Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3276 inlägg 610517 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#490280 Hur det svänger :-o
Nu är det minus 11, och dom lovar kallt ett par veckor :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490282
Skoj i snön

Var ute idag med barn, syster och hennes barn med tre skotrar ett par kälkar och en snowboard.
Massor med mjuksnö, upplega och skoj.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#490285 6 minus och stjärnklart, ser ut att kunna bli en riktigt fin skogsdag, kanske kan få något gjort utan att bli dyngblöt :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490294 7 minus o klarblå himmel. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Mowi850  
#490311 10 minus och sol Ulricehamns kommun.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

husqvarna_med_sthil  
#490312 Mycket snö och väntar på storm, klass 2-varning. Man bävar för skogen, blir mycket besvärligt att hämta vindfällen nu och det ska blåsa över 20 meter i byarna. I hemmet är det lugnt, ved intagen och fick och pannlampor framtagna så var och en har lampor om det blir strömavbrott. Elverket tankat och provkört och bränsle i samtliga maskiner.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

80-90  
#490324
En kall morgon i v Värmland i dag -18

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#490328

Det fortsätter att snö så jag har börjat använda ännu längre käppar för att markera var virket ligger.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#490351
svampbob skrev:
1515324561623

Det fortsätter att snö så jag har börjat använda ännu längre käppar för att markera var virket ligger.


Jag hamnade sedan in i ett område med ännu mera snö och det blir lite lyteskomik över det hela när jag plumsar runt och fastnar. Ibland skulle det vara perfekt med en bärgningsvinch fäst runt midjan så att man kan spela loss sig själv =))

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

husqvarna_med_sthil  
#490384
svampbob skrev:
svampbob skrev:
1515324561623

Det fortsätter att snö så jag har börjat använda ännu längre käppar för att markera var virket ligger.


Jag hamnade sedan in i ett område med ännu mera snö och det blir lite lyteskomik över det hela när jag plumsar runt och fastnar. Ibland skulle det vara perfekt med en bärgningsvinch fäst runt midjan så att man kan spela loss sig själv =))


Ja man känner sig som kullsyskonet Dumle i djupsnön :grin: Jag själv gav upp nu, höll på fyra timmar med en gran, väldigt besvärligt att komma åt att kvista när man sjunker till midjan i varje steg framåt. Testade att gå på stammen men det är ju vanskligt och vingligt det kan jag tycka.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#490391 Jag har 4-hjulingen med bandsats med mig och kör lite kors och tvärs där jag gallrar. Det fryser ihop hyfsat över natten så jag har lite vägar att gå på men det blir ändå mest plumsande.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490396 -10 när jag steg upp kl 09, men bara någon minus mitt på dagen. Soligt och klart, ca 1,2mm snö... Förhoppningsvis skall det här vädret hålla sig så grävaren kan göra färdigt vägen min. Sen om det är fuset i februari, då får man vara mycket tacksam!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490979
Vedmaskin skrev:7 minus o klarblå himmel. :-bd


Säg den glädje som varar. Nu regnar det igen. :cry:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#490980 Snart -20....... :x

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#490984 Här i norra Medelpad har det legat på - 18 till -16 sen i morse.
Just nu -17, blir nog under -20 mot natten.

Fy fan men bra för tjälen. :mrgreen:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).