Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11287 inlägg 2309144 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

åberg  
#447292
Erre skrev:Nytt drivpaket till motorcykeln.

Nu är det vårkänsla i kroppen. :wink:


Man kan få vårkänsla även med kardandrift. :smile:

Förra lördagen fick jag för en sekund känna lukten av frambroms, det var vårkänsla det, snudd på sommarkänsla faktiskt. :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#447294
åberg skrev:
Erre skrev:Nytt drivpaket till motorcykeln.

Nu är det vårkänsla i kroppen. :wink:


Man kan få vårkänsla även med kardandrift. :smile:

Förra lördagen fick jag för en sekund känna lukten av frambroms, det var vårkänsla det, snudd på sommarkänsla faktiskt. :grin:


Haha. Sant Åberg.
Var mest att igår gick jag igenom hojen lite smått och kollade vad som ska göras.

:d.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Scoutman  
#447382 Köpte en motorsågslåda på swedol.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#447789 I tisdags en låda av durkaluminium med lock på Jula, de har kampanj.

Idag ett elverk utan bränsletank, och på måndag en begagnad migsvets. Elverk och svets från samma kollega. Frågan är vad jag ska med en migsvets till :-?
Bensinsnålt elverk.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#447790
Robertberg skrev:Frågan är vad jag ska med en migsvets till :-?


Att svetsa med kanske :d

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#447794
Robertberg skrev:I tisdags en låda av durkaluminium med lock på Jula, de har kampanj.

Idag ett elverk utan bränsletank, och på måndag en begagnad migsvets. Elverk och svets från samma kollega. Frågan är vad jag ska med en migsvets till :-?

Ett Honda elverk - det ska ju vara mycket bra. Men bränsle behöver det ju :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Seb macahan  
#447799 Det är ett Eco -elverk. Ni norrmän tror att allt kräver petroleum!! [emoji3]
En mig har man alltid nytta av Robert. Själv funderar jag på om jag ska ha två. En stor och en liten samt en liten kempi inverter. Farsan skaffade sig precis en liten fin tig och mag. Där blev jag lite avundsjuk. Saker ska alltid svetsas.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#447800
Seb macahan skrev:Det är ett Eco -elverk. Ni norrmän tror att allt kräver petroleum!! [emoji3]

=)) =))

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#447853 Ja såna här elverk har vi på jobbet, de funkar bra och kräver knappt nån bensin! :wink:
När det gäller svetsar så har vi en stor och en liten inverter, de används ganska sparsam. En Mig har jag aldrig använt och de kräver ju att mer saker ska vara i ordning för att kunna användas. Dessutom har två nära grannar både fina svetsar och god kunskap i Mig.
Men jag tror jag kan ha hittat ett annat (geografiskt) användningsområde för Migen :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

jenssiii  
#447932 husqvarnas kompletta huggarbälte.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447933 Fick hem planteringshhackan och Värmlandsborren idag! Var ju tvungen att prova hackan direkt. Perfekt för att vända upp och ned på gräsmattan! Sånt är bra eller hur, för grämattan? Säg ja nu så övelever jag när kära fru kommer hem och fråga om vifått sork på tomten! :-ss

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#447934 Här har naturen själv vänt på gräsmattan genom vildsvinens framfart, så visst måste det vara bra på nåt sätt! Du hjälper ju bara naturen i avsaknad av vildsvin :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#447942
Robertberg skrev:I tisdags en låda av durkaluminium med lock på Jula, de har kampanj.

Idag ett elverk utan bränsletank, och på måndag en begagnad migsvets. Elverk och svets från samma kollega. Frågan är vad jag ska med en migsvets till :-?


En enkel tank fixad. :d




Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447943
@Uvskogen skrev:Fick hem planteringshhackan och Värmlandsborren idag! Var ju tvungen att prova hackan direkt. Perfekt för att vända upp och ned på gräsmattan! Sånt är bra eller hur, för grämattan? Säg ja nu så övelever jag när kära fru kommer hem och fråga om vifått sork på tomten! :-ss

Jo man måste vända gräsmattan punktvis.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sundelius  
#447948 En PW klipp
Står i regnet och skruvar ihop transportören nu. Attans vad jag fryser, får ge mig och fortsätta imorgon när det inte ska regna

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).