Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2309677 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#295048 Skulle åxå hemskt gärna ha en sådan så om du av någon orsak inte blir nöjd kan du ju skicka ett PM :wink:
Verkar vara dåligt om dessa äldre lite större sågar på begagnat marknaden här, betydligt enklare att hitta en begagnad 560 xp till exempel å då så klart till ett helt annat pris :???: :sad:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Peteflamingstar  
#295057 Japp, i händelse av missnöje hör jag av mig! :wink: Ska försöka få tag i en sån där hög luftfilterkåpa, ser ju mycket tuffare ut! :grin:
Här dyker det ju upp begagnade sågar rätt ofta, men sällan större än 40-50-kubikare.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#295109 Jag skulle också vilja ha en hög luftfilterkåpa på min, man tjänar nog minst 1,5 sekunder på varje kap med en sådan ;)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#295130 På svenska hva-sidan finns 372:an kvar iaf. Men jag tycker inte att priset va så farligt.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Peteflamingstar  
#295155 Med hög luftfilterkåpa ser man ut som en riktig kanadensare, och den fåfängan har inget pris! :wink:

Ja de säljs fortfarande men denna generation sägs av förstå-sig-på-arna vara nästintill outslitlig, men det får väl visa sig...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#295927 Rapsolja; 3 dunkar.

Gräs/röjsåg; 1 st Stihl FS410

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

80-90  
#295946 En ny arb bil !!! En caddy !!!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

T Landström  
#295963 Slog till på en ny hammare på ebay...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#295990 20" svärd, 3/8, och två kedjor till min Stihl MS361. Har användt .325, men då måste jag byta kugghjul och sätta på ett 9.kuggs när jag bytar från originalsvärdet.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#295993
T Landström skrev:Slog till på en ny hammare på ebay...

Kul, blev den dyr? :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

husqvarna_med_sthil  
#295994
JensSkoog skrev:20" svärd, 3/8, och två kedjor till min Stihl MS361. Har användt .325, men då måste jag byta kugghjul och sätta på ett 9.kuggs när jag bytar från originalsvärdet.
MS 361. 20t (3).JPG


Det där blir grejer det jens!

Vad tycker du om den sågen ? Styrka, tyngd ?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

T Landström  
#295996
Blivande snickare skrev:
T Landström skrev:Slog till på en ny hammare på ebay...

Kul, blev den dyr? :smile:


Nopp... 73 dollar inkl frakt och tull...blir knappt 565 sek...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#296001
husqvarna_med_sthil skrev:
JensSkoog skrev:20" svärd, 3/8, och två kedjor till min Stihl MS361. Har användt .325, men då måste jag byta kugghjul och sätta på ett 9.kuggs när jag bytar från originalsvärdet.
MS 361. 20t (3).JPG


Det där blir grejer det jens!

Vad tycker du om den sågen ? Styrka, tyngd ?

Jag gillar den hemskt! Det är min favoritsåg på vedbacken och när jag fäller grova träd. Känns gott att den har kubik å dra med. :wink: Vikten gör att det inte är min favorit i kvistning, men det har jag MS200 till :grin:, och så bytar jag mellan 261 och 361 efter vad som passar. Det gör att kroppen kommer sig genom dagen :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#297181
Så blev det shopping igjen - en Stihl BR600. Har tröttnad på å gå och dra i hop allt lövet, så nu ska jag blåsa det över til grannen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#297185 Två par skyddsbrallor och blusar från Engelbert & strauss..knappt 4000:- inkl, moms.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).