Socialt (mer om oss)

En skogsbondes vardag

4050 inlägg 514588 visningar 117 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

tallen100  
#456712 Är nog skyldig till en del av visningarna :d , så fortsätt som du gör, så ska jag fortsätta bidra i visningsstatistiken 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456713 Fortsätt på bara! :-BD
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

sundelius  
#456732
isteskog skrev:Precis i detta nu så har 100 000 visningar varit på denna tråd!! Det trodde jag inte när jag samlade ihop allt under "En skogsbondes vardag" Roligt iaf att många är in på tråden och kollar ..... :wink:

Välbesökt av en anledning, :-bd

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#456766 Knycker en länk som Niklas lagt ut i Skogsbloggen (SNF) Hoppas det går bra, för jag tyckte den är viktig. Börjar myndigheterna förstöra grundidén med Komet så försvinner allt förtroende för dessa! 😡 http://www.atl.nu/ledare/lrf-maste-ta-a ... nya-komet/

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456787 Jo, man ska nog tänka sig för både en och tio gånger innan man kontaktar myndigheter i naturvårdens namn.

Minns ännu omställning 90, där lantbrukare som anlade våtmark på 20 år, sedan åter skulle få göra åker av den anlagda våtmarken om de ville. När dessa 20 år hade löpt ut, förbjöds plötsligt alla berörda markägare att återställa dessa våtmarker till åker - givetvis utan någon som helst ersättning till drabbade markägare! Ett solklart avtalsbrott från statens sida. 😡
/Niklas

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#457067 :sad: Eländiga planteringshygget! #:-s
Planterar med hacka! Man får skrapa jord till planteringspunkterna ibland. Stenigt som satan 😡 Jorden finns tydligen under stenarna, det märks där grävvägarna går.
Sätter ca 1500 Tallplantor/ha som är Conniflexbehandlade och är av lite större modell. Fina plantor ... men dyra!!!
Finare del av hygget (finns lite jord iaf)
Stor Aspticka (rödlistad tror jag) och en tall som någon i forntiden börjat hugga i med yxa bara för att hitta centrumröta ....

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

JensSkoog  
#457101 Stenigt, ja, men vilka tallar som kommer stå där om 100 år :-bd

Blir spännande att se :d

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#457102 Som ordspråket säger: Den som lever får se ...... :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#457321 Norrskogs medlemmar vill inte ses som miljömarodörer! http://www.atl.nu/skog/norrskogs-medlem ... 2-95378349

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457323 Nog är det märkligt att denna Rönning alltid uttalar sig å Borlänge kommuns vägnar. Vad har den kommunen med Norrskog att göra?

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#457325 Har för mig att denne Rönning är lärare i Borlänge Kommun. Han talar nog för sig själv ...... :???:
Har debatterat mot denne man ett antal gånger och han gillar INTE mothugg .... :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457328 Då ska han väl inte presentera sig med Borlänge kommun som underskrift. Tror jag skriver en fråga till dom.

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457335 Det händer ju emellanåt att Göran Rönning får mothugg av Svammel-Ulf och Häftstifts-Tomas på Skogsbloggen. Då förstår man vilka galna idéer denna man framför, när t.o.m. Ulf och Tomas reagerar på dem.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#458107 Landsbygden duger i krissituationer ....... :???: http://land.se/asikt/landsbygden-ar-los ... -140485925

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#458259 Kanske ska man resonera så här angående ekosystemtjänster ..... :wink: https://mail.google.com/mail/?shva=1#in ... 42cd6d0c94

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).