Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308926 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hlb  
#484374 Är du nöjd med DAB-radion ute i skogen? Här kallade vi ett tag systemet för Dead And Buried, men är tydligen uppväckt från det döda i Norge.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484375 Är de DAB radio som gäller i Norge ?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
#484377 Dessverre er det kun DAB som gjelder i Norge nå ja. FM nettet er stengt ned. Jeg har ikke prøvd dem i skogen enda, men DAB radioen i traktoren fungerer greit på skogen, i mitt området hvertfall. Ut fra diverse tester så er det disse fra Peltor som er minst dårlige :). Så jeg er spent på hvordan de fungerer!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

benestad  
#484395 Dags för ny kostym till skogen jacka och byxor från sthil denna gången. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484397
gnisten83 skrev:Är de DAB radio som gäller i Norge ?

Japp, det var lite skumt när vi i höstas var där och inget hördes på bilradion.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#484403 Hur blir bruset i DAB-radion? Blir det lika otrevligt som bruset på TVn hårt och hackigt med nästan metalliska spikar?

Efter att ha åkt på Stihlsjukan i Norge, så föll jag till slut för grupptrycket att huggarkängor ska man ha.
Stihl

Sedan skadar det ju inte att enligt eget tycke, att de ser bra ut. Jag upplever de som stora i storleken och fick välja en storlek mindre än normalt, iaf om man endast kör med en strumpa.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
#484405 Har man bra dekning med DAB er lyden bra. Bedre enn FM nettet. Desverre er det mange hull i dekningen.....

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Kallkällene  
#484410
Nor-forest skrev:Dessverre er det kun DAB som gjelder i Norge nå ja. FM nettet er stengt ned. Jeg har ikke prøvd dem i skogen enda, men DAB radioen i traktoren fungerer greit på skogen, i mitt området hvertfall. Ut fra diverse tester så er det disse fra Peltor som er minst dårlige :). Så jeg er spent på hvordan de fungerer!

Hej, har dom stängt det idag ? jag bor några mil från gränsen och lyssnade på både P4 Norge och Radio Norge tidigt i morse!
Norska radion är bättre att lyssna på än svensk, efter 16 år i grävmaskinshytten i Oslo området är det kanske en vanesak.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

källefall8  
#484413
Nor-forest skrev:Ble ny ryddesag i dag. 555 FX.
Gleder meg til å starte ryddingen nå!

20171206_160318.jpg
20171206_160236.jpg

Lägg lite tid på att lära dig ställa in selen ordentligt så kommer du få en riktigt trevlig upplevelse i röjningsskogen!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
#484417
Kallkällene skrev:
Nor-forest skrev:Dessverre er det kun DAB som gjelder i Norge nå ja. FM nettet er stengt ned. Jeg har ikke prøvd dem i skogen enda, men DAB radioen i traktoren fungerer greit på skogen, i mitt området hvertfall. Ut fra diverse tester så er det disse fra Peltor som er minst dårlige :). Så jeg er spent på hvordan de fungerer!

Hej, har dom stängt det idag ? jag bor några mil från gränsen och lyssnade på både P4 Norge och Radio Norge tidigt i morse!
Norska radion är bättre att lyssna på än svensk, efter 16 år i grävmaskinshytten i Oslo området är det kanske en vanesak.



De stenger området for området i Norge. NRK kanalene stenges først. P4 og Radio Norge sender så lenge de kan, men de kommer nok til å forsvinne på FM etterhvert. Hos meg sendte P4 og Radio Norge ca et par måneder lengre enn NRK kanalene. Eneste som er på FM nå hos meg, er enkelte lokalradioer med begrenset kvalitet :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
#484419
källefall8 skrev:
Nor-forest skrev:Ble ny ryddesag i dag. 555 FX.
Gleder meg til å starte ryddingen nå!

20171206_160318.jpg
20171206_160236.jpg

Lägg lite tid på att lära dig ställa in selen ordentligt så kommer du få en riktigt trevlig upplevelse i röjningsskogen!


Ja det er nok viktig. Saga veier jo litt så viktige med god arbeidsstilling/støtte. Juleferien er tradisjon for meg for å ut å rydde i skogen, så nå håper jeg bare snøen holder seg borte :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Kallkällene  
#484439
Nor-forest skrev:
Kallkällene skrev:
Nor-forest skrev:Dessverre er det kun DAB som gjelder i Norge nå ja. FM nettet er stengt ned. Jeg har ikke prøvd dem i skogen enda, men DAB radioen i traktoren fungerer greit på skogen, i mitt området hvertfall. Ut fra diverse tester så er det disse fra Peltor som er minst dårlige :). Så jeg er spent på hvordan de fungerer!

Hej, har dom stängt det idag ? jag bor några mil från gränsen och lyssnade på både P4 Norge och Radio Norge tidigt i morse!
Norska radion är bättre att lyssna på än svensk, efter 16 år i grävmaskinshytten i Oslo området är det kanske en vanesak.



De stenger området for området i Norge. NRK kanalene stenges først. P4 og Radio Norge sender så lenge de kan, men de kommer nok til å forsvinne på FM etterhvert. Hos meg sendte P4 og Radio Norge ca et par måneder lengre enn NRK kanalene. Eneste som er på FM nå hos meg, er enkelte lokalradioer med begrenset kvalitet :smile:

Tack för svar, får nog bli DAB i peltor lurarna så man får med sig norsk radion.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485140 Fick tag i lite begagnat järn i Norge, med lite modifiering så blir det nog bra...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#485317 Märker att om skägget värmer bra i vinterkylan, så är det så lite hår kvar på
toppen att det blir kyligt under hjälmen.Därför blev det en "balaklava" eller
vad det nu kallas från TOOLS idag :wink:

Inte en sak man använder på stan nu idag. En av mina tidigare skolelevar drog på
sig en när han väntade på sin morsa i bilen utanför flygplatsen här i stan, och
strax var det blåljus och poliser överallt :-o

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#485331 :d Du ser mycket snällare ut i röd luva :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).