Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607762 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#493318


Ska bli regn i morron, så jag undrar hur det blir. Beror ju lite på temperaturen om snön sklir av :???:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493338 -27 nu när jag steg upp

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493339 -1 och imorgon ska det bli +8 och 10mm regn enligt prognosen...

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493380
ASDEM-LE 23/1-18

Lite över metern snö bakom huset, flera dygn kring -20° och inatt -29°
För två veckor sen hade vi nån enstaka plusgrad och efter det har det blåst
rejält så flera träd har släppt snön, men inte alla.
Det har gått av en del träd och mer lär det bli.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Torbjörn Johnsen  
#493525 Nu försvinner vintern här i södra Sverige. Regn, plusgrader, smältande snö och blankis på trottoarerna här i Jönköping idag. :((
Hur ser det ut i skogen?

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#493533 2dm snö damp ner i natt så det blev att skotta snö i stället för att åka till skogs.
Fick f.ö annat behövligt gjort också. Ska bli blåsigt i morgon hotar smhi med. Upp till 21m i byarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#493537 Så här har det sett ut en och en halv vecka, ett par cm snö, töat ned lite och fyllts på ett par gånger, fram till i går kväll.


Så här ser det ut idag. Det är tio plusgrader. Det regnade rätt bra i natt, så i stort sett all snön var borta redan på morgonen.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493540 +8 och regn här i Göteborg. Tror inte det är mycket snö i skogen. Spåddes minusgrader nästa helg igen, hoppas, hoppas!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Kse  
#493571 Här verkar iaf snön hålla sig kvar ett tag till. :grin:
På väg till jobbet igår, temperatur strax utanför Vittangi.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493584 7 pluss vind og regn Karmøy rogaland

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

alias  
#493608
Torbjörn Johnsen skrev:Nu försvinner vintern här i södra Sverige. Regn, plusgrader, smältande snö och blankis på trottoarerna här i Jönköping idag. :((
Hur ser det ut i skogen?


Blåser lite just nu. Tack och lov gjorde nattens regn och plusgrader att den fastfrusna blötsnön gick av träden (en del snö kvar på marken dock).

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#493613
alias skrev:Blåser lite just nu. Tack och lov gjorde nattens regn och plusgrader att den fastfrusna blötsnön gick av träden (en del snö kvar på marken dock).

MVH
Alias

Precis som här :wink:

Regnade bra i går kväll, i natt och i föremiddag, så snön gick
ner. Bra var det, eftersom det nu blåser kraftigt.
Sju grader pluss och fortfarande lite regn i luften skulle göra att jag kan
komma mig i skogen i veckan som kommer :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

dotcom  
#493614

Två bilder från gårdagens biltur, det är inte läge för ungskogsröjning just nu.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#493648 Ser era kommentarer om djup snö (samma här) och kan bara hålla med er när det gäller att det kan kännas lite komiskt när man ragglar/vinglar runt men det är inte roligt så väldigt länge.. Har känts bra att man inte har haft något direkt akut att ta hand om MEN just nu i skrivande stund så lyssnar man på blåsväder som inte är att leka med, så man får väl ut och gå över på en del utsatta ställen.. vem vet.. med all fastfrusen snö som var i träden i förrgår så kan en del (förhoppningsvis bara en del) ha blåst av.. räddningen kan vara att tövädret igår fick den mesta snön att ramla ur.. håller tummarna så mycket man kan (men man måste ju försöka få nått gjort också [GRINNING FACE WITH SMILING EYES])..

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#493649 Man slits mellan hopp och förtvivlan denna huggarsäsong. Regnigaste höst på länge så markerna inte bar någonting. Sen har det varit snö, regn, kyla, tö omvarannat och nu kraftiga vindar. Hoppas verkligen att vädret stabiliseras snart så man kan göra färdigt det man har planerat.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).