Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159392 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Lill Junior  
#48976 Har 60+ på gräsmattan nu med de som kom under helgen...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49097 Mätte till 43cm idag, det har sjunkit ihop lite sen i helgen då det snöade sist.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49103
Palms skrev:Mätte till 43cm idag, det har sjunkit ihop lite sen i helgen då det snöade sist.


Då gissar jag att du skippar o röja på ett tag nu då :lol:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49138 Jodu, nu går jag i ide :mrgreen:
Så jäkla konstiga vintrar nuförtiden, röjde för 8 dagar sen. När det väl kommer snö så smäller det till och vips så har man en halvmeter...

(43cm är där jag har min "depå" 3mil norr om Sandviken, här i stan är det väl 2dm)

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#50040 Ja då har vi fått sådär 25 cm sen igår kväll, ligger runt 70-80 cm här nu. Ikväll är det ihjälfrysarväder, -19 och frisk vind från ost.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50045 kan ju fylla på lite här med att bekräfta "tottes" snödjup ! ..kanske något mer på höjderna ... säkert över metern på delar av våra skiften , men dock ändå ganska fantastiskt att ha ett skogsskifte ca: 4 mil härifrån fast vid kusten .. och där är det endast 15 cm snö ? .. men just nu här i skrivande stund har det nog kommit ca: 4cm ..och snöar för fullt :smile:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#50198 Huff puff... Då har det ramlat ner 15-20cm till. -5 grader.
Det här är den vintrigaste vintern på bra länge. Både kyla å snö. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#50233 Konstigt väder. Fredag -3 10cm snö. Lördag-3 Regn :shock: Söndag -4 10cm snö

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50252 I torsdags fick vi 7-8cm som smälte bort tills natten mellan fredag/lördag. Och natten mellan lördag/söndag fick vi en ny omgång på 5-6 cm blötsnö, tack vare +2. Som under dagen blev -3 och nu snöar de igen, har väl kommit en 3-4cm, och är -3

Bor i norra änden på Vättern.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#50267 Efter de senaste dygnens oväder bör vi ligga på runt metern nu. -17 stabilt under lördagen -15 dito under söndagen.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#50275 Min förhoppning var att vi skulle få en väldigt snöfattig vinter men de senaste dagarna har det kommit på skam, det har kommit dryga två decimeter lätt kall snö där temperaturen pendlat mellan -23 och idag -7 grader, sådan där snö som om man stampar till med fyrtiofemman så kan man tro att det är ett spår efter Yeti" snömannen, motorsågen brukar inte alltid gilla den sortens snö.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50286 Plogade just gården, 20 cm pudrig snö.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Fredde86  
#52564 Va ut och mätte snödjupet på farsans gård nu ikväll ca 47cm,det snöar mycket här hemma just nu :surp:
Är ca 4 minus.mvh

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52572 snöar även här, blir plogning ,skottning imorrn ...igen ..nu räcker det med snö 😈

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#52584 Håller med spindeln, nu skulle det mycket väl kunna räcka, har bra över metern här. Svårt att säga hur mycket det kommit idag, det har drevat så förbannat. Vill också påpeka att jag har inte varit ute med slungan i kväll så skyll inte på mig om det kommit mer nånstans inom utblåsningsavstånd. :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).