Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84717 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Fredrik Reuter  
#344724 Hej igen,
Nu har jag gått igenom loggar och databas lite mer noggrant, och jag hittar inget fel...än.

Det hände inget konstigt när du postade Snickarn?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#344734 Nope, business as usuall :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#345313 Kastade mig i bilen och körde på affären och köpte korv till ungarna som var i skogen i dag - går ju inte att komma på skog- och planteringsdag utan att äta grillad korv under luchen, och läraren hade glömd att ge besked om att dom fick ta med. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345316
Jim_the_one skrev:Gårdagens goda gärning, bilade ganska exakt 74 mil uppåt landet till en vän. Å idag ska jag hjälpa honom å sätta ihop en MF 165. Sen blir det lite rundtur på lördag å åka hem igen på söndag :grin:


Du var möjligtvis inte i Yxskaftskällen?

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348206 Grävde lite i grannens väg för att få undan vattnet.



Vägen är i alla fall 150 år gammal, och går här över ett sankt parti. Mitten av vägen är hård, med stenpackning som synes. Ligger en 5-10 cm matjord ovanpå allt, och vägen är tyvärr sönderkörd med skogsmaskiner en gång i tiden. Nu skall den hållas fin, eftersom det är vandringsled på den, så inga fler skogsmaskiner får köra där.

Har fått lov att köra min traktor i tomme över till mitt utskifte, vilket jag är glad över. Slipper jag ut på länsvägen med kedjor... Så min tanke är att bjuda igen med lite upprustning. Kanske lägger ner ett rör där, om det behövs, men avvaktar lite.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#351535 Dagens goda gärning stod min kompis för. Han var en sväng i Sverige i går och kom med tio dosar med General till mig! Vilken tur, eftersom det var slut på snusen i frysen och jag fick köpa på den lokala affären i går - 98 kr 😡

Härligt - och min kompis fick med sig färskt, hembakat bröd och gillade byteshandeln :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

åberg  
#351582 Dagens goda gärning var i lördags att lägga igen en redig rotvälta med en kompis nära hans villaområde.

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

SHR  
#351609
JensSkoog skrev:...och jag fick köpa på den lokala affären i går - 98 kr 😡

Fy fader vad dyrt :oops:

Avatar Fallback

Re: Sv: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#351612
Slutaharoligt skrev:
JensSkoog skrev:...och jag fick köpa på den lokala affären i går - 98 kr 😡

Fy fader vad dyrt :oops:

Jaa-a, vilken tur att vi inte håller på med såna dyrheter! ;)

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353260 Hade tjänste ärende på soptippen i eftermiddag. Då fick även den gamla cykelkärran följa med.

Den första som såg den förfasades över att den skulle gå hädan. Men var dock inte inte intresserad. När jag sedan var på väg mot containern. Tittandes efter tippföreståndaren för att kolla om det skulle källsorteras. Så var det en som hojtade tvärs över planen, om jag skulle slänga den. Jo det hade jag tänkt. Men han fick gärna ta den. Så där var det en som blev glad. :grin:

Sedan såg jag en gammal kartong från Monark. Det var ingen cykel som hade legat där. TV stod det på. :shock: . Där ser man. :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

stektlök  
#353272 Jag förföljde en tjuv som hade snott grejer i en affär i Söndags. Ringde polisen och ledningscentralen i götet lotsade patrullen i min riktning. 20 min senare var 2 polispatruller ifatt mig och körde om mig och stoppade tjuven :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

totte  
#353289
stektlök skrev:Jag förföljde en tjuv som hade snott grejer i en affär i Söndags. Ringde polisen och ledningscentralen i götet lotsade patrullen i min riktning. 20 min senare var 2 polispatruller ifatt mig och körde om mig och stoppade tjuven :)


Föredömligt! ^:)^ ^:)^

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

alias  
#353378
totte skrev:
stektlök skrev:Jag förföljde en tjuv som hade snott grejer i en affär i Söndags. Ringde polisen och ledningscentralen i götet lotsade patrullen i min riktning. 20 min senare var 2 polispatruller ifatt mig och körde om mig och stoppade tjuven :)


Föredömligt! ^:)^ ^:)^


+1 på det!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

stektlök  
#353402 Polisens beskrivning av mannan var "en stortjyv"
Själv kännde jag mig mkt nöjd över att lyckats sätta dit kräket. Nu hoppas vi även rätten burar in honom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: längst möjligt tack

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

elis  
#353412
stektlök skrev:Polisens beskrivning av mannan var "en stortjyv"
Själv kännde jag mig mkt nöjd över att lyckats sätta dit kräket. Nu hoppas vi även rätten burar in honom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: längst möjligt tack


Bra jobbat där, så där ska det göras. :-BD Men... jag befarar att den stekta löken blir kokt :wink:
Förhoppningarna i övrigt kommer nog på skam, speciellt då han var stortjuv och väletablerad i sin bransch. I och med detta har han troligen både det ena oxh det andra i sitt brottsregister, alltifrån rattfyllor, bilstölder, inbrott knark osv osv osv. Eftersom vi i detta land av hövlighet mot de yrkeskriminella inte kräver att någon ska sitta i fängelse orimligt länge även om denne begått orimligt många brott så lär "straffet" bli noll lr max två veckor. Kanske lite utökad skyddstillsyn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).