Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159174 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52708 Gjorde ett besök på en trakt som jag blev tvungen att avbryta mitt i pga snömängden. Det är ju mycket snö överallt nu men jag tänkte att det kanske finns hemliga varma källor just under min trakt, så att den är snudd på snöfri, så var det inte :surp:
Fortfarande snö till knävecket, får hoppas att varmvädret håller i sig nån vecka nu.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52785 ja fy f-n ... och det ska bli mer snö sägs det ~x(

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#54232 Hoppades på att inte behöva rapportera nå mer snö. Men idag har det fallit ca 5-10cm. Våren som var på gång...men istället slog vintern till igen. :sad:
Blev ett besök i diket i morse. :D Var riktigt halt...tydligen. Kom till korsning och skulle svänga höger, gick bra i början men sen släppte baken och jag landade med nosen i diket, på höger sida. Kom dock inte upp för egen maskin. Hade dom gett fasen i att trycka ner plogkanten i diket förra veckan hade man nog stannat på vägen. :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#54234 Såg nyss på väderleksrapporten. Ingen vår i sikte denna veckan i alla fall. Minus grader även dagtid :sad:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#54239 Ja, också regnade det och var +8 i fredags. Kul ser infartsvägen inte ut nu. Snön håller sig strax under 80, det sjönk ihop en del i förra veckan från metern vi hade innan.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#54286 Dryga decimetern till idag. Ute vid Gävle kusten hade dom fått ännu mera.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54289 Vi fick också närmre decimetern här imorse.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#54292
halvproffs skrev:Dryga decimetern till idag. Ute vid Gävle kusten hade dom fått ännu mera.


WHAT!!! Har du fått snö idag också? Här har solen lyst nästan hela dagen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#54298 Jobbar i Sandviken där har det kommit en cm ung. Olika falla ödets lotter.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54473 Snöar vågrätt i Östergötland idag 😡

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54482
halvproffs skrev:Jobbar i Sandviken där har det kommit en cm ung. Olika falla ödets lotter.


Är det du som har gallrat vid Wega/Prix?
Det om rådet som jag har halvfärdigt ligger på norrsidan bakom en kulle så det lär ta flera veckor innan jag kan börja röja där, vintern känns förbannat lång i år men egentligen är det väl inte värre än normalt.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54496 Snöblask i skåne idag igen :| usch! :cry: 👎

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#54498 Nä det är inte jag. Jag jobbar som byggsnick. på Sandvik. Just nu början vinden att ta i och det ska komma ca decimetern snö här. Jag tycker att det räcker med vinter nu.Tänk dom stackarna som bor i Vännäs tex :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#54509
halvproffs skrev:Nä det är inte jag. Jag jobbar som byggsnick. på Sandvik. Just nu början vinden att ta i och det ska komma ca decimetern snö här. Jag tycker att det räcker med vinter nu.Tänk dom stackarna som bor i Vännäs tex :mrgreen:


Ja oss är det veeeerkligen syyyyynd om! :lol:

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54511 hmm! ..det kom några fjun imorse .. annars har det varit kanonväder i gallringsskogen idag ..t.o.m solglimtar ... men det lär väl komma nåt inatt... får väl se hur "totte" vridit utkastet :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).