Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3606269 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#420462 Så har "Tomten" gjort undan årets trevligaste jobb. Tomteparade med många
hundra ungar, kraming och foting och ett jättejobb med att ge bort choklat
till alla ungar som ville ha - jag fick använda båda
händer, eftersom det var så många. :wink:


Efter paraden genom stan, blev granen tänd. Tomten var konferansier på scenen,
och i år var brass-bandet topp utan frusna lippor och instrumenter som
det blir när det är under noll

Senn gick många barn och vuxna rundt granen och jag fick låtsas
vara Jussi Björling som försångare :lol:
Jag överlevde, men tre timmar med sågen i tjock skog, gör mig inte
hälften så slutkörd som det här jobbet :lol:

Många snygga bästemödrar tilsammans med barnen, dock :wink:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#420463 Du har ett mycket bra tomteskägg Jens och inte behöver du ha väteperoxid i det heller som vi andra...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#420464 Tomtarnas Tomte .... ingen av ungarna som drog i skägget för att kolla äktheten i det? :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#420467
isteskog skrev:Tomtarnas Tomte .... ingen av ungarna som drog i skägget för att kolla äktheten i det? :smile:

Jo, det gör många, men de ber om lov, och senn får jag höra - "han är ju äkta, det sitter fast" :lol:

Och vitt är det, "Vardon" - och har varit så i många år. Var på god väg redan när jag var 40 :???:
Provade peroxid en gång när jag var 25 och skulle spela räv i
teater för barn - då blev mitt svarta hår rött :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420478 Kul att se, duktigt tomtat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#420502 Naturtomte.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420507 Bästa tomten!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#420511 Hemkommen från skogen, kunde inte hålla mig borta trots dagens datum. Mormor var inte så förtjust i mitt tilltag :grin:
Fortsatt med att hugga i det som lämnades kvar efter avverkningen som man inte kom åt med maskinen. Hugga,vinscha, hugga vinscha osv men nu börjar det likna lite, ska bli roligt att få köra fram det till väg.

Dessutom har jag varit i vila i nästan en månad förutom att jag gått med hunden på älgjakten så nu bränner det på riktigt i kroppen efter lite sant arbete med motorsågen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420514 Fick bli en dag med batteriröjaren, då gasvajern på 490:in kärvar.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

mullhytting  
#420517 Gjort ännu en björntjänst

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

svampbob  
#420540
husqvarna_med_sthil skrev:Hemkommen från skogen, kunde inte hålla mig borta trots dagens datum. Mormor var inte så förtjust i mitt tilltag :grin:
Fortsatt med att hugga i det som lämnades kvar efter avverkningen som man inte kom åt med maskinen. Hugga,vinscha, hugga vinscha osv men nu börjar det likna lite, ska bli roligt att få köra fram det till väg.

Dessutom har jag varit i vila i nästan en månad förutom att jag gått med hunden på älgjakten så nu bränner det på riktigt i kroppen efter lite sant arbete med motorsågen.


Själv så var dagens prestation att hålla mig ifrån skogen idag. Jag hade Mannfolk på besök och vi stod under skärmtaket i snålblåsten och skruvade på ett gemensamt projekt.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#420542
svampbob skrev:
husqvarna_med_sthil skrev:Hemkommen från skogen, kunde inte hålla mig borta trots dagens datum. Mormor var inte så förtjust i mitt tilltag :grin:
Fortsatt med att hugga i det som lämnades kvar efter avverkningen som man inte kom åt med maskinen. Hugga,vinscha, hugga vinscha osv men nu börjar det likna lite, ska bli roligt att få köra fram det till väg.

Dessutom har jag varit i vila i nästan en månad förutom att jag gått med hunden på älgjakten så nu bränner det på riktigt i kroppen efter lite sant arbete med motorsågen.


Själv så var dagens prestation att hålla mig ifrån skogen idag. Jag hade Mannfolk på besök och vi stod under skärmtaket i snålblåsten och skruvade på ett gemensamt projekt.

Intressant! Vill ni berätta mer :geek:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

mikael_s  
#420544
svampbob skrev:Jag hade Mannfolk på besök och vi stod under skärmtaket i snålblåsten och skruvade på ett gemensamt projekt.

Ah, det vill vi höra mer om! Är det månne en JJP "svampbob edition" på gång?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

svampbob  
#420546 Nu ska Mannfolk strax hem och jag till USA i tre veckor men i januari planerar vi att vara klara. Då kanske det kommer en bild.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#420563 Idag fick jag äntligen lite tid till projektet Malwa under tak.
Rev av den gamla brädfodringen och fick efter många om och men upp Windy. Det var inte lätt ensam i halv storm :roll:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).