Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2530 inlägg 291379 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#485309 Orkade några timmar med motorsågen idag, och vilken fröjd det
var att använda tumvanterna, @åberg



Höll mig varm och turr hela tiden. Har jaktat sådana en tid. Är
som jag säger, "Allt fixar sig på Skogsforum" :wink:



Blå hjälm, vantar från Husqvarna och såg från Stihl - ingen
ska säga att jag är märkesberoende :d

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

sundelius  
#485311 Bara snusberoende :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

isteskog  
#485325 Och skogsberoende! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Torbjörn Johnsen  
#485327 Knappt två veckor kvar nu tills det är dags att borsta sågspånet ur skägget Jens!:ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Skogshuggarn  
#485329 Dagens glädjeämne! Det har slagit om till minusgrader. Då blir traktorsnöslungan glad och jag oxå.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#485330
Torbjörn Johnsen skrev:Knappt två veckor kvar nu tills det är dags att borsta sågspånet ur skägget Jens!:ymparty:

Har redan varit i jobb och gått tomteparade med många hundra ungar!

Som alltid trevligt, och många selfies med tomtem :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485654 Gjort sista arbetsdagen på bortaplan i år! :d
I och för sig mer jobb att göra men det kan jag göra på hemmaplan med teknikens hjälp (en liten resa till men bara över dagen och inte så långt)
Så nu börjar jag planera för korvstoppningen. Blir en köttkorv och en vegetarisk och kanske en julkorv om jag hinner.
Andra glädjeämnet är alltså att mitt Korvstopparpaket är på väg! :ymparty:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#485686 Trevligt när man blir värdsatt av styrelsen med blommor efter årets jobb i "Skogselskapet" :wink:



Om man tittar noga, så syns det att jag hade på mig byxor och skjorta från Skogsforum!
Fick reklamera lite för Forum, och vi tittade ochså på @Torbjörn Johnsen 's film från skolskogsdag i Norge, och alla i styrelsen var mycket imponerad över hur duktig Torbjörn är på att göra reportage. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#485766 Synnerligen välförtjänt! :-bd :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#486292
JensSkoog skrev:Trevligt när man blir värdsatt av styrelsen med blommor efter årets jobb i "Skogselskapet" :wink:

1513206159_pc120141.jpg


Om man tittar noga, så syns det att jag hade på mig byxor och skjorta från Skogsforum!
Fick reklamera lite för Forum, och vi tittade ochså på @Torbjörn Johnsen 's film från skolskogsdag i Norge, och alla i styrelsen var mycket imponerad över hur duktig Torbjörn är på att göra reportage. :-bd

Grattis! :)

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#486299 Hade en bra dag idag. När jag kom hem efter en övernattning hos en vän o börjat dagen med go frukost, möttes jag av att en lång gren på min lärk knäckts och rasat i backen. Men iom fint väder, vindstilla och bara någon minus, var det enkelt att dra fram stegen och ta resten av grenen. Fann ca dussinet lärk-kottar som en kompis ville ha och när jag ändå var på ge med stegen fick några björkgrenar möta marken, då de skymde granen.

Det var när jag gick tillbaka med stegen som jag noterade snömängden på mitt lilla lagertält. Snömängden hade blivit tillräckligt tung, så att tältduken på takdelen töjts ut en hel del, men jag hann iaf innan det gick sönder.

Kollade in grannens trädfällning och han kommer ha o göra med att ta hand om allt ris minst sagt.

Allt som allt en härlig dag, hoppas ni hade det med.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Vardon  
#487008 En leverans av tomten

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487016 Grattis! Slit den med hälsan!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#487019
Niking skrev:Grattis! Slit den med hälsan!
/Niklas

Tanken är väl att slita maskinen å spara på hälsan? :-b :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

tallen100  
#487021 Kom ihåg att den inte får öppnas innan julafton [-X :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).