Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11266 inlägg 2297614 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70632 2 par xenon lampor på Tradera, första paret 35w för 520:- ink moms o frakt, det andra paret har jag inte fått hem än
men det är ett par 55w för 748:- ink moms o frakt.
Ska sättas i gamla lamphus och upp på taket på NH L85.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#70633 6 m 10 mm rundjärn, 4 m 8 mm dito, 1 m plattjärn 70 x 10. Måste ju ha nåt att svetsa :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#70634
totte skrev:6 m 10 mm rundjärn, 4 m 8 mm dito, 1 m plattjärn 70 x 10. Måste ju ha nåt att svetsa :grin:


Detta låt lurigt. Va kommer från Totte nu mon tro?
Skulle vel inte vara til utbedringar på den der kranen någon här på forumet vil skicka åt deg. :D

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#70673 Thailandsresa alldeles nyss :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#70675
stegmaster skrev:
totte skrev:6 m 10 mm rundjärn, 4 m 8 mm dito, 1 m plattjärn 70 x 10. Måste ju ha nåt att svetsa :grin:


Detta låt lurigt. Va kommer från Totte nu mon tro?
Skulle vel inte vara til utbedringar på den der kranen någon här på forumet vil skicka åt deg. :D


8)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70679 Plundrat "nöjeskontot" lite i veckan..
En ny 40-tums Samsung LED-tv och en ny Nokia3720 Classic bara för att den är IP54 klassad..
Ska väl tåla några regnstänk i alla fall..förhoppningsvis.
MvH. Ulf

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Skogsmange  
#70680 En 810 D -07. Fast det var ju någon vecka sen, har väl köpt nått på ica efteråt..

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71141 En Bmw 530d 99 blev det för några veckor sedan. riktigt nöjd hittills

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71144 graninge kängor, med riktigt högt skaft å stadig läst...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#71759 Blev et impulskjöp idag, då jag fick frågan om att kjöpa en mycket lite använd Jonsered 2054.
En gammal kille som inte hadde använt den, då han tyckte den va for tung.
Sågen var ju som ny(orginalkedjan fanns fortfarande på sågen), fast den e ju någon år gammal, men den gikk som en dröm eftar 3 nykk, even om bensinen var et år gammal(fick tappa av denna bensinen direkt, då man inte vet hur oljan e innblandat i bensinen). Fick ge kr 1500,- inkl en ny kedja som jag krånglade til mig ochså. :wink:
Tyckte den såg lite mer proffsig ut enn min 2050 på utsidan, men om någon har erfarhet med denna typ vil jag höre om det(positive och negative saker). Her e en bild på nyerverelsen.
Kanksje någon vet hur gammal den kan vara ochså, ut ifrån bilden? :???:
jonsered 2054

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71761 Kolla http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=5914&p=67695&hilit=2054#p67691 Det finns en del synpunkter där. Tycker min funkar bra, kör just nu med 15" svärd, vilket är bekvämt vid grangallring då man inte behöver böja sig så mycket och sågen balanserar bra med detta svärd. Man kanske t.o.m. kunde prova med ett 18" svärd. Annars är den utanpåliggande kedjan den största fördelen.

Åldern ser du på serienumret. Börjar det på 5 eller 6 är den tillverkad 1995 resp. 1996

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#72067
th skrev:Kolla http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=5914&p=67695&hilit=2054#p67691 Det finns en del synpunkter där. Tycker min funkar bra, kör just nu med 15" svärd, vilket är bekvämt vid grangallring då man inte behöver böja sig så mycket och sågen balanserar bra med detta svärd. Man kanske t.o.m. kunde prova med ett 18" svärd. Annars är den utanpåliggande kedjan den största fördelen.

Åldern ser du på serienumret. Börjar det på 5 eller 6 är den tillverkad 1995 resp. 1996

Tack så mycket. :grin:
Serienumeret starter på 6(6510001), altså en 1996 mod.
Eksakt va jag ville veta. :geek:
Satte på 15" svärd, något jag aldirg har använd för, och funkade rätt så bra, så man inte behöver böja sig så mycket, märkte skillnad direkt.
Va underbart at man har et skogsforum, så man inte behöver finna upp alla goda lösninger sjalv. :wink:
Senast redigerad av stegmaster ons 18 nov 2009, 00:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72068 Och en sen sådan, det första exemplaret som gjordes vecka 51 det året (hoppas det inte är ett måndagsex :wink: )

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#72069
th skrev:Och en sen sådan, det första exemplaret som gjordes vecka 51 det året (hoppas det inte är ett måndagsex :wink: )

verkar inte så, har kjört minst en timme . :wink:
Hoppas at den va nästan ferdig monterad en fredag, och at dom bara monterade svärd och kedjan på måndagen. :wink:
Var lite språkforstörninger här "måndagsex". inte eksakt något jag koblar ihop med motorsåger: :D

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72139
stegmaster skrev:
th skrev:Och en sen sådan, det första exemplaret som gjordes vecka 51 det året (hoppas det inte är ett måndagsex :wink: )

verkar inte så, har kjört minst en timme . :wink:
Hoppas at den va nästan ferdig monterad en fredag, och at dom bara monterade svärd och kedjan på måndagen. :wink:
Var lite språkforstörninger här "måndagsex". inte eksakt något jag koblar ihop med motorsåger: :D

Vad är det på norsk?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).