Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680228 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#431550
Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?

Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla

Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#431551
skogsjan695xl skrev:Lägg kran ner på lasset ist för så låg tyngdpunkt som möjligt.

Är det bättre?
Tycker det ruskar och far i gripen då.
Du har ju rutin så det kanske är att föredra trots flaxande grip

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#431557 Endast av sina egna misstag man lär sig. Så länge det inte blir några stora läropengar gör det inget - för tid finns alltid. :grin:
Lite vätska i däcken kan annars göra underverk :!:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

valtra mega  
#431565 Har du provat om det går att vinka upp den med kranen åtminstone med skogsvagnen brukar det gå

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431568 Hm blev inte lägre lass med längre massaved, bara mer volym :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#431569
sundelius skrev:
Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?

Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla

Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år :grin:

Surt läge, men du verkar ta det på rätt sätt!

Något som gjorde mig nyfiken varför valet av kedjor bak hamnade på de bakre, blir det inte jobbigare vid svängning då eller övervinner den ökande klättringsförmågn valet? Tänkte först att man ville ha kedjorna närmast midjan, men det är oftast fram det sitter kedjor på skotare, bak har de ju band, så jag är osäker, men nyfiken. :)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Fredrik Reuter  
#431571
jannee skrev:Lite vätska i däcken kan annars göra underverk :!:


Absolut, det är mitt tips också. Det blir några kilo extra, precis på rätt ställe, så långt ner det går.

Annars händer det den bästa, upp på ryggen igen! :-bd

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#431578
gnisten83 skrev:Hm blev inte lägre lass med längre massaved, bara mer volym :mrgreen:

Ser ut som ett smidigt ekipage, måste va skönt o slippa tänka på stödbenen. :)

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431583 Rätt smidigt o stödben finns inga att glömma att fälla upp :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#431590
Fredrik Reuter skrev:
jannee skrev:Lite vätska i däcken kan annars göra underverk :!:


Absolut, det är mitt tips också. Det blir några kilo extra, precis på rätt ställe, så långt ner det går.

Annars händer det den bästa, upp på ryggen igen! :-bd

Tar in era tips och klurar på förbättringar.
Tack

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#431593
valtra mega skrev:Har du provat om det går att vinka upp den med kranen åtminstone med skogsvagnen brukar det gå

Nej
Vet att det går men det känns säkrare så här (och långsammare :mrgreen: ) Om jag misslyckas med resningen så riskerar jag ju en andra smäll

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sundelius  
#431595
Hema skrev:
sundelius skrev:
Vardon skrev:Hur såg undersidan ut? Eller glömde du kolla och behöver välta igen?

Skönt att allt gick relativt bra, lite ska de väl tåla

Kollade och underredsbehandlade så nu behöver jag inte vända på vagnen på åtminstone fem år :grin:

Surt läge, men du verkar ta det på rätt sätt!

Något som gjorde mig nyfiken varför valet av kedjor bak hamnade på de bakre, blir det inte jobbigare vid svängning då eller övervinner den ökande klättringsförmågn valet? Tänkte först att man ville ha kedjorna närmast midjan, men det är oftast fram det sitter kedjor på skotare, bak har de ju band, så jag är osäker, men nyfiken. :)

Frågade folk med mer erfarenhet än mig och åsikterna var delade men de flesta ville ha kedjorna bak och då testade jag så

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Lajodi  
#431599 Hej alla, tipset med vätska i däcken. Hur funkar det? Alltså hur gör man? /Mvh Johan

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#431601
Lajodi skrev:Hej alla, tipset med vätska i däcken. Hur funkar det? Alltså hur gör man? /Mvh Johan

Den vanligaste miljövänliga lösningen är saltvatten i gummislang. Glykol bör man undvika och spolarvätska är väl inte heller direkt nyttigheter.. Så gummislang med rätt blandning saltvatten och rätt ventil som tål salt. (har iaf för mig att det är annorlunda mot vanlig).

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Lajodi  
#431633 OK! Tack Hema.

/Johan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).