Socialt (mer om oss)

Har ni sprutat mot TBE?

22 inlägg 7596 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390265 Tog en ny 3-årsspruta idag.
/Niklas

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

branndal  
#390282 Hela familjen fick första sprutan i måndags...

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

åberg  
#390284 Det schemat kanske man skulle slänga ett öga på ja, tack för påminnelse.

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

brassel  
#390300 Se till och ta TBEsprutan tycker jag; vet på rak arm åtm två som blivit halvt förlamade av TBE.
Själv har jag (som bor mitt i Roslagen) bara haft nån slags borelia två ggr...

Användarvisningsbild

Re: Har ni sprutat mot TBE?

machonisti  
#390327 Mina föräldrars bästa vänners son är helt förstörd av ett fästingbett. En märklig förlamning av de flesta muskler utom benen. Han kan inte tala eller äta och armarna bara dinglar.

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

josip  
#390419 Här har äldre sonen och jag fått sprutorna, dottern och mamma har inte blivit av men borde nog ta dem inom kort. Dottern fyller två i sommar, så vi har inte velat ta sprutorna för hennes del tidigare.

Sen tycker jag att man börjar höra mera och mera historier om kronisk borrelia och sånt.
En sommarstuge-granne berättade att han ringt till privat läkare och fått antibiotika i förebyggande syfte direkt efter ett fästingbett. Menade att det är så det skall gå till. :shock:

Avatar Fallback

Re: Har ni sprutat mot TBE?

Sti L  
#390780 Har tatt den sammen med 7 andre vaksiner.Skal reise til østrussland på jobb i sommer.Jobben er offshore i ishavet så det er små sjanser for smitte der men reisen er riski..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).