Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 286522 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

tallen100  
#467562 Alla mina startar på sista draget :mrgreen:
Eller inte alls :roll:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#467565
tallen100 skrev:Alla mina startar på sista draget :mrgreen:
Eller inte alls :roll:

Hade en gammal partner hobbygrej jag fick av en polare.
Orkade inte knycka i den mer så den startade inte ens på sista draget :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467566
Blivande snickare skrev:Ingen som chockar tills det tänder en gång å sen drar en max två utan?


Jo, det gör jag väl egentligen (fast max tre). Som sagt jag drar ganska slött..

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

nattuggla86  
#467590 Chokar också tills de tänder till lite,slår av, o sen brukar den starta på första. Men sågen är 12 år gammal så kanske inte funkar likadant med nya.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Pannben  
#467591
nattuggla86 skrev:Chokar också tills de tänder till lite,slår av, o sen brukar den starta på första. Men sågen är 12 år gammal så kanske inte funkar likadant med nya.

Jodå, min nya 560 startar jag så och det funkar bra.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#467593
Blivande snickare skrev:Ingen som chockar tills det tänder en gång å sen drar en max två utan?
Eller funkar det bara på gamla förgasare?
Alla mina startar på max 4 drag :grin:

Exakt, men så har jag ingen med autotune.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467775 Att frugan fick sina bättre begagnade sommardäck med fälg sålda. Efter två månader på blocket. \:d/ :ymparty:

Det har varigt några artiga förfrågningar o bud. Efter att hon sänkte priset. Så var det en spydig o otrevlig 😡 som mailat om det höga priset. Nästa så kom det ett skambud. Där efter har det kommit mail med länkar om andra annonser. Med troligtvis mer passande pris. Det har kommit hela sju mail från samma. Som ignorats.

Plötsligt så händer det. I dag på morgonen så ringer det. En som åker tvärt om tittar. Visserligen justeras priset ned lite men han är nöjd.

En sak var säker att den otrevlige skulle inte få dom. Då hade dom gjort bättre nytta som tyngder på presseningarna när vi ska täcka veden. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#467790
Vedmaskin skrev:Att frugan fick sina bättre begagnade sommardäck med fälg sålda. Efter två månader på blocket. \:d/ :ymparty:

Det har varigt några artiga förfrågningar o bud. Efter att hon sänkte priset. Så var det en spydig o otrevlig 😡 som mailat om det höga priset. Nästa så kom det ett skambud. Där efter har det kommit mail med länkar om andra annonser. Med troligtvis mer passande pris. Det har kommit hela sju mail från samma. Som ignorats.

Plötsligt så händer det. I dag på morgonen så ringer det. En som åker tvärt om tittar. Visserligen justeras priset ned lite men han är nöjd.

En sak var säker att den otrevlige skulle inte få dom. Då hade dom gjort bättre nytta som tyngder på presseningarna när vi ska täcka veden. :mrgreen:


Grattis. :ymparty:

Ja man får vara beredd på en del ofog när man lägger ut annonser på blocket. Jag brukar få sms där de frågar om varan är kvar, jag svarar att det är den. Sedan blir det tyst. :x

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467806
ananders skrev:
Vedmaskin skrev:Att frugan fick sina bättre begagnade sommardäck med fälg sålda. Efter två månader på blocket. \:d/ :ymparty:

Det har varigt några artiga förfrågningar o bud. Efter att hon sänkte priset. Så var det en spydig o otrevlig 😡 som mailat om det höga priset. Nästa så kom det ett skambud. Där efter har det kommit mail med länkar om andra annonser. Med troligtvis mer passande pris. Det har kommit hela sju mail från samma. Som ignorats.

Plötsligt så händer det. I dag på morgonen så ringer det. En som åker tvärt om tittar. Visserligen justeras priset ned lite men han är nöjd.

En sak var säker att den otrevlige skulle inte få dom. Då hade dom gjort bättre nytta som tyngder på presseningarna när vi ska täcka veden. :mrgreen:


Grattis. :ymparty:

Ja man får vara beredd på en del ofog när man lägger ut annonser på blocket. Jag brukar få sms där de frågar om varan är kvar, jag svarar att det är den. Sedan blir det tyst. :x


Tackar. :grin:

Jo när vi skulle sälja en begagnad sulky så var det lite fulspel.

Den låg även på en Facebook sida för barngrejer. Då skulle man träffas inne i Växjö. Bestämt träff. Var det i dag? Nu hade vi ärenden in så det var extra åkande. Bestämde dagen efter hemma hos oss. Inte ett ljud. Skit i det då...

Några dagar senare var det en annan som smsade och skulle pruta ner ner priset. Gubben till den första... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#467985 Idag, trots att det är söndag, har jag haft en riktigt trevlig och underbar dag på jobbet. En sådan dag som man inte vill ska ta slut. Vi har börjat att tröska vete idag och det har gått otroligt lätt och allt har bara flutit på. Jag har bara behövt sänka ner skärbordet i grödan, slå till autopiloten och bara åka med och när jag behövt tömma av vete har en av de tre som kör transport varit redo.
Inte ett enda stopp mellan rasterna, helt underbart. Totalt tröskade vi 135 hektar idag vilket uppskattningsvis gav ca 1100 ton vete.








Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

sundelius  
#468765 Har fått finbesök i Dalsland
Igår drack vi whisky från alla världsdelar och idag kollar vi skogen innan han drar vidare norrut :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468783
Hema skrev:
Blivande snickare skrev:Ingen som chockar tills det tänder en gång å sen drar en max två utan?
Eller funkar det bara på gamla förgasare?
Alla mina startar på max 4 drag :grin:

Exakt, men så har jag ingen med autotune.

Eller så kör man Stihl:-)
Knappen i läge "start" 2 ryck o sågen går, bara o gasa. Man behöver aldrig fundera över om det ska va choke eller inte.

Nån som vet om den nya autotunen på 572 har choke/halvgas som förr eller om dom gjort som på Stihlen?

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

machonisti  
#468801
Blivande snickare skrev:
tallen100 skrev:Alla mina startar på sista draget :mrgreen:
Eller inte alls :roll:

Hade en gammal partner hobbygrej jag fick av en polare.
Orkade inte knycka i den mer så den startade inte ens på sista draget :mrgreen:

Då blev det som 100tallen förutsåg; Inte alls!!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468832 Riktigt härligt att se tröskningen @ananders Var är det någonstans? Gods?

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#468835
Johan_84 skrev:Riktigt härligt att se tröskningen ananders Var är det någonstans? Gods?


Jobbar i ett bolag som är ett samarbete mellan tre gårdar på totalt 2500 hektar utanför Kristianstad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).