Dagens goda gärning

Svara  173 inlägg  30602 visningar  21 följer
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

#456824 Bra sista kommentar i reportaget. :d

PW

#456853 Vilken kille! :grin:
Härlig inställning och humor (tänker på slutklämmen :lol: )

Användarvisningsbild

#457225 Ska jag göra imorgon, då bär det av till Småland för att hjälpa till att släcka skogsbrand

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480135 Stannade vid en bil som stod vid vägkanten. Han hade slut på diesel i tanken, och hade problem att få i diesel från reservdunken han hade hämtat! Var tydligen något slags skydd mot att slanga bränsle? Till slut klurade jag ut att man måste pilla på tre flärpar runt tank hålet för att kunna få in en slang. Tillverkade en liten tratt av en en PET-flaska gjorde vi också, så det var bara att starta. Det är bra med självluftande bilar! :-BD Fick jag tvättat händerna med diesel två dagar i rad...

Detta var mellan Landvetter och Partille, med full trafik. Han hade ändå stått där ett bra tag sa han utan att någon stannade. :surp:

Själv körde jag ju elektriskt, så sådana här problem känns lite 1900-tal. :D

TS
Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480143 Hur hade du själv gjort om du fått batteritorsk på din elbil i obygden då, Mangan? :-)
/Niklas

Niking skrev:Hur hade du själv gjort om du fått batteritorsk på din elbil i obygden då, Mangan? :-)
/Niklas

Det är väl inte annat och göra än att gå ur bilen, sparka på däcken , säga fula ord och börja promenera... :mrgreen:

#480160 Ut med en gummisnodd till en annan bil bara, de elektriska laddas ju när de rullar tomme...

Användarvisningsbild

Mangan skrev:Stannade vid en bil som stod vid vägkanten. Han hade slut på diesel i tanken, och hade problem att få i diesel från reservdunken han hade hämtat! Var tydligen något slags skydd mot att slanga bränsle? Till slut klurade jag ut att man måste pilla på tre flärpar runt tank hålet för att kunna få in en slang. Tillverkade en liten tratt av en en PET-flaska gjorde vi också, så det var bara att starta. Det är bra med självluftande bilar! :-BD Fick jag tvättat händerna med diesel två dagar i rad...

Detta var mellan Landvetter och Partille, med full trafik. Han hade ändå stått där ett bra tag sa han utan att någon stannade. :surp:

Själv körde jag ju elektriskt, så sådana här problem känns lite 1900-tal. :D

Bra gjort Mangan :-bd :ymhug:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Dieseltjuv greps på bar gärning! av Niking - sön 29 jun 2014, 18:11
i Efterlyst - Stulet
1 svar
24525 läst
av ÅsaNisse     
sön 29 jun 2014, 18:28
Dagens skogsdebatt är ur led! av Hema - ons 15 mar 2017, 22:24
i Öppna kategorin
14 svar
1970 läst