Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2808712 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482444
Jag och sonen preparerade snöskospåret åt vinterns gäster i Lapland Snow Cabin
Massor med snö
ASDEM-LE
Älg som är lite vilse sen mamman kördes på för nån vecka sen
Älg
Blivande Snickare, Erre, Tåndemåla, KSE, Robertberg och Slurfi funderar över livet och dricker kaffe i Lappland.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

MilanJo  
#482537 Jag renoverar mitt hus på lediga stunder och har i dagarna tapetserat och har nu även valt färgsättning till foder och lister. Första känslan var att jag älskar betsningen, den andra känslan var om man verkligen får göra så i ett sekelskifteshus med anor. Min tredje var: Man får göra precis som man vill!! Allt byggnadsvirke, såväl reglar som till finsnickerier kommer från gården/ursprungsgården/granngården och min bror sågar och hyvlar till det precis som jag vill ha det och det är lite därför jag, där det så är möjligt, gärna låter ådringarna synas, det är så fantastiskt att veta att det vuxit om knuten.

Ha en fortsatt bra dag!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482543
MilanJo skrev:Jag renoverar mitt hus på lediga stunder och har i dagarna tapetserat och har nu även valt färgsättning till foder och lister. Första känslan var att jag älskar betsningen, den andra känslan var om man verkligen får göra så i ett sekelskifteshus med anor. Min tredje var: Man får göra precis som man vill!! Allt byggnadsvirke, såväl reglar som till finsnickerier kommer från gården/ursprungsgården/granngården och min bror sågar och hyvlar till det precis som jag vill ha det och det är lite därför jag, där det så är möjligt, gärna låter ådringarna synas, det är så fantastiskt att veta att det vuxit om knuten.
Ha en fortsatt bra dag!

Kul med hemgjort, men jag förstår tvekan i att bryta mot det gamla.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#482559 När man bor i ett hus så får man göra precis som man vil, @MilanJo :grin:

Kommer i håg en dansk arkitekt som yttrade - "Jag bor ju inne i huset, och jag vil ha det så det passar mig och vad jag gillar och om jag vil ha fönster där ingen andra skulle villa ha fönster så är det fördi jag vil ha det där" :wink:

Bra jobbat :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482580 Några stumpar lister vid trösklarna och gardin men, sen är det mission completed :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#482593
gnisten83 skrev:Några stumpar lister vid trösklarna och gardin men, sen är det mission completed :grin:

Minimi fem år kvar då :d

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

husqvarna_med_sthil  
#482596 Fick Trulle och Baltazar att ställa upp i posé vid arbetsdagens slut.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#482604
MilanJo skrev:Jag renoverar mitt hus på lediga stunder och har i dagarna tapetserat och har nu även valt färgsättning till foder och lister. Första känslan var att jag älskar betsningen, den andra känslan var om man verkligen får göra så i ett sekelskifteshus med anor. Min tredje var: Man får göra precis som man vill!! Allt byggnadsvirke, såväl reglar som till finsnickerier kommer från gården/ursprungsgården/granngården

och min bror sågar och hyvlar till det precis som jag vill ha det och det är lite därför jag, där det så är möjligt, gärna låter ådringarna synas, det är så fantastiskt att veta att det vuxit om knuten.

Ha en fortsatt bra dag!


Snickrar du själv? Man måste ju göra det så man själv trivs med det,i nte som det är på bild i nån hustidning eller trend.
Själv har jag 1800-talshus och jag har naturligtvis modernaliserat mitt till viss del.

Jag har jag tex huggit grov tall och gjort
koniska golv.

Oerhört roligt att det är kvinnor som skriver här och engagerar sig i byggnadsvård.
Fortsätt så !

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482617
Blivande snickare skrev:
gnisten83 skrev:Några stumpar lister vid trösklarna och gardin men, sen är det mission completed :grin:

Minimi fem år kvar då :d

Om nu inte min beredskapsvecka blir alltför tung så blir de klart innan nästa helg :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#482619
gnisten83 skrev:......... så blir de klart innan nästa helg :mrgreen:

Sa jag ochså om två lister i entreen - det tog väl tio år om jag inte minns fel :d :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

MilanJo  
#482620
gnisten83 skrev:Några stumpar lister vid trösklarna och gardin men, sen är det mission completed :grin:

Men det här "gillade" jag ju på fejjan, då vet jag iaf vem du delar kök med! Fint är det hur som helst! Längtar till jag har kommit så långt med mitt!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

MilanJo  
#482622
halvproffs skrev:
MilanJo skrev:Jag renoverar mitt hus på lediga stunder och har i dagarna tapetserat och har nu även valt färgsättning till foder och lister. Första känslan var att jag älskar betsningen, den andra känslan var om man verkligen får göra så i ett sekelskifteshus med anor. Min tredje var: Man får göra precis som man vill!! Allt byggnadsvirke, såväl reglar som till finsnickerier kommer från gården/ursprungsgården/granngården

och min bror sågar och hyvlar till det precis som jag vill ha det och det är lite därför jag, där det så är möjligt, gärna låter ådringarna synas, det är så fantastiskt att veta att det vuxit om knuten.

Ha en fortsatt bra dag!


Snickrar du själv? Man måste ju göra det så man själv trivs med det,i nte som det är på bild i nån hustidning eller trend.
Själv har jag 1800-talshus och jag har naturligtvis modernaliserat mitt till viss del.

Jag har jag tex huggit grov tall och gjort
koniska golv.

Oerhört roligt att det är kvinnor som skriver här och engagerar sig i byggnadsvård.
Fortsätt så !

Varmt och innerligt TACK. Ja jag gör allt själv. Det går framåt ganska sakta, men med tanke på att jag inte har någon snickarbagrund är det bra, det hinner tänkas och vändas mycket. Jag kollar med kunniga på områden (tack släkt och vänner) googlar och kollar youtube. Och gör misstag....som blir nya lärdomar. Jag har kommit fram till att jag tycker det är rätt kul att regla en vägg och att slå upp spånskivor, men jag hatar att gipsa och spackla. Men sen kommer ju allt det roliga med finsnickerier och målande <3 Mest längtar jag nu till jag får börja med köket, jag lade färdigt golvet (lokalproducerad, tätvuxen fur såklart) i höstas, men där ska bytas fönster innan jag får börja regla. Byggnadsvård förvisso, men jag försöker kombinera äldre teknik och färgval, med ett modernt leverne och den personliga touchen. Precis som att jag visserligen drar ut timret med häst, så hugger jag den med en Husqvarna. Såklart :d
Tack än en gång för muntra tillrop, det värmer när man står och gör ett dumjobb som man vet aldrig kommer synas, men som man ändå vill göra "bara för att." mvh

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#482624 Det är så otroligt roligt tycker jag att en tjej skriver här och beskriver hur densamme tänker och tycker!
Själv har jag ju gjort ca 45 år på byggen och är "bred" i min kunskap om både ny och gammal byggteknik.
Fortsätt skriva på ditt kreativa och säkert för mångs inspirerande sätt.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482625
MilanJo skrev:
gnisten83 skrev:Några stumpar lister vid trösklarna och gardin men, sen är det mission completed :grin:

Men det här "gillade" jag ju på fejjan, då vet jag iaf vem du delar kök med! Fint är det hur som helst! Längtar till jag har kommit så långt med mitt!

Haha ja sambon o jag sitter på olika sociala nätverk =))
Vi har "bara" förnyat köket och inte rivit allt och börjat med ett öppet bjälklag som väl är :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

MilanJo  
#482631
halvproffs skrev:Det är så otroligt roligt tycker jag att en tjej skriver här och beskriver hur densamme tänker och tycker!
Själv har jag ju gjort ca 45 år på byggen och är "bred" i min kunskap om både ny och gammal byggteknik.
Fortsätt skriva på ditt kreativa och säkert för mångs inspirerande sätt.


Ja, just skrivandet har blivit en liten glädje för mig, jag bloggar sedan i somras på den här adressen, välkommen!
[urlhttp://skrivetpkroppen.blogg.se/?tmp=105300][/url]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).