Socialt (mer om oss)

Slutspelstipset - SHL!

40 inlägg 13119 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#321062 Då var det dags att kora skogssveriges bästa ishockeylag!

Vilka tror ni går segrande ur kvartsfinalsbataljerna?


Mitt tips:

Skellefteå - Brynäs // 4-1
Frölunda - Luleå // 4-3
Växjö - Örebro // 4-1
Linköping - HV71 // 4-2

Semifinalerna blir då:

Skellefteå - Linköping
Frölunda - Växjö


Vad är ditt tips?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Ängagärdet  
#321066 Färjestad åkte ur, det var det viktigaste! Resten får gå hur det vill!

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#321068 Inte för att det tyvärr kommer att hända men det bästa vore att Växjö tvålade till "halvlapparna" Skellefteå :grin: .

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#321071 Mycket tveksamt att så sker då Skellefteå möter Brynäs och Växjö möter Örebro. Men du kanske avsåg ett ev semifinal eller finalmöte? Huruvida spelarna i lagen är samer eller ej tycker jag är ointressant. Är man hockeyintresserad och vill utveckla nationella talanger är nog ändå Skellefteås recept betydligt bättre än Växjös importstarka lag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Fredrik Reuter  
#321074 Jag skrev mitt tips i den andra tråden, men som jag skrev där har jag inte samma koll längre.
Det jag sett nu så tror jag Luleå kan gå långt, men guldet är nog klart...

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#321079 Är inte säker men tror inte någon Växjöspelare härstammar från Växjö över huvud taget. Är pengarna som avgör vilka lag som ska vara bra eller bli bäst.
Innan serien startade hördes Växjö till att vara favorit, har inte alls infriat förväntningarna och risken är inte försumbar att det tar slut mot Örebro.

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

sundelius  
#321111 Ja igår var sorgen stor :cry: =(( :!:
Det var många år sedan värmlands stolthet inte var med i slutspelet. Nu får man kolla utan hjärtklappning och nervositet, kanske blir riktigt gemytligt :roll:

Angående tips så tror jag att du redan har semifinalerna, mao Skogsinvest har koll

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321114
jannee skrev:Innan serien startade hördes Växjö till att vara favorit, har inte alls infriat förväntningarna och risken är inte försumbar att det tar slut mot Örebro.


Det är inte helt omöjligt.
När jag för en gångs skull var på hockey i höstas. :shock: Så vann Lakers i sudden, men det var inte mer heller. Tyckte Örebro spelade bra och skapade chanser, kunde likaväl vunnit.

Annars håller jag på HV. Man kan ju inte byta lag bara så där. :mrgreen:

Men plånboken håller på Lakers. :roll: :roll:

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#321125 Det som är intressant är att Växjö har fyra förluster och en seger mot Örebro under säsongen. Å andra sidan hade Växjö plusstatistik mot Färjestad i serien ifjol men åkte ändå ut mot dem i slutspelet senare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321145 Alla gånger Brynäs har slått ut Färjestad i slutspel så har det slutat med SM-Guld :wink:

Bara så alla vet :grin:

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321156 Mitt tips är att SKELLEFTEÅ AIK slår ut Brynäs i SKLLEFTEÅ KRAFT ARENA
Övriga kvartsfinaler får andra bedömma....

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#321456 Första rundan spelad och det blev idel hemmasegrar bortsett från i Växjö. Där tappade hemmalaget sin tvåmålsledning i tredje perioden till förlust med 2-3 och Örebros första slutspelseger i SHL är ett faktum.

Skellefteå imponerade första halvan i matchen mot Brynäs med flera vackra mål och bra PP-spel. Brynäs kom dock in i matchen men då stängde en ex-Brynäsare (Daniel Widing) butiken med sitt 4-1 mål.

Frölunda fick en kalasstart mot Luleå och gick ifrån till en 3-0 ledning efter att Olimb visat mycket fint spelsinne och hittat öppnande passningar. Luleå reste sig dock men kom inte närmare än 3-2. Frölundas Gustafsson drabbades av ett matchstraff då han proppat Luleås Cam Abott.

Linköping slog HV71 efter en tät drabbning där HV-keepern Wesslau höll siffrorna nere med flera fina räddningar. Resultatet blev 3-2.

Noterbart i övrigt är att Rögle vann slutspelsserien i hockeyallsvenskan och därmed möter Västerås om en plats i SHL. Vita hästen mötet Modo och Malmö tog absolut sista halmstrået och ställs nu mot Leksand.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#321500 En skoglig koppling till detta. Vad tror ni medelboniteten är för respektive stad (kommun) som deltar i slutspelet? (årlig genomsnittlig tillväxt i m3sk under ideala förutsättningar till dess medeltillväxten kulminerar)


Mitt tips:

Skellefteå: 4
Frölunda: 10
Växjö: 11
Linköping: 8
HV71: 9
Örebro: 7
Luleå: 3
Brynäs: 6

Enligt detta står bördighetsfinalen mellan Växjö och Frölunda. Min tro är dock att det är Skellefteå och Fröunda som står där i slutändan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

Skogsinvest  
#323052 Då var kvartsfinalerna spelade och tippade lag tog sig till semi. Jag trodde dock att Brynäs skulle klara att bärga en seger mot AIK men de blev nollade. Jag tippade också att Växjö skulle slå ut Örebro med 4-1 men Örebro visade inledningsvis styrka och serien slutade 4-2. Linköping - HV71 slutade som tippat 4-2 och Linköping visar styrka. Frölunda - Luleå blev den spännande uppgörelsen jag trott med seger för Frölunda med 4-3. Att Luleå hämtade upp 3-0 till 3-2 på 12 sekunder i slutminuterna av tredje gjorde också den sjunde avgörande matchen spännande!

Dags för semifinalerna:

Skellefteå - Linköping 4-2

Frölunda - Växjö 4-3

Detta innebär att Skellefteå möter Frölunda i final. Före slutspelet trodde jag på Skellefteå - Växjö men Frölundas starka vändning mot Luleå gör att jag ger det sju matcher även i semin. Får Johansson till spelet han hade i matchen i Luleå där han nollade norrbottningarna kan detta räcka långt.

AIK är ett bättre lag en LHC men Linköping har en riktigt spetsig spets och i den serien avgör nog hur Skellefteås BP hanterar Linköpings PP. Målvaktsspelet i alla lag lika viktigt som vanligt.

Nu kör vi!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

sundelius  
#323350 Mina tips
Saik -Lhc 4-3 i matcher
Frö - Växjö 2-4 i matcher
Där har du facit Skogsinvest :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).