktor med 1110 vagn, de blir väldigt slitsamt på den lilla 4a motorn o transmission.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).