Socialt (mer om oss)

Vad är det bästa med att bo på landet?

173 inlägg 69674 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad är det bästa med att bo på landet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94573 Ni som bor "på landet" hela eller delar av året, vad är det absolut bästa med det?

(på landet, dvs en gård eller torp med luft runt omkring)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Leatherface  
#94578 att man kan göra som man vill, inte följa normen. jaga fiska, inte träffa folk i alla riktningar. att det inte finns nåt som heter arbetslöshet om man inte vill. plocka bär svamp fiska hugga ved hö bärgning svetsning röjning skruving...alla behöver hjälp med nåt. plus att statsbor inte är riktigt kloka!!!


A country boy can survive!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

totte  
#94581 Trevlig tråd Mangan! :-bd

Jag kan ta på mig stövlarna och knalla rakt upp i skogen med jyckarna, på vintern tar jag på mig skidorna utanför dörren och åker rätt ut i terrängen.

Jag kan elda med ved hur mycket jag vill utan att det blir bråk om röklukten och motorsågsvrålet, och så allt annat jag kan göra utan att nån behöver ha ont av det, och allt som grannarna gör som inte jag behöver bli irriterad på.

Sen får jag se rävar, älgar, rådjur, harar, tranor, storspovar, småfåglar, hackspettar, spillkråkor, rovfåglar och allt annat som går och flyger.

Så är det stundtals alldeles tyst, och tidvis alldeles mörkt så man kan bara bli stående och titta på stjärnhimlen.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

M_M  
#94582 Att man kan slå en drill vart som helst på går´n utan att nån bryr sej... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94583 Bara en sak!!! :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Leatherface  
#94584 frihet!

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Thunborg  
#94586 Det är livet :P som uppvuxen i betongen så vet jag att man mår mycket bättre av att bo på landet :ugeek:
Det bästa :roll: som M_M sa 🧠 pissa vart man vill och att man inte stör eller blir störd av grannar :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Leatherface  
#94587 tror det är new hampshire som har : LIVE FREE OR DIE som delstats slogan på reg skyltarna!
(Kanske inte hade med nåt att göra, men det är jävligt fränt! plikten framför allt el live free or die, välj själv!)

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94590 nu är ju jag "lantis" från grund och botten , ... men " Thunborg " .. är "direktör" - så det ligger en hel del i det han säger"

friheten .. jag säger bara friheten !! ... du får t.o.m skotta din egen snö =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

totte  
#94598 OK bara en sak.

Så är det stundtals alldeles tyst, och tidvis alldeles mörkt så man kan bara bli stående och titta på stjärnhimlen.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

sveje  
#94602 Javisst "får" jag skotta snö, men för några hundra per snöfall så är det plogat hela vägen till jobbet på morgonen om det inte har kommit extrema mängder. Det finns ju viktigare vägar...
10 minuter till jobbet med bil från dörr till dörr kan inte alla "stabor" skryta med.

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Torparn79  
#94605 frihet under ansvar..

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Leatherface  
#94609 It´s better to rule i skogen than serve in stan!! 😡 😡 😡 😡 😡 😈 😈 😈 :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94623 Rå om sig och sitt i frihet, inga låsta dörrar.

Avatar Fallback

Re: Vad är det bästa med att bo på landet?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94633 Ja just det bilnyckeln kan sitta i jämt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).