Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308986 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Karlsson_98  
#414129
Blivande snickare skrev:Najs! Saknar själv hydraulsväng på vårt men man lär sig snabbt att va utan. Varje år är man lite rostig å får vända några gånger men efter en tid plogar man tre gårdar med en svängning 8)

Ert har slätt slitstål ser jag, tycker det blir en väldigt halkig yta efter ett sånt så vi kör med taggat.
Raportera gärna vad du tycker sen när det blir dags å ta i bruk bladet! :)

Får väl hoppas på mycket snö så man får testat det ordentligt :wink:
Farsan ska skära ut ett taggat slitstål på jobbet när han hinner :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414412
Fiberfix Medium 5X127cm

Idag hämtade jag ut paketet, Fiberfix Medium 1 rulle, 100ggr starkare än silvertape.
Fåse när man behöver den, hela rullen går åt när man börjar.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Bax  
#414426 En ny antenn till hundpejlen, den gamla gick av. Före det en begagnad snöslunga.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#414438 rustat för vintern och köpt eluppvärmd handske, innerhandske och strumpa samt batterier och laddare, få se om det hjälper frusna fötter och händer. Och om det blir nån tjäle....

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#414452
Vardon skrev:rustat för vintern och köpt eluppvärmd handske, innerhandske och strumpa samt batterier och laddare, få se om det hjälper frusna fötter och händer. Och om det blir nån tjäle....

Blir spännande att höra hur det funkar, och om det holler i skogsjobbandet, @Vardon :smile:

Undrar om jag ska köpa till min fru, eftersom hon alltid fryser på händer och föter. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414481
Vardon skrev:rustat för vintern och köpt eluppvärmd handske, innerhandske och strumpa samt batterier och laddare, få se om det hjälper frusna fötter och händer. Och om det blir nån tjäle....


Låter mycket intressant att få en utvärdering!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414482 En nedväxlingssats till min Artic cat ATV. Den ska bli starkare och det ska särskilt märkas med band på. Så med både den satsen, och bandens nedväxling kan det här blir riktigt bra! Det ska också göra att lågväxeln bli lägre igen trots större däck.
Allt importeras från USA och är original från Artic. Kostar 700 kr! :shock:
Lät som om man kan skriva dit det själv, bara man har mutterdragare.

Det är som så många säger, lika viktigt med en bra Åf som det specifika märket på prylen.

Så @axwell med flera, jag avvaktar med mina fortsatta plogförsök till satsen är på plats!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#414489
JensSkoog skrev:Blir spännande att höra hur det funkar, och om det holler i skogsjobbandet, Vardon :smile:

Undrar om jag ska köpa till min fru, eftersom hon alltid fryser på händer och föter. :wink:


Ja var en medlem på skogsforum som tipsade mig. Lite mycket pengar blev det men jag har problem med kalla fötter och händer. Jag fryser om dem även om svetten lackar kring övriga kroppen. Å andra sidan betalade landstinget i Västra Götaland ungefär 3 gånger så mycket, heja upphandlingar....

Köpte innerhandskar för att ha i skogsarbetet för att inte slita så mycket på dem. Återkommer med utvärdering när jag har provat :) Nuförtiden sitter man ju ändå bara på nätet och köper saker hejvilt utan att egentligen prova dem :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#414494
Uvskogen skrev:En nedväxlingssats till min Artic cat ATV. Den ska bli starkare och det ska särskilt märkas med band på. Så med både den satsen, och bandens nedväxling kan det här blir riktigt bra! Det ska också göra att lågväxeln bli lägre igen trots större däck.
Allt importeras från USA och är original från Artic. Kostar 700 kr! :shock:
Lät som om man kan skriva dit det själv, bara man har mutterdragare.

Det är som så många säger, lika viktigt med en bra Åf som det specifika märket på prylen.

Så axwell med flera, jag avvaktar med mina fortsatta plogförsök till satsen är på plats!


Den där investeringen på ynka ca. 700 kr kan troligen förändra förutsättningarna dramatiskt.
Jag håller tummarna för att plöjningen ska gå som en dans (slowfox). :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#414686 En tigersåg.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#414690
ananders skrev:En tigersåg.

Grattis till köpet, och till att den är utan sladd - det står högt på min lista
över vad jag gärna skulle funnit under julgranen :wink:

Har tänkt ofta: Hur i helsike klarade jag mig utan tigersåg och feinsåg i "gamla dar"!
Inte många prylar som sparar så mycket tid när man behöver dom :-BD

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414691
JensSkoog skrev:
ananders skrev:En tigersåg.


Har tänkt ofta: Hur i helsike klarade jag mig utan tigersåg och feinsåg i "gamla dar"!
Inte många prylar som sparar så mycket tid när man behöver dom :-BD


Det fungerar ju med motorsågen också men det blir förstås inte lika snyggt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#414694
lfq skrev:Det fungerar ju med motorsågen också men det blir förstås inte lika snyggt :lol:

Det stämmer nog, men har du provat motorsågen när du
ska ha gamla dörar eller fönster ut :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#414707
JensSkoog skrev:
ananders skrev:En tigersåg.

Grattis till köpet, och till att den är utan sladd - det står högt på min lista
över vad jag gärna skulle funnit under julgranen :wink:

Har tänkt ofta: Hur i helsike klarade jag mig utan tigersåg och feinsåg i "gamla dar"!
Inte många prylar som sparar så mycket tid när man behöver dom :-BD


Den har funnits ett bra tag på min önskelista också och nu till helgen har jag ett projekt
där jag hoppas att den ska vara till god hjälp.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#415225


Jag var för förkyld igår för att jobba i skogen så äntligen kom jag mig för och köpte ett nytt par kängor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).