Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2309361 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286004 Jo det är kul med atv, så nu vet alla det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286036 Husqvarnas röjsele X-fit, 5st klingmuttrar & rapsolja..

:D :D :D

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

mbtrac  
#286235 köpte ny släntklippare , hade 140 cm tidigare , kanske lite onödigt , att köpa 180 tyckte den med va bra , å så är det nog den når längre ner i slänten , lite, tungt blir det när 600 kg kommer långt utanför ytter kant bakhjul, om det lutar ja så blev det , varmt också

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286470 Har vart lite oaktiv på forumet p.g.a att jag blivit sambo på nyköpt gård. 34 ha varav 25 ha skogsmark.
Inte jättemycket gammal skog kvar, men en rätt stor verkstad var där i.a.f, största rummet 92 m² plus två mindre. Relativt nybyggt matrum med diskmaskin e.t.c. Omklädningsrum och två toaletter.
Ena flygeln nyrustad till bed & breakfast.

Köpte även med en Valtra 800 -02 med lastare, till denna Agrimaster betesputs -06, skopa och gafflar. Traktorn hade ca 260 tim på mätaren.

Har även köpt en Fella trumslåtter med kross och gammal JD press med Harjo kastare, dessa funkade och gav 1585 balar på skullen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#286474
D Brown skrev:Har vart lite oaktiv på forumet p.g.a att jag blivit sambo på nyköpt gård. 34 ha varav 25 ha skogsmark.
Inte jättemycket gammal skog kvar, men en rätt stor verkstad var där i.a.f, största rummet 92 m² plus två mindre. Relativt nybyggt matrum med diskmaskin e.t.c. Omklädningsrum och två toaletter.
Ena flygeln nyrustad till bed & breakfast.

Köpte även med en Valtra 800 -02 med lastare, till denna Agrimaster betesputs -06, skopa och gafflar. Traktorn hade ca 260 tim på mätaren.

Har även köpt en Fella trumslåtter med kross och gammal JD press med Harjo kastare, dessa funkade och gav 1585 balar på skullen.

Grattis! Där väntar mycket trevligt arbete på dig! :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#286476 Härligt! Småbalar gillar jag, väntar på att få komma igång med att pressa halmen. Numera tar vi inget hö i småbalar.
Pappa berättade att innan han byggde plansilon och vi bara körde höbalar la vi in 24 000 balar som mest, ända upp till elevatorn i nocken. Ett ärligt jobb :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

husqvarna_med_sthil  
#286792 Jag har köpt en backkamera till Traktorn för att underlätta påhäng av vagnen när jag är i skogen. Brukar fungera bra på helt plant underlag men i skogen så gör minsta lutning att man tänker fel från där man sitter i förhållande till kroken. Ska bli spännande att se hur detta kommer att fungera att få på plats.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#286800 En 254 xpg från slutet av 80 talet och en ny chock knapp till densamme :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Palakangas  
#286804 En karta starköl. Fungerar även som adventskalender när det är så dags. Men den här blir inte så gammal.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Nippon  
#286809 Har köpet mig två gamla motorsågar. En Husqvarna 234sg från 83 och en Jonsered som jag tror är en 52E från 80talet.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#287011
En minst sagt rejäl lastlåda till hjulingen. http://www.gooffroad.se .. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

cato  
#287085 Sthilskombidunk att ha i lådan på fyrhjulingen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287089
Palakangas skrev:En karta starköl. Fungerar även som adventskalender när det är så dags.


Det är väl som ungarnas chokladkalender. Det blir magert framåt jul. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#287191
Svero vajerdragsblock, med 800 kg drag och 20 m 8mm. wire. Nu måste jag finna ett svårt träd å ta ner! :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287195 Pris för det blocket, Jens?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).