Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308857 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101689 Kylskåp med liten frys längs ner. Lite trist inköp då köpet beror på att det gamla la av. Står nu ett nytt vitt skåp som ser ut ungefär som det förra och gör precis samma sak. Lite märkligt att priset för 10 år sedan var nästan samma som idag.
Kan tänka mig massor med saker jag hellre hade köpt för de pengarna.....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

foton  
#101694 Har monterat mina nya snökjedjor på traktorn i dag! Riktigt kraftiga grejor som kommer från armen till ett pris som var rena drömmen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Skogshuggarn  
#101696 En "gårdsskylt".

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Sedvall  
#101697 Två bullar till fredags skiftbytet

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#101703
Uvskogen skrev:Kan tänka mig massor med saker jag hellre hade köpt för de pengarna.....

Absolut, en ny termostat till kyl/frysen för ca 200 kr, 7 ggr av tio är det termostaten som lägger av först.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#101713
Uvskogen skrev:Perfekt för alla mörka höstkvällar med potatisgratäng, gräddiga grytor, mustigt vin, söta efterätter och ensam malt, inga tights där inte :lol:


Är tillbaka där man var när man var i skolåldern, behöver kläder att växa i. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101717
axwell skrev:
Uvskogen skrev:Kan tänka mig massor med saker jag hellre hade köpt för de pengarna.....

Absolut, en ny termostat till kyl/frysen för ca 200 kr, 7 ggr av tio är det termostaten som lägger av först.

Jepp, samma hände för mig.
Lätt att byta och har hållt i flera år sen dess.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

M_M  
#101744 Jag köpten en Peltor G3000 huggarhjälm idag.
Tjohooo!
Bild

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101751 Köpte 3st bosch bigknick blue till bilen igår, det börjar bli mörkt;) sen kom en del av grejjerna från logosol till M7 sågen, bla kedjor svärdtopps styrning, saxstöden kommer tydligen senare;)...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101756
Slurfi skrev:
axwell skrev:
Uvskogen skrev:Kan tänka mig massor med saker jag hellre hade köpt för de pengarna.....

Absolut, en ny termostat till kyl/frysen för ca 200 kr, 7 ggr av tio är det termostaten som lägger av först.

Jepp, samma hände för mig.
Lätt att byta och har hållt i flera år sen dess.


Nå nu var det flera fel:
"trasigt och fult handtag"
"Sprickor och bitar borta på platslåda"
"nött både här och där"
"gammalt och slitet"
"fula hyllor"
...

så en högre makt medgav inga andra alternativa lösningar :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Torbjörn Pettersson  
#101789 Köpte en Gremo 950 med långkran! Jag har nu en huggarvagn till salu! ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101814
Uvskogen skrev:
Slurfi skrev:
axwell skrev:Absolut, en ny termostat till kyl/frysen för ca 200 kr, 7 ggr av tio är det termostaten som lägger av först.

Jepp, samma hände för mig.
Lätt att byta och har hållt i flera år sen dess.


Nå nu var det flera fel:
"trasigt och fult handtag"
"Sprickor och bitar borta på platslåda"
"nött både här och där"
"gammalt och slitet"
"fula hyllor"
...

så en högre makt medgav inga andra alternativa lösningar :wink:

En 10 år gammal kyl/frys borde ju fortfarande vara helt OK, det är ju skandal om de inte håller längre.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101862
Torbjörn Pettersson skrev:Köpte en Gremo 950 med långkran! Jag har nu en huggarvagn till salu! ^:)^

Man skulle vilja se en bild?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

flisshejk  
#101867 Hämtade nya Oktavia combin förra fredagen, motorn är 105 hk,Tdi, kanonskön att köra och bra driv. Ja jag vet några vill se bilder ska kolla om jag får grabben till att fota och lägga in, datorer är liksom inte min grej!. Temperaturen + 6,5 i morse var kallaste morgonen vid stugan denna höst. Potatisen togs upp förra veckan precis innan höstregnet drog in har fått mellen 30/40 mm.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

flisshejk  
#101871 Glömde älgrapporten 14 vuxna ganska jämnt fördelat ko-tjur + 7 kalvar, 3 av tjurarna var rejält stora, men det är en bit kvar till fjolårets avskjutning på 39 st vilket var målet när jakten började, med tanke på tillgången hoppas jag man reviderar avskjutningsplanen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).