Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308961 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#327413
Niking skrev:
Hema skrev:Känns som om den är klippt o skuren till att användas med batteri, backpacket.


Ryggburet, om du ska gå längre pass.
/Niklas

Precis.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#328245 Blev en trevlig resa idag.
Började med att byta en mindre borrhammare mot en mini-tigersåg, sedan ett par ATV-hjul och det skulle visa sig att säljaren var Magnum_4wd här på forat som har postat lite om sin miniskotare här: https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=9472&hilit=magnum_4wd&start=15#p112232 och https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=9472&p=112493&hilit=magnum_4wd#p112493 Trevlig kille och vad jag kunde se har han gjort ett bra jobb och enligt utsago har maskinen funkat bra.
Sedan bar det iväg för tredje och sista inköpet för dagen. Det som stod på agendan var plaströr för att kunna ta hand om de dåliga passagerna i skogen som är vattensjuka.
http://www.blocket.se/skaraborg/Plastror_PE_Ror_Brotrumma_Vagtrumma_59215617.htm?sa=1
Bild

Trevlig säljare som bjöd på kapning av rören. Som lite kurriosa kan nämnas att rören kommer från tunnelbygget i Hallandsåsen, så vill man ha lite historia nedgrävd på sina marker, så är det bara och passa på. :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328914 Var på auktion i går, hade inte tänkt köpa något speciellt men kom hem med en jonsered 2152W och två krattor med Så-dan såddkanna för totalt 850 kronor.
Jonsered 2152W
Såddkannor

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#328931 Inte illa! :grin: :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328948 Jag håller med snickarn, bra budat. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#328956 Om den 2152'an är i god skick, så har du handlat bra. Det är en grym såg :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329001 Jag köpte en 2152 vid Gudrun och den har gått oerhört bra och problemfritt. Det enda som bytts är gasstången och kopplingsfjädrarna på 10 år så när denna gick ut som första utrop och det verkade lite trögt så passade jag på att köpa den som reservsåg. Provstartade den när jag kom hem och den tände på första och gick på tredje draget :grin:
Jag som tänkt köpa en ny MS241 i vår, det kanske får vänta det räcker med tre sågar på hyllan.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#329009
busholle skrev:Jag som tänkt köpa en ny MS241 i vår, det kanske får vänta det räcker med tre sågar på hyllan.

Min filosofi är att det till alla tider kan finnas en god grund till å skaffa sig en extra såg, isär om det är rum på hyllan :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#329011
JensSkoog skrev:
busholle skrev:Jag som tänkt köpa en ny MS241 i vår, det kanske får vänta det räcker med tre sågar på hyllan.

Min filosofi är att det till alla tider kan finnas en god grund till å skaffa sig en extra såg, isär om det är rum på hyllan :lol:

Japp! :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

alias  
#329013
JensSkoog skrev:
busholle skrev:Jag som tänkt köpa en ny MS241 i vår, det kanske får vänta det räcker med tre sågar på hyllan.

Min filosofi är att det till alla tider kan finnas en god grund till å skaffa sig en extra såg, isär om det är rum på hyllan :lol:


Och om det inte finns plats på hyllan så föranleder ett sågköp bygge av en ny hylla att placera fler sågar på, eller?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#329017 Precis :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#329032 Det gäller att jobba lösningsorienterat, aldrig se hinder utan vägar kring dem istället.
Eller bakom ryggen på dem om det vill sig illa. ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#329043
En teleconverter.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Fredrik Reuter  
#329069 Jaha, där ser man.
Frågan blir, vad är det som vill du vill fota bättre på håll nu då... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#329092
Fredrik Reuter skrev:Jaha, där ser man.
Frågan blir, vad är det som vill du vill fota bättre på håll nu då... :lol:
Jag tror jag vet vad du tänker Fredrik.. :smile: men...men..syftet är " tråkigare " än så, jag kommer nu kunna fota fjärilar på lite längre avstånd.. :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).