Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310843 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#392052
anersimyra skrev:Plastödlor och plastinsekter avsedda för uppbindning av växter, kassörskan på Biltema hade såpass kraftig fobi så hon klarade inte av att expeditiera varorna, hon for skrikande av stolen och fick avlösas av en kollega.. :lol: :lol: :lol: :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad var det senaste ni köpte??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392329 Idag fick det bli ett 120 mm Rigid Peddinghaus Matador skruvstäd till batterisågarna. Det gamla 180 mm Rigid Peddinghaus Matador blir för stort till dessa batterisågar, men funkar ypperligt till bensinsågarna.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

åberg  
#392425 Nytt och fint och jävligt bra! De blir allt bra bortskämda de sågarna. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392431 Nästan rätt. Dock inte jävligt bra, utan välsignat bra!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad var det senaste ni köpte??

agrotron  
#392820 Blev en för mig ny växtskyddsspruta med styrande dator. Får se om man får till det och förstår nåt av den haha.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#392882 Köpte idag ett par Peltor WS elert XP med hjässbygel. Det börjar känns onödigt att gå omkring i hjälmen hela tiden :grin: så det fick bli ett par till. Hur gör ni använder ni medhörningen? Jag ser ingen nytta med den i det jag gör så den stänger jag av och spar på batterierna.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sundelius  
#392890
svampbob skrev:Köpte idag ett par Peltor WS elert XP med hjässbygel. Det börjar känns onödigt att gå omkring i hjälmen hela tiden :grin: så det fick bli ett par till. Hur gör ni använder ni medhörningen? Jag ser ingen nytta med den i det jag gör så den stänger jag av och spar på batterierna.

Nope.
Den funktionen kunde de skippa, tycker att det bara susar i kupan efter ett tag. Bara på jakt precis innan jag har skottmöjlighet brukar den slås på

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392982
sundelius skrev:
svampbob skrev:Köpte idag ett par Peltor WS elert XP med hjässbygel. Det börjar känns onödigt att gå omkring i hjälmen hela tiden :grin: så det fick bli ett par till. Hur gör ni använder ni medhörningen? Jag ser ingen nytta med den i det jag gör så den stänger jag av och spar på batterierna.

Nope.
Den funktionen kunde de skippa, tycker att det bara susar i kupan efter ett tag. Bara på jakt precis innan jag har skottmöjlighet brukar den slås på

Håller med, skulle man få lurarna nån hundring billigare och utan medhörning
så skulle det vara ett bättre köp.
Nån som provat annat än Peltors blåtandlurar?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392986
Lite av varje


Istf vanliga souvenirer i större mängd så köpte jag lite verktyg av billigare
märke på resan. Det är en teleskopisk förlängare med skaft, vridhandtag/platta med spärr,
bitshållare med bits och hylsor och en liten sats kråkfötter av tidigare osedd modell.
De hade Firesale på Harbor Freight Tools men av allt jag hade lust att köpa var detta
det enda som jag kunde få in i resväskan kändes det som.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sundelius  
#393041
Slurfi skrev:
sundelius skrev:
svampbob skrev:Köpte idag ett par Peltor WS elert XP med hjässbygel. Det börjar känns onödigt att gå omkring i hjälmen hela tiden :grin: så det fick bli ett par till. Hur gör ni använder ni medhörningen? Jag ser ingen nytta med den i det jag gör så den stänger jag av och spar på batterierna.

Nope.
Den funktionen kunde de skippa, tycker att det bara susar i kupan efter ett tag. Bara på jakt precis innan jag har skottmöjlighet brukar den slås på

Håller med, skulle man få lurarna nån hundring billigare och utan medhörning
så skulle det vara ett bättre köp.
Nån som provat annat än Peltors blåtandlurar?

Jag kör med Zekler, har haft problem med glapp i micken men nu har dom varit inne på service så nu funkar dom tillfredsställande igen

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#393044 Medhörning är väl bara intressant om man ska stå och jobba tillsammans med någon?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#394454 Tekniskt sett den här.
Även om den inte var till mig. Tro det eller ej! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Ferguson system  
#394457 Har henta ei Hiab kran som skal erstatte den gamle manuelle wirekrana på tømmerhengeren.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#394458 Sambon beställde uppsättning av ett flertal hyllplan och eftersom hon är noga med att det ska bli rakt så
Införskaffade jag en laser så att resultatet åtminstone blir lite bättre än på frihand. 8)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#394459
Erre skrev:Tekniskt sett den här.
Även om den inte var till mig. Tro det eller ej! :mrgreen:

Ähh det är inget att skämmas för Erre, inte kommer vi att reta dej för att du använder en sån :wink: :mrgreen: .

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).