Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3586196 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#438053
Ferguson system skrev:Har tatt eksamen som sertifisert arborist i dag. Var vanskeligere enn jeg hadde trodd, men det gikk bra :grin:


Gratulerar! Bra gjort! ^:)^ :YMPARTY:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#438057
totte skrev:
Ferguson system skrev:Har tatt eksamen som sertifisert arborist i dag. Var vanskeligere enn jeg hadde trodd, men det gikk bra :grin:


Gratulerar! Bra gjort! ^:)^ :YMPARTY:

+1 på det \M/

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Ferguson system  
#438060 Takker :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#438100 Ikväll har jag fått möjligheten att testa en ny Suzuki 500 atv. Har aldrig kört atv förr men nu har jag varit upp överallt där jag huggit i vinter och jag blir helt häpen över hur en dylik tingest tar sig fram och sakta går det på lågväxeln. Testade också i en riktig tvärbacke där det blev stopp med traktorn och vagnen, han bara krafsade sig upp i sakta mak. Hade hoppas jag skulle få testa diffspärren men jag vete fan var jag ska testa det, är nog inte tillräckligt med chaufför för att testa det.

Nästan frusit ihjäl dock, blir bra mycket kallare än på en snöskoter men hur mycket roligare som helst...

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#438174
Hema skrev:
molnia skrev:
JensSkoog skrev:Vad gjorde du av Accoya, molnia ?:


både kebony och accoyan var Brädor till parkbänkar..

Ghaaa! Skitdag x2! Fästmöns bil tvärdog idag och efter att hjälpt min syster att lägga parkettgolv råkade jag backa på en betongring på tomten där de bygger hus. 😡
😈 😡 Ensam var jag och fastnade i snön men kom tillslut loss med bilen.
1487019987_20170213_212637.jpg

Hoppas det blir 2xkanon imorgon då. :)


det visade sig vara kamremmen på fästmöns bil. :cry: 😡 nu är valet o kvalet o, att köpa något annat eller inte, vet inte om motorn har klarat sig eller inte...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

alias  
#438177
molnia skrev:
Hema skrev:
molnia skrev:
både kebony och accoyan var Brädor till parkbänkar..

Ghaaa! Skitdag x2! Fästmöns bil tvärdog idag och efter att hjälpt min syster att lägga parkettgolv råkade jag backa på en betongring på tomten där de bygger hus. 😡
😈 😡 Ensam var jag och fastnade i snön men kom tillslut loss med bilen.
1487019987_20170213_212637.jpg

Hoppas det blir 2xkanon imorgon då. :)


det visade sig vara kamremmen på fästmöns bil. :cry: 😡 nu är valet o kvalet o, att köpa något annat eller inte, vet inte om motorn har klarat sig eller inte...


Kamremmar lever i regel sitt liv i det tysta, och när de uppmärksammas så är det sällan i positiv bemärkelse... (been there, done that) 😡

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Stenmark  
#438209 Tyvärr om det är nyare bil så är det nog total ras av motorn knäckta ventiler mm

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#438219 Golf 4:a från 02 och gått ca 26tusen. :(

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438241 Trist med bilen!
Kan ju hoppas den klarat sig, men jag är inte mannen att avgöra detta.
Lycka till med vilken åtgärd det nu blir.

Användarvisningsbild

Kamrem/Kamkedja

traktorz  
#438256 Då ska den ha bytt kamrem minst en gång!

Har varit med om att en Peugot/Citroën diesel kuggat över en kugg, med resultat att dieseln fick fel insprutningstider. Motorn blev orkeslös. Dessbättre inga motorskador som följd. Ny kamrem och fastsatt spännanordning som hade lossnat och går som en klocka igen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#438613 Tråkigt med bilen, "molnia". Hoppas det går att laga utan att hela motoren är
kass. Den Golfen är ju en mycket bra bil. :wink:

Lastade av ett lass med gran som hag hämtade i går och fick upp i kapstället. Blev ett
halkigt jobb, eftersom det kom regn i morse och allt fick tjock is över sig. :surp:


Rena fröjden att lasta upp, men när jag kom ut i morse var bil, ved och allt täckt av is.

Men, stockarna var inte svåra att dra - dom bara gled av sig själv :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#438742 Ja då var man från lunch.
Pefc certifieriad.
Manuell gubbe.

Blev ju en fin present.
Dan efter födelsedagen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438748 Grattis dubbelt upp!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#438750 Tack
Trevlig Helg

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439236 Bytt olja i hydraulmotorn, fyllt på en aning hydraulolja och rundsmort hela Kranman kranvagn. Kanske i och för sig ingen prestation men det känns väldigt bra efteråt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).