Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20804 inlägg 2790287 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#445979 Det här var ju lite onödigt. :oops: Tittade för mycket bakåt och kanten brast. :oops:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445980 Men du klarade dej med bara lite stukad självkänsla?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#445983
gnisten83 skrev:Men du klarade dej med bara lite stukad självkänsla?

Ja, fick lunka hem och hämta förstärkning. Drog vajern genom ett brytblock i ett träd och sedan till draget på traktorn. Då kunde jag dra upp mig själv tack vare radiostyrning på vinschen. Sedan var det bara att fortsätta med det jag egentligen höll på med.

Denna traktor (Fiat 680) har fått smeknamnet fyrhjulingen här hemma för att den är minsta traktorn på gården och väldigt smidig m.m, men att lyfta upp den ur ett dike för hand går inte.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#445985 Men skulle det inte ha gått att köra framåt och svänga upp?


Lägger in en bild från björkvedsgallringen idag.
Högvatten, skulle ha gått att flotta :D

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#445991
Blivande snickare skrev:Men skulle det inte ha gått att köra framåt och svänga upp?


Lägger in en bild från björkvedsgallringen idag.
Högvatten, skulle ha gått att flotta :D
1490038058_20170320_171940.jpg


Nej, tyvärr inte. Provade lite men det ville bara dra sig längre ner. Nedanför vägen är det blött så dumt att testa att köra ner där, även onödigt att riva mer än nödvändigt i kanten. Bättre ta det säkra före det osäkra när resurser finns.

Du kan ju nästan fiska där. Fiska med grip har jag inte hört någon som provat. Pappa lyckades dock få upp en liten Gädda när han rensade diken med traktorgrävaren för ett par år sedan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445992
Blivande snickare skrev:Men skulle det inte ha gått att köra framåt och svänga upp?


Lägger in en bild från björkvedsgallringen idag.
Högvatten, skulle ha gått att flotta :D
1490038058_20170320_171940.jpg


Simhud mellan tårna. :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#445993 Förresten har du tappat bord grinden på vagnen?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#446005 Det är en stor bäck rakt baki bild och cirka 150 meter till en sjö så alla möjligheter för napp finns! ;)

Det är inte min vagn, grannens som jag lånar. Frågade också om grinden men det lär aldrig ska ha funnits nån. Lite knepigt när man skulle vilja jämnslå knippena men man får stapla finare istället. Försöker brossla någotlunda stora högar så har gått bra hittills :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Seb macahan  
#446040
Torbjörn Johnsen skrev:Har du nån uppfattning om hur mycket björk du tagit ut per hektar? Själva gallringen kanske vore ämne för en egen tråd?


Det är i dagsläget svårt o uppskatta pga att det återstår ganska mycket skotning än. Men jag skulle gissa på nån stans mellan 80-110fub /Ha.
Visst skulle man kunna göra en liten tråd om ni vill det. Jag testar så får vi se hur intresset ser ut.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

bema  
#446195 Efter fem månaders väntan var det äntligen dags. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446209 Trevligt att vara igång med veden igen, väl före påsk!

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Mowi850  
#446214
Uvskogen skrev:Trevligt att vara igång med veden igen, väl före påsk!
20170322_084458.jpg

Det är min dröm att komma igång med våra ved innan påsk en gång också. Men nån gång ska la jag lyckas[emoji26]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

svampbob  
#446220 Det är någon fördel med en sen påsk.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vardon  
#446244 Alla kollegor delar inte min uppfattning om att slösa på papper för att stötta skogsindustrin.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#446248
Vardon skrev:Alla kollegor delar inte min uppfattning om att slösa på papper för att stötta skogsindustrin.


Om det är värt mödan att skapa ett dokument så måste det också vara värt att skriva ut det (i minst tre kopior). :lol:

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).