Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2587 inlägg 685806 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431634 Malwan går väl att utrusta med band? Borde ju få mer eller mindre samma effekt som vätskefyllt fast bättre bärighet?

Sen tycker jag gott man kan lägga kran på lasset vid terrängkörning i låg hastighet om stabiliteten är ett problem. Sen är det ju bara och ändra när man kommer på väg eller snabbare partier där det ristar lite mer i grejerna..

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#431950 Tja, en bild säger väl mer än tusen ord.
Men nu gick det inte till som många av er tror. :oops: .



När jag brukar ändra längden på min skogsvagn brukar jag ta hjälp av en telefonstolpe. Och det har gått jättebra med de gamla vagnarna jag har haft.
Men med den nya gick det som synes sämre, såg inte att det var en pigg i plattjärnet som låste i balken så jag tog väl i lite väl mycke. :oops:


Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#431952 X_X

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431953 Jaaa, det var kanske inte så klokt. Så här i efterhand.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#431955
Mangan skrev:Jaaa, det var kanske inte så klokt. Så här i efterhand.


Jaaaaa, det är väl bara att hålla med.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431961 Nåja Telia river ändå nätet på landsbygden =))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#431966
gnisten83 skrev:Nåja Telia river ändå nätet på landsbygden =))


Om de hinner :-)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#431998
Vardon skrev:
gnisten83 skrev:Nåja Telia river ändå nätet på landsbygden =))


Om de hinner :-)


:lol: :lol: :lol:

Det här måste ju ha varit dagens stolpskott :roll: :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#432001
Vardon skrev:
gnisten83 skrev:Nåja Telia river ändå nätet på landsbygden =))


Om de hinner :-)

Spännande att se vem som tar ledningen.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#432008
ananders skrev:
Mangan skrev:Jaaa, det var kanske inte så klokt. Så här i efterhand.


Jaaaaa, det är väl bara att hålla med.


Försökte också att dra ut vagnen när den var splitterny. Dock anade jag oråd efter ett tag. Förstörde dock ingenting.
Ingen upplysning, varken skriftligt eller muntligt heller, så du är långt ifrån ensam om detta.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#432043 Vi var några grabbar som missade samma sak men vi hade en traktor och en hjullastare i vardera ände. Hjullastaren vann.... =))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Larssoniskogen  
#432063 Förra vintern i maskin, vintersolen på väg upp så fin. Ljudbok på högsta volym i mitt öra, mot ledningen jag börja köra. Utan en tanke på trån, en stor gran jag fällde rakt PÅ'n. Blixtar dunder o brak, elstolpen stod ej där längre hög och rak. Halva byggden och ett slott stod utan ström, mitt i smällkalla vintern, vilken mardröm!!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#432068
Larssoniskogen skrev:Förra vintern i maskin, vintersolen på väg upp så fin. Ljudbok på högsta volym i mitt öra, mot ledningen jag börja köra. Utan en tanke på trån, en stor gran jag fällde rakt PÅ'n. Blixtar dunder o brak, elstolpen stod ej där längre hög och rak. Halva byggden och ett slott stod utan ström, mitt i smällkalla vintern, vilken mardröm!!


Det får mig att tänka på vad en kollega gjorde förra vintern. Det sista han och en annan gjorde för kvällen var att kolla upp ett träd de skulle fälla nästa dag. Och där konstaterades att det fanns en elledning inom trädets räckvidd.
Nästa morgon tog han sågen och gick till trädet, det var fortfarande lite skumt ute och han hade totalt glömt bort ledningen. Tar ut fällriktningen och trädet faller klockrent i tänkt riktning rakt över elledningen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#432369 Glömde stänga bakrutan.
Körde ett träd med niaben innan jag såg det. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432374 Ett tips! Jag satte dit en gummibit som dämpade spånsprutet på min Niab för att slippa få spån överallt på traktorn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).