Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84652 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#361746 Folk för sig som svin vid den här högtiden.. Så bra jobbat Jens! ^:)^ ^:)^

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

zeetorg  
#361757 Bra gjort Jens! :-BD

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

stefanm  
#361872 Jag hittade en ung kattkille längs min hundpromenad som efter lite efterforskningar visade sig vara på rymmen. Det slutade med att jag bar hem stackaren, katten fräste och slog för fullt åt jycken som i sin tur var överlycklig över att ha träffat en ny kompis. Slutet gott iallafall, kissen kom hem och hunden och jag gick hem till vår egen katt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362416 Plockat ihop kläder och lite husgeråd som ska skänkas lokalt till nykomna flyktingar, just de här går direkt till barnfamiljer, använder man inte nåt plagg så kan man ge den till bättre behövande.

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

sundelius  
#362417
Palms skrev:Plockat ihop kläder och lite husgeråd som ska skänkas lokalt till nykomna flyktingar, just de här går direkt till barnfamiljer, använder man inte nåt plagg så kan man ge den till bättre behövande.


:-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#364559 Fick lära våra nya, trevliga grannar från Kosovo att göra rent fönsterna i 10 minus i går :wink:
Kom förbi, och undrade: Varför har dom vit smörja på fönstret? Det visade sig vara varmt vatten med diskmedel, och det frös til issörja strax det kom på glaset :lol:
Jag sprang hem och hämtade rödsprit och slog i vattnet och fick even ge dom en kurs i användelse av nal(norsk ord?? gummilist som drar av vatten)

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#364563 Vi säger gummiskrapa typ. Men vilken trevlig granne du är. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#364572
Hema skrev:Vi säger gummiskrapa typ. Men vilken trevlig granne du är. :)

Tackar för det, Hema. Finns många nog arsler i stan, så man får prova bete sig lite annorlunda :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Fredrik Reuter  
#364810 Idag hjälpte jag grannen att skotta av carporttaket.
Det började bågna rejält så det var nog dags...

Nöjd blev hon och därigenom undertecknad, det är trevligt att hjälpa!

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

svampbob  
#364821 I helgen har det känts som en god gärning att sälja ved. Satte ut en annons på fredagkväll. Det har varit -25 här i helgen och telefonen har ringt så att jag har blivit snurrig det ringde t.o.m. En vedhandlare och ville köpa allt jag hade. Det har varit en jämn ström med bilar med släp och alla har sett väldigt lyckliga ut över att få köpa ved :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Granstorp  
#364837 Håller med dig Svampbob, jag har aldrig sålt så mycket ved som jag gjort i år! Satt och räknade lite och jag måste sålt mellan 50-60m3. Är man noga med att endast leverera absolut torr och lagom fint kluven ved så verkar det lätt att få behålla sina stamkunder! Hade tänkt att dra ner på hemkörningen men det önskemålet verkar bara öka!

Vem vet, inkomsterna från veden kanske kunde gå till att investera i ett Wood-Mizer sågverk...

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#368031 Fyllde min väns bil med ved när han kom innom. Fick kramat in 16 stk 40 och 60 liters säckar i en gammal, ful Toyota Yaris. Han va aldels tom, och har haft lite kyligt inomhus sista veckorna i ett gammalt hus. Senn blev det trevlig kaffe och prat innan han körde lycklig hem med ved och ett hembakat bröd bredvid sig :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Robertberg  
#370432 Eftersom jag inte vill att chefen ska olyckas så fyllde jag hans bil med bubbelplast idag, men det verkar som det inte gick hem riktigt..

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#370433 Det var en otacksam en, du ville ju bara väl :D

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Robertberg  
#370505 "Det kommer igen, var så säker!"
Blir till att låsa bilen om dagarna en tid framöver! 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).