Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3276 inlägg 469531 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492966 Vad hjälps det att tidningen är höger när flera av journalisterna är extrema vänstermänniskor,
som tex NorrbottensKuriren ska ju vara höger men flera av redaktörerna är vänster.
Vid ett tillfälle skrev en redaktör ett vänsterosande trams om klassresor, jag frågade
vilka klasser det finns och hur jag som simpel arbetare tjänar bättre än många akademiker mfl
men inte fick jag nåt svar, det var alltså i en högertidning.
Demokratin måste försvaras varje dag.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#492969
Niking skrev:
MDin skrev:
Niking skrev:[quote="MDin"]Tänk vad gamla fördomar lever kvar. Historien om att alla är väster hänger med sedan Kårhuset 1968, då kom en våg med protester från vänsterkanten. Trädkramare, protester mot Vietnam mm. När Lokalradion startade var de flesta som anställdes fyrtitalister, de hade historien i ryggen och försökte omvända världen. Vi lyckades faktiskt med att få till en NEJ sida i kärnkraftdebatten. Så kom S med ett mellanalternativ.
På åttiotalet blev många 40-talister chefer, satte på sig en grå kostym och vände på klacken politiskt. Under kommande år tunnades vänsteråsikterna ut för att helt försvinna.
I dag är ungdomarna inte politiskt intresserade, de vill bara jobba med radio för då kan man ju bli känd och få lite mer status, om man har tur.
Jag har träffat många av dom, både ute i landet och på Gärdet i Stockholm.
När jag gick som panchos var nog de flesta mer i mitten än vänster eller höger. Man diskuterar inte politik utan vill göra bra radio för alla.
Har sett att någon här i Forumet har åsikten att alla på SR är miljömuppar! Men vad är vi då? vi vill väl alla ha ett hållbart skogsbruk och påverka miljön till det bättre.
Så till sist, de som bestämmer i en kommun eller landsting är tjänstemän som går på uppdrag från politiker å då kan allt hända, både bort i tok och ibland rätt bra saker beroende på sin egen inställning.
Själv lyssnar jag bara på P1 och P2. Så läser jag tidningar, där man nästan uteslutande kör en högerlinje, där har de ingen högerstämpel på sig. Eller???

Tja, tidningsjournalister är ju som grupp mindre infekterade av miljöpartister än vad journalisterna på SR och SVT. Men även där är ju miljöpartister väldigt överrepresenterade jämfört med folket i gemen.

Edit: Det är väl mest chefredaktörerna som är åt höger, vilket bl.a. märks i ett antal skogsbruksvänliga "ledare".
/Niklas

Niklas, det skulle vara mycket intressant vad du bygger dit antagande på?
En reporter gör inslag opolitisk och oberoende i ett Publik Service bolag. SR-SVT-UR. De hittar inte på jobben själva, det går igenom "desken" och redaktören. Ämnen för dagens insats prioriteras efter nyhetsvärdet. Granskande reportage har samma förfaringssätt, redaktionschefen ger uppdraget. Enskild kommer med förslag som diskuteras. Tiden är förbi då man tog bandspelaren på axeln å gav sig ut på jakt efter scoop.

Tja, det är inget jag hittar på https://www.journalisten.se/nyheter/sve ... ljopartiet

F.ö. Märks det mer än väl på alla negativt vinklade reportage när det gäller t.ex. skogsbrukets och äganderättens vara kontra naturvården.
/Niklas[/quote]

Jag läser journalistens nyheter nästan varje dag som senare publiceras i tidningen.
Den här undersökningen var från 2012 då miljöpartiet var stort och hade många mandat. Nu har dom blivit små.
I den här undersökningen frågar dom om deras personliga uppfattning, något som inte ska färga inslagen. Det enklaste svaret på frågan är lite av diplomati, mitt i vägen. varken höger eller vänster. Väldigt få erkänner vad de verkligen röstar på i valet, som kom 2014. Jag skulle svara lika, vad jag röstade på är en annan sak, inte var det MP.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492970 Miljöpartiet har förlorat röster men vilka fick dom istället, inte vad det högern iallafall

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493011 "2012 var miljöpartiet stort, något som inte ska färga inslagen".

Viss skillnad på teori och praktik här...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#493014 Vilken tur att vi har skilda åsikter Niklas. Skulle alla ha samma åsikter vore debattklimatet utarmat på nolltid.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493018 Tja, det är ju ganska stora och grundläggande åsiktsskillnader mellan oss här. Inga petitesser precis.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#493025
Niking skrev:Tja, det är ju ganska stora och grundläggande åsiktsskillnader mellan oss här. Inga petitesser precis.
/Niklas


Jo jag har märkt det, både i det här ämnet och i #meetoo debatten här på forumet.
Petitesser ger inget i debatten men om de förstoras kan det gå överstyr och skapa ovänner längre fram. Det är svårt eller omöjligt att övertyga dig i dina åsikter, men du ska oxå veta att jag respekterar andras.
Kanske dax att lägga ned.
Jag lyssnar i kväll på Bryn Terfel, en baryton sångare från Skottland. Googla gärna på honom och leta upp något på spotify så får du en riktig upplevelse. Den här plattan är super[emoji16]

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Tjita1  
#493036 Just i denna stund lyssnar jag på en skorrig utsliten gammal badrumsfläkt..

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#493047 [emoji16][emoji1][emoji28]

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

ananders  
#494347 Dags att börja värma upp. :d

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

tallen100  
#494357 Ja snart är det dags, då får vi lyssna på Edward Blom :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

machonisti  
#495504

Gammal och ärrig men ändå...
En av de bästa i changern!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495509
machonisti skrev:

Gammal och ärrig men ändå...
En av de bästa i changern!

Ärrig? Du menar väl Errig? ;-)
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495621


I want you med Alice Jayne

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Seb macahan  
#495717 Jag sitter o njuter i soffan o lyssnar på Il Divo och Luciano Pavarotti. Vilka röster! Avkoppland samtidigt som jag oroligt sneglar ut genom fönstret efter när snön kommer. Blir nog en natt i traktorn till.
Skönt o blanda upp hårdrocken med lite annat ibland. Trevlig helg på er! Och @erre det är osolidariskt o skicka bilder på öppnade ölar en fredagkväll när man vet att det snöar, bara för du har klivit av jouren....[emoji35] [emoji35] [emoji12] [emoji1] [emoji1]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).