Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3606568 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

hlb  
#410318 I morse strax efter 7 ringde polisen. Ungtjur på riksväg 15 vid Erikstorp. Eftersom vi har stora simmentalkvigor i närheten kunde det vara våra, så jag lovade kolla. Väl i Erikstorp fann vi en stor älgtjur med skovelhorn på fel sida om stängslet. Rätt stressad, men lugnade sig efterhand och stod stilla. Så plötsligt reste han sig på bakbenen, tryckte ner viltstängslet och gick ut i skogen. Försökte ringa polisens 11414 men talautomaten förstod inte ordet älg. Ring 112 så kopplar de direkt!!! 0470-11414 kan också gå bättre. Samhällets service är lika dålig som de viltstängsel trafikverkets skrivbordsnissar inhandlar till lägsta pris. LITA INTE PÅ VILTSTÄNGSEL NI SOM KÖR 150 PÅ RV 15..Tyvärr inga bilder.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

80-90  
#410356
En hälsning från Bukarest till er alla !!! En helt fantastisk stad !!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

rikard_e  
#410358 Herrej***** va stort :o

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

rikard_e  
#410371 Inte dagens, men röjde ihop med en kompis för några veckor sen med 535an


Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#410392 Dagens prestation har varit i mötet med 170 meter, eftersatt thujahäck!
Som alltid har det i några år varit en svärson eller nån kusin som har misshandlat
häcken med el-sax från Jula och noll kunnan om häck-klipning, så den såg ut som
en omvänd pyramid med en stor kalufs av toppar två och en halv meter upp :mrgreen:
Blir jobb i några år med den :wink:
(och ja, trädgårdsagaren är ett snyggt och trevligt gammalt fruntimmer :lol: :lol: )

Men jag bifogar en bild från gårsdagen, med ett tjugotals ungar i skogen med
dom vanliga sysslorna med trädfällning och vedproduktion. Lite lek ska man
ochså ha, och den här är snabbt att fixa om man har en bit avloppsrör, några
gamla sockar med flis i, lite Biltematape och något att slå med :grin:
Leken kallas "Dräp rottan"!



En släpper rottan när den andra säger släpp, och så ska det träffas hårdt. :surp:

Har provat den med halvfulla gubbar ochså, och det var stor succe :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410394 Bra brännbollsträning! :lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#410396
Niking skrev:Bra brännbollsträning! :lol:
/Niklas

Prova, så får du se vad din reaktionstid är :lol: :lol:

Jag är vansinnigt dårlig på det, men har haft ungar som slår
rottan över sju socken!

Bästa var en småfull kompis som fick träff varja gong, och sände
den över taket på gapskjulet :surp:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410402
JensSkoog skrev:
Niking skrev:Bra brännbollsträning! :lol:
/Niklas

Prova, så får du se vad din reaktionstid är :lol: :lol:

Jag är vansinnigt dårlig på det, men har haft ungar som slår
rottan över sju socken!

Bästa var en småfull kompis som fick träff varja gong, och sände
den över taket på gapskjulet :surp:

Du får ta med den på nästa skogsforumträff!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

husqvarna_med_sthil  
#410520 Då ligger vindfällena vid väg, allt helt, både traktor,vagn övrig utrustning samt jag själv. Nu kan man börja se fram emot planerad huggning men först vila och lite service på prylarna under veckan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#410521
husqvarna_med_sthil skrev:Då ligger vindfällena vid väg, allt helt, både traktor,vagn övrig utrustning samt jag själv. Nu kan man börja se fram emot planerad huggning men först vila och lite service på prylarna under veckan.

\M/

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410556 Prestation? Snarare först haveri, sedan återställning?
Var vatten på infarten. Konstigt? Fint väder och inget regn? In i garaget och hör ett susande. Rinnande vatten! Hydropressen läck! Får fatt i en annan begagnad rostig som får agera donator. Nu åter vatten i ledningarna men kaliumpermanganat ger så fin bedårande bestående brun färg på händerna. SÅ svårt att få bort.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#410594 Lämnade i jan in min bil för omlackering av 4skärmkanter pga rost. Var jättenöjd över priset på jobbet men i somras blev jag ledsen, arg och besviken när jag upptäckte att rosten redan kommit tillbaka.
Så för att klåparen som lackade inte skulle vara lika lat denna gången och bara ta det han lätt kom åt så tog jag och monterade bort kjolarna, alla innerskärmar och bägge framskärmsrna. La framskärmarna i bilen o körde ikväll bilen till honom. Måtte han göra ett bättre jobb denna gång annars.... 😡

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Seb macahan  
#410704 Jag håller på o röjer fram en gammal stadsmur som går kring en gammal handelsstad som heter Kristianopel. Kul jobb o massa grot. Ska lägga upp lite bilder på muren när man väl ser den.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

TheJo  
#410726 Varit ute med stordragaren :wink:
Och putsen funkar bra :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410732 Jag fick idag reda på när jag presenterade planen jag gjorde i Skåne att ett av de där kubikrika bestånden kast hade avverkats. Då jag hade skrivit 750 m3 sk/ha visade efter att skördaren var där träffat rätt inom 15 m3 sk/ha vet dock inte om jag över eller underskattat. :shock: Man får hoppas på överskattat då skogen växt ett år. det blir nog en 10-15 meter på en sommar där! :lol: Lite kul att man träffar nära även på de höga volymerna när man är ovan vi sådana siffror. :D

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).