Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310556 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Kallkällene  
#471857 Bra val loppan, en Scania ä grejer dä.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#471864
TheJo skrev:Två underställ. Får se vad man kommer tycka om balaclavan.

Och en ny lägenhet :smile:


Så nu vet vi hur du prioriterar - det viktigaste först :d :d

Grattis till båda, @TheJo :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#471870
Uvskogen skrev:Såna köpte jag i våras. De är utmärkta men lite låga när det blir ordentligt med snö. Men jag har ett annat märke som är högre och växlar med. Men man får bra känga för pengarna tycker jag.

Det där har jag löst utan något fäste för damasker. Kört med den lösningen i ca 1 år, varken snö eller barr kan smita in.

Hoppas få till bild på det hela under morgondagen. :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#471941 Knappt att man våga skriva om det men det blev en timmerklipp från kellfri. :oops:
Efter en första test verkar det lovande.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#471942 *Drar efter andan* :surp: :surp:

Skämt åsido, hoppas du har tur :-BD

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#471951 Om det verkligen är en timmerklipp så håller den nog till att klippa ved o massa med.
Nu håller vi tummarna för att du gjort ett bra köp.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#471953
Tosca skrev:Om det verkligen är en timmerklipp så håller den nog till att klippa ved o massa med.
Nu håller vi tummarna för att du gjort ett bra köp.


Ja något grovt timmer klipper man inte, men den ska klara upp till 18 cm enligt specen.
Priset var nedsatt med 50% så då är det nog nära dess rätta värde.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#471963 [quote="axwell"] Uvskogen skrev:
Såna köpte jag i våras. De är utmärkta men lite låga när det blir ordentligt med snö. Men jag har ett annat märke som är högre och växlar med. Men man får bra känga för pengarna tycker jag.


Det där har jag löst utan något fäste för damasker. Kört med den lösningen i ca 1 år, varken snö eller barr kan smita in.

Hoppas få till bild på det hela under morgondagen. :???:[/quote
]

Den här lösningen har jag haft ca. 1 år, det är ett elastiskt gummisnöre fastsatt genom öljetter i byxornas nerkant.
Hittills har det aldrig glidit av från sin position vid hålfoten framför klacken, gjorde lite anvisningar med rundfil i klackkanten.

En läskig malör har inträffat; märkte vid ett tillfälle att var skit bakom spaken på Yanmarn( bokstavligt !), jag hade trampat i en skithög och det hade lossnat en klick mot växelspaken.
Gummisnöret fixade jag med avbitaren, kängan rengjordes i en bäck :YMTONGUE:
http://www.biltema.se/sv/Bat/Rep/Tagvir ... 000030998/


Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

skogshasse  
#471999
ananders skrev:Knappt att man våga skriva om det men det blev en timmerklipp från kellfri. :oops:
Efter en första test verkar det lovande.


hur mycket väger den

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#472000
skogshasse skrev:
ananders skrev:Knappt att man våga skriva om det men det blev en timmerklipp från kellfri. :oops:
Efter en första test verkar det lovande.


hur mycket väger den


Den väger 195 kg.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

skogshasse  
#472001
ananders skrev:
skogshasse skrev:
ananders skrev:Knappt att man våga skriva om det men det blev en timmerklipp från kellfri. :oops:
Efter en första test verkar det lovande.


hur mycket väger den


Den väger 195 kg.


då är den nog lite tung för en alstor?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472010
ananders skrev:Knappt att man våga skriva om det men det blev en timmerklipp från kellfri. :oops:
Efter en första test verkar det lovande.


Det ska nog gå bra. Men håll koll på smörjnipplarna. Så fettet kommer dit det ska. :smile:

Har hållt våran slag hack högt att den fungerat till belåtenhet i dryga 10 år. Tills den förra året började väsnas. Då visade det sig att smörjnipplen satt helt fel. :shock:
Den blev smord vid montering. Sedan gick den tills fettet tagit slut och lagret kraschade.

Ja sen hade dom inte nån olja i vinkelväxeln vid leverans. :roll:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#472020 Äsch då, detaljer typ...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nor-forest  
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

husqvarna_med_sthil  
#473310 Jag har köpt en vagn till yamaha grizzlyn... en kellfri med insatsflak och en kran med handvinsch. Fick hem den idag och det ser bra ut. Ska låta kranen sitta nu i höst under älgjakten om jag skulle behöva köra hem någon älg sedan tänkte jag ha den bortmonterad resten av året för de sysslor som vagnen ska brukas till.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).