Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 287029 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438248 Faktiskt, blev glad över att jag lyckades komma uppför isiga backarna uppför berget och få ett lass med mig ner. Satte på däck och kedjor idag, blankis fungerar inte med band.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442833 Läste i helgen om det här företaget. Sånt här gör mig glad och ger mig energi! Läs om det, du kommer bli uppmuntrad och stärkt i tron att vi människor klarar alla utmaningar bara vi försöker.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... ikt-system

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#444950 Färjestad är klart för kvartsfinal. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

sundelius  
#444975
ananders skrev:Färjestad är klart för kvartsfinal. :-bd

Jag är så lycklig, verkligen en kämpaseger \:d/

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444977 Glömde gårdagens: AIK klart för kval :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447005 550 gick som en raket! Den verkar vara på banan igen!Stor lycka! Dessutom handfilad kedja enligt "mange"s alla regler. Skar som en kniv i smör i riktigt grova stockar på vedbacken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#447010
Uvskogen skrev:550 gick som en raket! Den verkar vara på banan igen!Stor lycka! Dessutom handfilad kedja enligt "mange"s alla regler. Skar som en kniv i smör i riktigt grova stockar på vedbacken.

Har du gjort ett studiebesök? :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447014
Blivande snickare skrev:
Uvskogen skrev:550 gick som en raket! Den verkar vara på banan igen!Stor lycka! Dessutom handfilad kedja enligt "mange"s alla regler. Skar som en kniv i smör i riktigt grova stockar på vedbacken.

Har du gjort ett studiebesök? :grin:

Nä, läst alla inlägg! Och övat!
Uvskogen skrev:550 gick som en raket! Den verkar vara på banan igen!Stor lycka! Dessutom handfilad kedja enligt "mange"s alla regler. Skar som en kniv i smör i riktigt grova stockar på vedbacken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447018 F1 sesången har börjat och Mercedes vann inte :-BD

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Robertberg  
#447106 Veckans glädjebesked var att det tagits beslut om fiberutbyggnad i hela kommunen!
Innan har tre av tätorterna haft möjlighet att ansluta sig, men nu har de insett att det finns både folk och företag även utanför 50-skyltarna. \:d/

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#448500
Robertberg skrev:Veckans glädjebesked var att det tagits beslut om fiberutbyggnad i hela kommunen!
Innan har tre av tätorterna haft möjlighet att ansluta sig, men nu har de insett att det finns både folk och företag även utanför 50-skyltarna. \:d/


Grattis till att du bor i en kommun som tagit sitt förnuft till fånga.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Robertberg  
#448504 Först var det bara privatpersoner i tätorterna som fick möjlighet att ansluta sig, företagen fick inget erbjudande. Hur tänkte man där.. men året efter i andra rundan så kom även företagen med.
Och när oppositionen först kom med förslaget om fiber för alla så var det visst ingen bra idé, men sen när de styrande fick lägga fram ett eget så gick det bättre :wink:
Tack för gratulationen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#448506 Jag har trott att jag haft bra koll på gårdens fastighetsgränser men ett besök på "Min fastighet" hos lantmäteriet och en djupdykning i diverse dokument ändrade lite på det. Till min fördel så nu kan jag ta några kvadratmeter i besittning som jag trodde till hörde en granne. :-b

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#448509
Robertberg skrev:Först var det bara privatpersoner i tätorterna som fick möjlighet att ansluta sig, företagen fick inget erbjudande. Hur tänkte man där.. men året efter i andra rundan så kom även företagen med.
Och när oppositionen först kom med förslaget om fiber för alla så var det visst ingen bra idé, men sen när de styrande fick lägga fram ett eget så gick det bättre :wink:
Tack för gratulationen.


Känner igen det där med att ingen "lägre stående" kan komma med en bra idé.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#449451 Hemma igen efter begravningen.
Tungt och ledsamt på alla sätt. :sad:

Fantastiskt skönt och uppiggande att logga in och läsa vad ni alla styr med och vad ni presterar. :-bd

Riktigt kul med alla aktiva medlemmar som finns här!

Önskar er alla en fantastisk helg!
Och var rädda om er och era nära. 🤗

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).