Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3276 inlägg 469519 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

JensSkoog  
#491681 Har lyssnat på Creedence Clearwater Revival :-bd



Frun drog mig med på konsert där ett norskt band spelade alla dom
gamla topplåterna till CCR - dom var duktiga och väl värd kvällen.



Är ju några år sedan början av sjuttiotalet nu, så det var mycket grått hår och stela ben i
publiken - min fru som är tio år yngre än mig kände sig som en ungdom :lol: :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vardon  
#491683
JensSkoog skrev:Har lyssnat på Creedence Clearwater Revival :-bd

1515884468_000_img_20180113_190124.jpg


Frun drog mig med på konsert där ett norskt band spelade alla dom
gamla topplåterna till CCR - dom var duktiga och väl värd kvällen.

1515884468_000img_20180113_192353.jpg


Är ju några år sedan början av sjuttiotalet nu, så det var mycket grått hår och stela ben i
publiken - min fru som är tio år yngre än mig kände sig som en ungdom :lol: :lol:




Så ungefär?

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#491686 %-( %-( %-( :D

Men CCR är bra, blev inspirerad och satte på \:D/ \M/

När Creedence slog igenom mot slutet av 60-talet så kom dom som en "befriare". Det var en period när det svävade ut riktigt ordentligt, hippie-eran, psykedelisk rock, jätteflum och symfonisk rock för att nämna något. Beatles åkte till Indien och flippade ut med lsd och gurus. Så kom där, som på beställning, ett band med huvudidén att köra raka rör utan minsta konstigheter.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#492598 Värmer upp lite mjukt. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#492602 Å ja nu åker vi på.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#492863 KAJ heimane i skick. En underbar inspelning.


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#492877 Ser just P3 guldgalan. Konstaterar att det är inte min musik. Men man måste ju kolla vad som är pg nu för tiden. Misstänker att det här är vad fjortissar lyssnar på. Inget för fyrtiotalister, inbillar jag mig.[emoji37]

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#492888 P3 är dessvärre djävulens påfund även om jag brukar lyssna på morgonpasset. Hemsk musik

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#492889 Finntroll 🤗


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#492899
Vedvid skrev:P3 är dessvärre djävulens påfund även om jag brukar lyssna på morgonpasset. Hemsk musik

Kan hålla med, har jobbat på SR i 36 år och P3 har förändrats över åren. Filosofin är att inte spela den "vanliga" musiken utan ge publiken lite mer än det som ligger på listan för dagen. Jag anser att man inte ska gå för långt utanför. Nu är det historia då jag gick i pension 2012 och kan numer gå ut i skogen när helst jag vill. Visserligen har jag en massa andra uppdrag på min firma och politiskt men där är det jag som väljer vad jag vill göra. Fast radion har haft en stor del av mitt liv å man "måste" ju hänga med i utvecklingen oavsett ålder.[emoji4]

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#492904 Intressant! Då jag ytterst sällan ser på tv pga jobbar jämt förutom när barnen kommer från dagis/skola tills dom lägger sig så är radio min enda kontakt med "verkligheten". Kan du bekräfta min fördom att den enda accepterade politiska övertygelsen på SR är långt till vänster. Något jag funderat på en tid. Mvh

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#492951 Tänk vad gamla fördomar lever kvar. Historien om att alla är väster hänger med sedan Kårhuset 1968, då kom en våg med protester från vänsterkanten. Trädkramare, protester mot Vietnam mm. När Lokalradion startade var de flesta som anställdes fyrtitalister, de hade historien i ryggen och försökte omvända världen. Vi lyckades faktiskt med att få till en NEJ sida i kärnkraftdebatten. Så kom S med ett mellanalternativ.
På åttiotalet blev många 40-talister chefer, satte på sig en grå kostym och vände på klacken politiskt. Under kommande år tunnades vänsteråsikterna ut för att helt försvinna.
I dag är ungdomarna inte politiskt intresserade, de vill bara jobba med radio för då kan man ju bli känd och få lite mer status, om man har tur.
Jag har träffat många av dom, både ute i landet och på Gärdet i Stockholm.
När jag gick som panchos var nog de flesta mer i mitten än vänster eller höger. Man diskuterar inte politik utan vill göra bra radio för alla.
Har sett att någon här i Forumet har åsikten att alla på SR är miljömuppar! Men vad är vi då? vi vill väl alla ha ett hållbart skogsbruk och påverka miljön till det bättre.
Så till sist, de som bestämmer i en kommun eller landsting är tjänstemän som går på uppdrag från politiker å då kan allt hända, både bort i tok och ibland rätt bra saker beroende på sin egen inställning.
Själv lyssnar jag bara på P1 och P2. Så läser jag tidningar, där man nästan uteslutande kör en högerlinje, där har de ingen högerstämpel på sig. Eller???

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492953
MDin skrev:Tänk vad gamla fördomar lever kvar. Historien om att alla är väster hänger med sedan Kårhuset 1968, då kom en våg med protester från vänsterkanten. Trädkramare, protester mot Vietnam mm. När Lokalradion startade var de flesta som anställdes fyrtitalister, de hade historien i ryggen och försökte omvända världen. Vi lyckades faktiskt med att få till en NEJ sida i kärnkraftdebatten. Så kom S med ett mellanalternativ.
På åttiotalet blev många 40-talister chefer, satte på sig en grå kostym och vände på klacken politiskt. Under kommande år tunnades vänsteråsikterna ut för att helt försvinna.
I dag är ungdomarna inte politiskt intresserade, de vill bara jobba med radio för då kan man ju bli känd och få lite mer status, om man har tur.
Jag har träffat många av dom, både ute i landet och på Gärdet i Stockholm.
När jag gick som panchos var nog de flesta mer i mitten än vänster eller höger. Man diskuterar inte politik utan vill göra bra radio för alla.
Har sett att någon här i Forumet har åsikten att alla på SR är miljömuppar! Men vad är vi då? vi vill väl alla ha ett hållbart skogsbruk och påverka miljön till det bättre.
Så till sist, de som bestämmer i en kommun eller landsting är tjänstemän som går på uppdrag från politiker å då kan allt hända, både bort i tok och ibland rätt bra saker beroende på sin egen inställning.
Själv lyssnar jag bara på P1 och P2. Så läser jag tidningar, där man nästan uteslutande kör en högerlinje, där har de ingen högerstämpel på sig. Eller???

Tja, tidningsjournalister är ju som grupp mindre infekterade av miljöpartister än vad journalisterna på SR och SVT. Men även där är ju miljöpartister väldigt överrepresenterade jämfört med folket i gemen.

Edit: Det är väl mest chefredaktörerna som är åt höger, vilket bl.a. märks i ett antal skogsbruksvänliga "ledare".
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

MDin  
#492961
Niking skrev:
MDin skrev:Tänk vad gamla fördomar lever kvar. Historien om att alla är väster hänger med sedan Kårhuset 1968, då kom en våg med protester från vänsterkanten. Trädkramare, protester mot Vietnam mm. När Lokalradion startade var de flesta som anställdes fyrtitalister, de hade historien i ryggen och försökte omvända världen. Vi lyckades faktiskt med att få till en NEJ sida i kärnkraftdebatten. Så kom S med ett mellanalternativ.
På åttiotalet blev många 40-talister chefer, satte på sig en grå kostym och vände på klacken politiskt. Under kommande år tunnades vänsteråsikterna ut för att helt försvinna.
I dag är ungdomarna inte politiskt intresserade, de vill bara jobba med radio för då kan man ju bli känd och få lite mer status, om man har tur.
Jag har träffat många av dom, både ute i landet och på Gärdet i Stockholm.
När jag gick som panchos var nog de flesta mer i mitten än vänster eller höger. Man diskuterar inte politik utan vill göra bra radio för alla.
Har sett att någon här i Forumet har åsikten att alla på SR är miljömuppar! Men vad är vi då? vi vill väl alla ha ett hållbart skogsbruk och påverka miljön till det bättre.
Så till sist, de som bestämmer i en kommun eller landsting är tjänstemän som går på uppdrag från politiker å då kan allt hända, både bort i tok och ibland rätt bra saker beroende på sin egen inställning.
Själv lyssnar jag bara på P1 och P2. Så läser jag tidningar, där man nästan uteslutande kör en högerlinje, där har de ingen högerstämpel på sig. Eller???

Tja, tidningsjournalister är ju som grupp mindre infekterade av miljöpartister än vad journalisterna på SR och SVT. Men även där är ju miljöpartister väldigt överrepresenterade jämfört med folket i gemen.

Edit: Det är väl mest chefredaktörerna som är åt höger, vilket bl.a. märks i ett antal skogsbruksvänliga "ledare".
/Niklas

Niklas, det skulle vara mycket intressant vad du bygger dit antagande på?
En reporter gör inslag opolitisk och oberoende i ett Publik Service bolag. SR-SVT-UR. De hittar inte på jobben själva, det går igenom "desken" och redaktören. Ämnen för dagens insats prioriteras efter nyhetsvärdet. Granskande reportage har samma förfaringssätt, redaktionschefen ger uppdraget. Enskild kommer med förslag som diskuteras. Tiden är förbi då man tog bandspelaren på axeln å gav sig ut på jakt efter scoop.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492962
MDin skrev:
Niking skrev:
MDin skrev:Tänk vad gamla fördomar lever kvar. Historien om att alla är väster hänger med sedan Kårhuset 1968, då kom en våg med protester från vänsterkanten. Trädkramare, protester mot Vietnam mm. När Lokalradion startade var de flesta som anställdes fyrtitalister, de hade historien i ryggen och försökte omvända världen. Vi lyckades faktiskt med att få till en NEJ sida i kärnkraftdebatten. Så kom S med ett mellanalternativ.
På åttiotalet blev många 40-talister chefer, satte på sig en grå kostym och vände på klacken politiskt. Under kommande år tunnades vänsteråsikterna ut för att helt försvinna.
I dag är ungdomarna inte politiskt intresserade, de vill bara jobba med radio för då kan man ju bli känd och få lite mer status, om man har tur.
Jag har träffat många av dom, både ute i landet och på Gärdet i Stockholm.
När jag gick som panchos var nog de flesta mer i mitten än vänster eller höger. Man diskuterar inte politik utan vill göra bra radio för alla.
Har sett att någon här i Forumet har åsikten att alla på SR är miljömuppar! Men vad är vi då? vi vill väl alla ha ett hållbart skogsbruk och påverka miljön till det bättre.
Så till sist, de som bestämmer i en kommun eller landsting är tjänstemän som går på uppdrag från politiker å då kan allt hända, både bort i tok och ibland rätt bra saker beroende på sin egen inställning.
Själv lyssnar jag bara på P1 och P2. Så läser jag tidningar, där man nästan uteslutande kör en högerlinje, där har de ingen högerstämpel på sig. Eller???

Tja, tidningsjournalister är ju som grupp mindre infekterade av miljöpartister än vad journalisterna på SR och SVT. Men även där är ju miljöpartister väldigt överrepresenterade jämfört med folket i gemen.

Edit: Det är väl mest chefredaktörerna som är åt höger, vilket bl.a. märks i ett antal skogsbruksvänliga "ledare".
/Niklas

Niklas, det skulle vara mycket intressant vad du bygger dit antagande på?
En reporter gör inslag opolitisk och oberoende i ett Publik Service bolag. SR-SVT-UR. De hittar inte på jobben själva, det går igenom "desken" och redaktören. Ämnen för dagens insats prioriteras efter nyhetsvärdet. Granskande reportage har samma förfaringssätt, redaktionschefen ger uppdraget. Enskild kommer med förslag som diskuteras. Tiden är förbi då man tog bandspelaren på axeln å gav sig ut på jakt efter scoop.

Tja, det är inget jag hittar på https://www.journalisten.se/nyheter/sve ... ljopartiet

F.ö. Märks det mer än väl på alla negativt vinklade reportage när det gäller t.ex. skogsbrukets och äganderättens vara kontra naturvården.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).