Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11287 inlägg 2309214 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

MDin  
#492800 Ingen recension, de flesta laddarna är ok. Men sopa av batteriet, bär in det i värmen så den får rumstemperatur och ladda minst 16 timmar. Batterier i allmänhet gillar inte kyla.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492825 Hahaha, tja kan göra ett försök iof :D
Batteriet är slut och är på väg till sista vilan. La laddaren där för att skämta till det lite...
En av mina C-Tek laddare gav upp och fick tips att denna laddare skulle vara bättre.
Nu får den visa det för mig :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

machonisti  
#492829 Köpte ett nytt ryggskydd. Tycker det är suveränt i snöfylld skog. Snö som faller halkar av annars smälter eländet och nästa dusch fäster alltmer och man blir dyngsur även i kallt väder.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Delsbo  
#492832 Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Delsbo  
#492833
Delsbo skrev:Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..


12VDC - 230VAC

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

MDin  
#492865
DanK skrev:Hahaha, tja kan göra ett försök iof :D
Batteriet är slut och är på väg till sista vilan. La laddaren där för att skämta till det lite...
En av mina C-Tek laddare gav upp och fick tips att denna laddare skulle vara bättre.
Nu får den visa det för mig :-BD

Man ska inte lura gamla gubbar "på detta viset" Min far, född 1911, lärde mig att byta batterisyra i gamla batterier, fungerade bara några veckor sedan var det kört, bättre köpa nytt.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492875 Tack för tipset. Jag måste lära mig att sköta mina batterier bättre.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hammaren  
#492907
Delsbo skrev:Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..

Trodde inte att svärmödrar hade ett värmesystem? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Delsbo  
#492909
Hammaren skrev:
Delsbo skrev:Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..

Trodde inte att svärmödrar hade ett värmesystem? :surp:

Jodå [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] Den här har ... [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#492940
Delsbo skrev:v Delsbo » Igår, 20:49
Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..


ClasO har en klenare med sinusvåg, 300W.

ttps://www.clasohlson.com/se/Spänningsomvandlare-växelriktare-300-W/32-5124

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Amatörhuggare 62  
#493218
En dikesskopa t Cranaben.
Tur man inte har en Citroen C 1A.
Än man kunde ta hem den.
När man for hem.
Från röjning utsocknes.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Delsbo  
#493228
axwell skrev:
Delsbo skrev:v Delsbo » Igår, 20:49
Har funderingar på att köpa en inverter till svärmors värmesystem. Hittar bara en firma som har grejer hemma. Vill ha en med Riktig sinusvåg.. Vill helst av Allt gynna företag på orten..
Swedol har en LCT 400W för strax under 2000:- inkl. moms.. Någon som har testat denna ? Och har erfarenhet / åsikter ? Tar gärna förslag på inverterar 400-600W..


ClasO har en klenare med sinusvåg, 300W.

ttps://www.clasohlson.com/se/Spänningsomvandlare-växelriktare-300-W/32-5124

Tackar axwell@ jag glömde Clas Ohlson för en stund. 300W är i minsta laget men den hade ju riktigt sinusvåg.. Det räcker ju gott och väl till cirkulationspumparna men ser gärna att den orkar med pannfläkten också samtidigt...
Jag har sen tidigare en WAECO Perfect Power PP602 till pannan här hemma MEN den har modifierad våg och vill undvika detta denna gång även om vårt system verkar klara sig trots detta. Letar på ett tag till. Har ett bensin elverk stående hos svärmor än så länge och hon bor 2min med bil från oss.. Det är ju sämst när man eldar om nätet dyker..

Letar gärna efter en som WAECO'n som har möjlighet till "externt tillslag" (remote control)..

Har en låda på sidan om, som kör alla delar direkt från nätet när allt fungerar och som slår på invertern (släpper ett draget relä) direkt när nätet dyker.. Visst kan man bygga om tillslaget på invertern till externt tillslag, men Helst Inte..

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Stampep  
#493720

Mässa igår, uppdaterad med ny hjälm med radio, 5l husqvarna bränsle, ett par handskar, en stor kil, plasttråg att ställa sågen i och en liten gasbrännare.
Blev riktigt bra pris[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#493748 En Stihl MS 241 med handtagsvärme :grin:
Har saknat det i många år nu.



Messtilbud på "Felleskjøpet" så jag köpte några dunkar med alkylat ochså. 119 kr.
för fem liter som absolut inte är dårligt här :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Göt  
#493770
JensSkoog skrev:En Stihl MS 241 med handtagsvärme :grin:
Har saknat det i många år nu.

1516897302_ms_241_z_25_01_18_(3).jpg


Messtilbud på "Felleskjøpet" så jag köpte några dunkar med alkylat ochså. 119 kr.
för fem liter som absolut inte är dårligt här :wink:

Ser fram mot en rapport hur den fungerade efter ett tag :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).