Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2309652 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400227
Slurfi skrev:
Uvskogen skrev:Ett par ASA stötdämpare till ATVn. Ersätter både dämpare och fjäder. Hoppas nu det håller vad det lovar, blir ett par fram i så fall också.
Film kommer sen :smile:

Det är mkt intressant.


Nu sitter de på plats bak! Med halv uppspänning och vagn på har jag lite drygt samma markfrigång som med olastad fyrhjuling. Cirka 30 cm vilket är väldigt bra. enkelt och smidigt att justera förspänningen.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#400259 Du får gärna spinna vidare på de dämparna och lite mer om det hela vetja. Är nog inte ensam om att va lite lätt nyfiken. :)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#400261 Hur gick nya sågen @Hema

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#400267
Erre skrev:Hur gick nya sågen Hema

Joho den gick fint hos kompisen med lite grövre träd som han inte hade hunnit kubba upp. Samt att den nu är väldigt lättstartad, gissar på en liten luftblåsa i bränsleslangen eller liknande som uppkommit under transporten. Sedan så är enligt mig chock-reglaget lite dumt placerat om man vill dra igång sågen låst mellan benen. Väldigt lätt att högerbenet råkar trycka in knappen.

Men i det stora hela tycker jag det verkar vara ett kanonköp. Kan man avstå handtagsvärme, så tycker jag att man borde slå till. Väntar med förtjusning tills ljuddämparen blivit lite mer inkörd/insotad, så att det metalliska ljudet minskar och man mer bara hör det sköna kraftljudet. :)

Hoppas att man har inspirerat någon mer på forat.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#400270 Två saxar från Jula och en pryl som ska hjälpa finna fel på slepvagnsel.



Mina två hembodöttrar hjälper till och drar fram vedkubbar och lägger dom i hög. Hade redan två saxar så nu kan dom använda en sax i varje hand. Men dom båda klagade att dom nya inte var vassa nog så dom gav dårlig grepp.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#400272
JensSkoog skrev:Två saxar från Jula och en pryl som ska hjälpa finna fel på slepvagnsel.

1469047078_koep_20_07_16_(3).jpg


Mina två hembodöttrar hjälper till och drar fram vedkubbar och lägger dom i hög. Hade redan två saxar så nu kan dom använda en sax i varje hand. Men dom båda klagade att dom nya inte var vassa nog så dom gav dårlig grepp.

Haha underbart med folk som vet hur redskapen skall fungera. Nästan så du njuter av att döttrarna dina gav dig lite bakläxa? :) (Alltså att de är så pass intresserad att de ställer krav på utrustningen. Jag hade i dina kläder blivit stolt.) :)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tama76  
#400275 Blev äntligen med en gammal slitvarg idag. En Husqvarna 55!
Fint skick, blir en rengöring o lite justering sen ska den få prova vedbacken!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Göt  
#400277 Hoppas att du passar på och lär dom hur man slipar saxarna :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tama76  
#400308

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hakans  
#400349 20tum till 2171an och trimmertråd till 2256an:)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#400579 25 liter Aspen och en femliter med Roundup.



Körer bara på Stihls Motomix, men eftersom "Felleskjøpet" inte har den, så får jag prova Aspen :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#400899 Ny kaliber för mig.
Så då fortsätter jag på det spåret och testar en ny kula med.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400904 Rejäla grejer,inget för småvilt eller älgkalv. Det blir väl max 100m med den kulan.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#400913
lfq skrev:Rejäla grejer,inget för småvilt eller älgkalv. Det blir väl max 100m med den kulan.

@lfq
Detta är ett steg ner. :grin:
Byte in min 9,3*74r mot denna bössan.
Den verkar hålla väldigt bra linje.
Så det ska bli intressant att testa denna.

Ska ha den till älg och grisjakt.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#401325 Sjukuggs kedjedrev till min KM130R. Ska bli intressant att prova.


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).