Socialt (mer om oss)

Korvgrillning

20 inlägg 8157 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52292
"spindeln" skrev:
Slurfi skrev:Man blir alldeles inspirerad av Torparn79s korvgrillningsbild.
Vi har dragit ut pojkarna på diverse grillningar genom åren, de kortaste turerna har
varit inom tomten, och de längsta kan ha blivit nån mil.
Men nu så får man väl en smäll om man föreslår att de ska följa med.
Nåjo, det är bara att njuta så mkt man hinner.


jajjemen! ..tiden rinner oftast ifrån en , ..men samtidigt är det nog så att man inte tar sig tid att göra såna här trevliga saker ?
men nu går tiden mot vår och många fina dagar i skogen kommer det att bli :-bd .. det kan väl även tänkas att i mitt fall beror frånvaron av just grillstunder med fam. kanske mycket på att man rent slentrianmässigt inte tänker på denna ljuva tillvaro på samma sätt som andra , när man befinner sig i skog och mark och utemiljön så pass mycket som man gör ???


Kan bara hålla med om att man inte tänker på hur fint det är i skogen om man jobbar i den varje dag. :P

Ex var en kompis som inte jobbar i skogen som kom ut igår när man var o jobba. Då var jag uppe på en höjd o denna person frågade om jag satt o kollade på utsikten när man har rast. :roll:

Det hade man ju inte tänkt på :oops:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Knegarn  
#52321 jepp, idag blev det av! rätt fint väder men lite kallt, tjejerna fick sitta nära brasan men dom var skitglada av korven och den varma oboyen :smile: 4 jägare sprang på oss oxå och hundskallen hördes överallt! det hade kommit typ 1 cm nysnö inatt

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52328
Knegarn skrev:jepp, idag blev det av! rätt fint väder men lite kallt, tjejerna fick sitta nära brasan men dom var skitglada av korven och den varma oboyen :smile: 4 jägare sprang på oss oxå och hundskallen hördes överallt! det hade kommit typ 1 cm nysnö inatt


fint som snus det ;) huvudsaken att barnen tycker det är skoj

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311034 Jo det är trevligt att grilla korv när man är i skogen. Dock inte varje gång.

Förra vintern när vi högg vindfälle så kom frugan o barnen o hälsade på så vi grillade. Barnen fick vara med en lagom stund innan dom ledsnade. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Villa  
#311036 En grillad korv i naturen slår dom flesta restaurangerna!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).