Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2016

62 inlägg 20683 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

JensSkoog  
#394793 29 grader här - en perfekt dag i stenkapning med med 9" diamantskiva på vinkelsliparen 😡 😡

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

sundelius  
#394856
JensSkoog skrev:29 grader här - en perfekt dag i stenkapning med med 9" diamantskiva på vinkelsliparen 😡 😡


29 grader och tolv timmar på tak, av med skiffer, brädor, rikta takstolar, ny råspont, papp och ströläkt på. Kan säga att whiskyn och ölen går rätt upp i huvudet nu :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

halvproffs  
#394875
JensSkoog skrev:29 grader här - en perfekt dag i stenkapning med med 9" diamantskiva på vinkelsliparen 😡 😡


Samma här men med en tung vattenkyld dammfri husqvarnasåg. Efter det blev det skottning av jord i 2 timmar Resultatet blev en röd rygg.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395010 Solsken och beskedligare temperaturer än det varigt tidigare. Även om det värmde på rätt bra mitt på dagen. Nu har det börjat blåsa lite.

Över till sjörapporten...

Det är väl ca 40 cm lägre vattenstånd än vad det brukar så här års.

Vad det gäller badtemperaturen så var det inget att skryta över när jag o barnen badade i veckan.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Erre  
#395023 23 grader hade vi idag i den lille pölen. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396076 Regn o regn. Men nåt fuktigt har ju kommit i natt. Det är bra att det börjar stilla. Dom lovat rejäla mängder till helgen. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Fredrik Reuter  
#397004 Värmebölja imorgon i sydöstra Sverige, upp till 33 grader. Riktigt gött midsommarväder för er i sydost! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Torbjörn Johnsen  
#397018 Här i Jönköping kommer allt midsommarvatten tydligen ner nu i natt. Skyfallsliknande skurar och blixtar i fjärran. Skönt i morgon dock att regnandet blev avklarat så tidigt i år :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Erre  
#397027 Åska och kraftiga regnskurar.
Men det verkar mest vara ett ryck nu på morgonen.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397030 Det har åskat nu på morgonen. Men nu har det blivigt tyst.

Det regnar långt o fint.

Annars ekar det från altandäcket om det kommer en störtskur. :???:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

JensSkoog  
#397031 Regnade mjukt hela natten. Bra för bönder och nyplanterad skog :-BD

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

totte  
#397098 Jodå, andra dagen med runt 30 eller över. Fuktig värme, några mer fysiska övningar är inte att rekommendera. Åskade runt omkring i går kväll. Det klarnade upp sen, men vid femtiden i morse vaknade vi av rena stormbyar och åskknallar.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

ananders  
#397150 Igår var det varmt och fuktigt men idag är det nog värre. Ligger i soffan och flämtar som en hund. Ja just det stackars hundar de har det nog ändå värre än mig.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397153 30 grader. Då är det gott med källare. #:-S

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2016

Erre  
#397154 På uteplatsen. :surp: :sad:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).