Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 286527 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430913 (Letat och inte hittat nån befintlig tråd så det fick bli en ny. )

Hittade ett garage igår kväll som jag fick låna plats i ett dygn. Så alldeles nyss kunde jag hämta ut min nu helt avtinade Fyrbandare. Igår så lät den plågad med all is i banden.
Det gjorde mig väldigt glad! [emoji2]
Och då vill jag förstås dela det med dig.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431685 De är ofta små de där sakerna som gör en glad!

Idag när jag gallrade allra högst upp på skiftet så helt plötsligt, eller rättare sagt efter att en rejäl tall åkt ner, uppenbarade det sig en framkomlig väg ut till en liten "glänta". Så nu kan jag köra hela vägen upp på berget med vagnen och vända för att sen lasta på när jag far nedåt.! :grin: :grin: :grin:

Hade gått runt och oroat mig i veckor hur jag skulle ta mig upp, och runt, med vagnen. Faktiskt så att jag redan börjat göra iordning 2 st 20 meter vajrar för långvinschning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

halvproffs  
#431691 Det är dom små glädjeämnena som kan kännas som hösta vinsten ibland! En hel dag utan krångel då är jag nöjd :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

ryared  
#431778 Det är ju helt otroligt att efter över två år av mandatperioden nu gått, fattat att man kan driva sin egen politik och fälla regeringen är ju helt otroligt.
Svenska folket har vaknat och nu börjar äntligen våra politiker vakna och se verkligheten som dom blundat för så länge. Men bättre sent än aldrig. Nu får vi ju inte diskutera saker som driver Sverige framåt politiskt här på skogsforum och vi behöver ju inte förstöra Uvskogens tråd men detta gjorde mig väldigt glad i dag i alla fall och gav godhetsapostlarna en rejäl knäpp på näsan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431789 Dagens glädjeämne blev att jag hittade och städade undan en del gammalt skrot från en gård, som slutade brukas 1947. Gården ingår idag i min skogsfastighet. Skroten hamnade på närmsta återvinningsstation.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#431850 Dagens bravader av Svante&Co. Bra jobbat @Svante Hansson ! http://www.bt.se/bollebygd/svante-tog-tjuv-pa-bar-garning-tvingade-forovaren-satta-sig-ner-rejala-grabbar/
:-BD

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#431860 Snyggt jobbat! Verkligen! :)

Ja med tre grabbar på dryga 100 kilot styck så sitter man nog ganska snällt kvar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431867 Ytterligare en fördel med att ta motorsågskörkort! :-BD
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#431885 Mjaaa.
Lite ölmage fick @Svante Hansson på campingen på gallringsdagarna iallafall. :wink: :mrgreen:

Bra att ni fick fast tjuven!! Så ska dom tas.
:-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432920 Fått första ordern till nya firman idag! 3 månader och räcker till räkningarna. Förvisso konsultjobb men skog och marktjänsterna kommer. Nu är jag på gång! [emoji3]
(om än lite svettigt med likviditetsflödet de första månaderna)

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432923 Såg att min vajer hade skadats, en kardel gåt av. :( Men, jag hade förberett lite för detta så på kvällen rullade jag ut 80m ny vajer, spolade upp och satte på krok och löpögla. Allt gick som en dans! :-BD

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Hema  
#432965
Mangan skrev:Såg att min vajer hade skadats, en kardel gåt av. :( Men, jag hade förberett lite för detta så på kvällen rullade jag ut 80m ny vajer, spolade upp och satte på krok och löpögla. Allt gick som en dans! :-BD

Hoppas att den inte vart skadad på mitten utan närmare någon ände, så kan du ju göra om den till förlängningsbit. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432969
Mangan skrev:Såg att min vajer hade skadats, en kardel gåt av. :( Men, jag hade förberett lite för detta så på kvällen rullade jag ut 80m ny vajer, spolade upp och satte på krok och löpögla. Allt gick som en dans! :-BD

Härligt! Har du 80 meter på vinschen!?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432986
Hema skrev:
Mangan skrev:Såg att min vajer hade skadats, en kardel gåt av. :( Men, jag hade förberett lite för detta så på kvällen rullade jag ut 80m ny vajer, spolade upp och satte på krok och löpögla. Allt gick som en dans! :-BD

Hoppas att den inte vart skadad på mitten utan närmare någon ände, så kan du ju göra om den till förlängningsbit. :)


I änden, så jag har ungefär 49,5m kvar. :) Hmm, 80 meter plus 50meter, då når man en bit. \M/

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432987
Uvskogen skrev:
Mangan skrev:Såg att min vajer hade skadats, en kardel gåt av. :( Men, jag hade förberett lite för detta så på kvällen rullade jag ut 80m ny vajer, spolade upp och satte på krok och löpögla. Allt gick som en dans! :-BD

Härligt! Har du 80 meter på vinschen!?


Japp! Om de inte ljög för mig på vajerfabriken :smile: Men det såg långt ut när jag rullade ut den på ängen. Tur att jag har en stor äng. 8)

Skall se hur det fungerar i verkligheten, nu är det ganska bra upplindat, det kan trassla lite ibland och då lindar det inte upp så bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).