Socialt (mer om oss)

moppefeber

29 inlägg 17414 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: moppefeber

stegmaster  
#363022 Ok, så det gick mycket i Zundapp i Sverige tidligare.
Dom var inte så vanliga här i Norge. Fanns 1 stk va jag minns och 1 stk Gilera här jag bor, annars var det Japsemopper som Suzuki x1, Honda MB5, Suzuki AC......................- Förutom våra Norske Tempo Corvette/Panter.
Själv hadde jag div, Tempo Corvette, före jag köpte en sprillans ny Honda MB5 i 1981.
Här i Norge var 2,5hk som var maks hk och toppfart maks 50km/t som var lag vid denna tid.
(numera er det ingen hk begerensning, utan toppfart er maks 45km/t)

Några bilder på dom olika modeller för dom som inte minns dom.

Suzuki X1
Bild


Honda MB5 (prikk lik denna hadde jag.)
Bild


Suzuki AC
Bild


Tempo Corvette
Bild



Tempo Panter.
Bild

Elmia
Användarvisningsbild

Re: moppefeber

Göt  
#363056 Zundapp var rätt så vänliga och kanske lite status att ha och det var lätt att få tag i trimdelar :mrgreen: :mrgreen: men jag har förstått att puch var status på andra håll....Skulle faktisk vilja en fungerande Zundapp men det är kanske dyrt

Avatar Fallback

Re: moppefeber

Stenmark  
#363063 Vad är skillnaden mellan Suzuki AC och K50? min kring hade en sån då hon var i moppe åldern

Avatar Fallback

Re: Sv: moppefeber

Stenmark  
#363065
Stenmark skrev:Vad är skillnaden mellan Suzuki AC och K50? min käring hade en sån då hon var i moppe åldern

Avatar Fallback

Re: moppefeber

torpöbo  
#363073 inget moppe, men fick köpa en husqvarna silverpilen till överkomligt pris i somras som jag renoverar på.

Avatar Fallback

Re: moppefeber

özach  
#366596 hej igen ! har stillat min feber med att inhandla en cresent compakt idag :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: moppefeber

amigo  
#370395
En moppetur med polarna i Halland, vi åkte några stycken med släp till uppsamlingsplatsen, Dakotan köpte jag för ett par år sen, så visst har man feber :wink: Och JA, ni ser rätt det är en kines med då en av polarna fick haveri strax innan avfärd :???:

Användarvisningsbild

Re: moppefeber

ALEPINNEN  
#659684 Får väll skaka liv i den hår tråden!! 👍
håller på och bygger om en Zundapp cs50, till scrambler 👍
Och har en lång renovering av en Puch MC50 1968 👍
en Novolette 1956 står här med och väntar 👍

Avatar Fallback

Re: moppefeber

Elmhult  
#659687 Vi hade några gamla mopeder i gömmorna förr. Men bytte in två av de riktigt gamla mot en helrenovering av vår Mustang Mamba. Härlig moppe. Lite trögstartad dock. Skulle nog behöva en liten översyn igen.
Annars kör jag dagligen moppen jag fick när jag fyllde femton: En Yamaha DT. Bra grejer. Billig att ta sig runt med o titta till djuren och leta vindfällen.

Användarvisningsbild

Re: moppefeber

Traktordave  
#659726
Elmhult skrev:Vi hade några gamla mopeder i gömmorna förr. Men bytte in två av de riktigt gamla mot en helrenovering av vår Mustang Mamba. Härlig moppe. Lite trögstartad dock. Skulle nog behöva en liten översyn igen.
Annars kör jag dagligen moppen jag fick när jag fyllde femton: En Yamaha DT. Bra grejer. Billig att ta sig runt med o titta till djuren och leta vindfällen.

Yamaha DT - nostalgi 👍

Avatar Fallback

Re: moppefeber

Elmhult  
#659727 Bättre däck, liiiiite trimmad så den orkar flytta hundra kilo skogsbonde. Otroligt mycket billigare än en ATV. 😎

Användarvisningsbild

Re: moppefeber

Traktordave  
#659728 Snyggt!!!

Användarvisningsbild

Re: moppefeber

Vardon  
#661165 En tur till idag på gamla donj banan

Nu har nån glömt riva spåret....
Rejält sönderkört på vissa ställen. Vägen riktigt dålig, fastän den var utmärkt på kartan....
Svartbäcken nedre där jtj tar över. När coronan är över får det bli tåg...
Ibland får man vända, vill inte köra sönder en massa det får andra göra
Markering av landskapsgränsen dalarna / gästrikland

Avatar Fallback

Re: moppefeber

tallen100  
#661170 Mopedturer är underskattade,
Finns inte mycket som slår det en fin sommardag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).