Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11266 inlägg 2297746 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

finskpinne  
#110052 CryoTool har jäkligt bra borrar. En försäljare ringde och ville komma och förevisa lite grejjer och jag tänkte att det är väl likadan skit som dom alla brukar kränga men jag gav honom en chans. Efter att jag sett honom sätta fast en 3mm borr i skruvstedet och böja den otroligt mycket utan att den gick av och sedan borra genom en 12 mm klass 12 bult utan problem och sedan bryta borren i sidled tills bulten gick av så beställde jag en serie av honom. Den var djävulskt dyr men jag har inte behövt vässa en ända av dom ännu :shock: och alla är fortfarande hela!! Jag köpte även en serie för att ta ut brakade bultar med som innehöll borrar som går i vänstervarv och ett antal tappar som man slår in i hålet och sedan gängar ut bulten!! Dom fungerar exemplariskt att skruva ut avbrutna smörjnipplar med!!

Som sagt så var dom flera gånger dyrare än många andra men hittills har jag tyckt att dom har varit värda priset! Här är en länk till dom som säljer dom i sverige:

http://www.nch.se/se/bolag/partsmaster/Index.htm

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110149 Toro 5/24 snöslunga äldre modell men i nyskick. Bytt till mig den mot 6 m3s pannved.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

M_M  
#110156
Frågan är ju nu, vilka tillverkar bra borr?

Jag tycker Dormer är bra.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nicke Nyfiken  
#110163 Fårskinnstofflor för innebruk 199 kr på Maxi, kan VARMT rekomenderas.

H/Frusen smålänning

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Scoutman  
#110165 Julgröt, julskinka samt lotter på byns julfest till hela familjen.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

bema  
#110595 Nytt brytjärn. Undrar vid vilken stubbe jag ställde det gamla. :???: Blev ett nytt måttband också. Lite svårt att se längden när bandet börjar bli blankt. :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#110731 Fick igår hem Milwaukee betongborr, 2x 5x110 mm, 6x110 mm, 6x160 mm, 8x160mm, 10x160mm köpta på tradera för 165:- inklusive frakt :)

Idag efter jobbet inhandlade jag en Dormer metalborrsats, 1-13 mm.
Lite kontigt att det bara finns 118-gradare i satserna, vill man ha 135° som enligt hörsägen ska skära lite bättre blir man tvungen att köpa lösborr..

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

bema  
#111277 Ett besök hos naprapaten. Kände att det drog ihop sig till en totallåsning av ryggen. Blev ett besök hos polisen också för ett nytt pass. Den investeringen håller garanterat fem år!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sikka  
#111294 Ett paket svärd JD 75cm jetfit,tre kartonger kjedjor,dyrt 😡

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#111300 En trave böcker att läsa i jul. Två burkar sprayfärg, primer och mattsvart. Några småborstar till Dremeln.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111371 Varma stövlar. Goodyear Nordkap II

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111381 Skön lågteknologi, ett skruvstycke, Ridgid Peddinghaus Matador Junior (puh).
Ett sån´t fast 140 mm:
Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111387
D Brown skrev:Skön lågteknologi, ett skruvstycke, Ridgid Peddinghaus Matador Junior (puh).
Ett sån´t fast 140 mm:
Bild

Kul med kvalitetsgrejer.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111406 Kaffebryggare (Julklapp till far)
Dammsugare ( den gamla gav upp)
Ny större gryta (alltid bra att ha)
En almanacka som man kan göra noteringar i för varje dag (också klapp till far)
Coca Cola att blanda grogg med ( Julklapp till mig själv)
2 st orkideer (bra att ha med imorgon då vi skall till två olika ställen, man vill ju inte komma tomhänt.)

Tidigare i veckan,
Bränslefilter till traktorn,samt bränsleledning till traktorn, som när den skulle monteras idag inte passade, så det där med att ploga snö får vänta tills nästa vecka då jag får hem rätt rör.

Blev en halvdyr vecka detta... Men som man brukar säga, spelar ingen roll, det är bara pengar...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Scoutman  
#113292 Nokia n8

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).