Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2311911 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

MDin  
#491585 Det är också ebenholts, men lite väl klent för att vara en kökskniv. Det har varit en modell matkniv av äldre modell.
Vad dom satte fast skaftet med har jag ingen aning om, det sitter ordentligt fast.


Här är min "dagliga" kollektion av Eskilstuningar som ligger framme på köksbänken.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hemhuggare  
#491626 http://www.sit-right.se/index.php/quick-connector-81 Ang denna så vill jag minnas att jag fick ett pris på 9900+moms på en komplett sats för inte så länge sen det verkar ju effektivt men jag har inte fått tummen ur än :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#491633 Vad är fördelen med detta framför snabbkopplingar till gripkolven? Bökigt med att träffa rätt med tappen vid byte och få låssprintern på plats?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hemhuggare  
#491636 Detta är väl ett alternativ på en skotare med skruvad rotator. om det är på en griplastarvagn med rotator med tapp så är det nog enklare att behålla det och bara ha snabbkopplingar till slangarna

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#491652
hemhuggare skrev:Detta är väl ett alternativ på en skotare med skruvad rotator. om det är på en griplastarvagn med rotator med tapp så är det nog enklare att behålla det och bara ha snabbkopplingar till slangarna

Ahh, tack.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#491663
MDin skrev:Det är också ebenholts, men lite väl klent för att vara en kökskniv. Det har varit en modell matkniv av äldre modell.
Vad dom satte fast skaftet med har jag ingen aning om, det sitter ordentligt fast.

Här är min "dagliga" kollektion av Eskilstuningar som ligger framme på köksbänken.

Intressant, "MDin" :-bd

Nu vet jag en sak jag ska se efter när min fru släpar mig med på loppis, Eskilstunaknivar :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

MDin  
#491687
JensSkoog skrev:
MDin skrev:Det är också ebenholts, men lite väl klent för att vara en kökskniv. Det har varit en modell matkniv av äldre modell.
Vad dom satte fast skaftet med har jag ingen aning om, det sitter ordentligt fast.

Här är min "dagliga" kollektion av Eskilstuningar som ligger framme på köksbänken.

Intressant, "MDin" :-bd

Nu vet jag en sak jag ska se efter när min fru släpar mig med på loppis, Eskilstunaknivar :grin:

Du får en upplevelse när du skär med en Eskilstuna. Jag slipar på en bandslip med fint band, 240. Medeggs och sedan striglar jag medeggs minst 20 ggr var sida växelvis. Diskar ALDRIG i maskin, skölj och torka. Ju äldre kniv du hittar ju bättre är dom.
Trean från vänster är av äldre typ. Använder mest tvåan från vänster, samma typ som jag senast köpte. Längst till höger skär jag stek med, lövtunna om så önskas. Som vid Julfrukosten när barn o barnbarn kommer. Vi brukar sällan vara färre än 20 runt bordet å då räcker skinkan till ett par skivor till kvällen oxå[emoji3]

Användarvisningsbild

Vad var det senaste ni köpte??

Traktordave  
#491708 Köpte en PTO-pump med tank från Weimer.
Tog deras minsta som vid ca 1100 varv ska ge 30 liter/min, vilket är det flöde som kranen Mowi P30 ska ha.
Återstår att montera och pröva.
Blir nästan dubbelt flöde mot nu, då jag kört på rätt låga varv redan nu. Ska bli kul.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#491749
Samlarn skrev:
20180113_100052.jpg
Ska hugga lite special idag så det fick bli nåt att mäta med. Kan bli lite bilder från den övningen senare idag[THUMBS UP SIGN]


Är inte nöjd med min. Går väldigt trögt att dra ut och skjuta ihop trots polering och olika glidmedel.
Glider lätt ur hylsfästet också. Tappade nog min ca 16ggr när jag högg tallarna.

Dock bra med tabellerna så man vet hur mycket varje stock innehåller .

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#492385 Ett 1 200 mm aluminiumspett, hultafors .

Dock undrar jag om bauhaus gjort en Kurt Olsson, dvs det spelar ingen roll om det är kronor eller lire. Så man säljer spetten just då för 109 kr . Helt ok pris.

https://www.bauhaus.se/aluminiumspett-h ... 200mm.html

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Göt  
#492408 Väldigt bra pris må jag säga stod och tittade på ett för inte alls länge sedan http://www.swedol.se/sitesearch/#search:spett

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Granstorp  
#492419


Förlåt mig Husqvarna, det var inte meningen! Det bara blev så......

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#492423
Göt skrev:Väldigt bra pris må jag säga stod och tittade på ett för inte alls länge sedan http://www.swedol.se/sitesearch/#search:spett


Ja jag tror de blandat ihop euro och kronor :-) men samvetet är rymligt mot stira multinationella kedjor

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Seb macahan  
#492434 PTO pump till skördaraggregatet och lite plock till tanken från Weimer. Julafton....

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Seb macahan  
#492440 Där ska den bo, som en smäck!

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).