Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2808747 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441217

Snöslungade lite i Dolomitbrottet, härlig sol.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Simon.M  
#441219
Torbjörn Johnsen skrev:Eller snarare gårdagens. Från skogsbesök hos @560xpg utanför Älmhult. Han böjar nu bli inkörd på sin Deutz med Jakefäste & Mowikran på taket. Reportage med mer bilder och film kommer inom kort.
jag kan undra vad det är för en pinne som sticker upp i fronten på traktorn ?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Torbjörn Johnsen  
#441220 Simon.M, det är "transportstödet" för kranen. När traktorn körs längre sträckor svänger han runt kranen och lägger den i stödet. Du kommer att se tydligt i filmen hur det fungerar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#441241 Lite svan och örn från gårdagens tur till Oxelösunds våtmark som ingår i stadens avloppsreningssystem.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Bax  
#441246 Vi var några gentlemen som hade "lekdag" :wink:


Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#441339 Hur tycker Herremannen på första bilden att det går :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#441367
anersimyra skrev:Lite svan och örn från gårdagens tur till Oxelösunds våtmark som ingår i stadens avloppsreningssystem.. :smile:


Fint med örnarna, men svanbilderna är oslagbart magnifika! ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Bax  
#441374 Ja, svanbilderna är fantastiska.

Herremannen var glad med situationen för det var inte sista gången under dagen den maskinen låg med buken uppåt.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

bema  
#441457 Fina bilder @anersimyra. Mittbilden på svanen gillar jag verkligen. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Thomas87  
#441473 Avverkningen är igång, blir en del bitvis[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#441476
Thomas87 skrev:Avverkningen är igång, blir en del bitvis[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
20170227_151332.jpg
20170227_152023.jpg


Jo, av virkeshögarna ser det ut som att det varit ett skapligt virkesförråd/ha...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#441489
totte skrev:
anersimyra skrev:Lite svan och örn från gårdagens tur till Oxelösunds våtmark som ingår i stadens avloppsreningssystem.. :smile:


Fint med örnarna, men svanbilderna är oslagbart magnifika! ^:)^

Tackar för det. Tyvärr var örnarna alltför långt bort för bra bilder på dem, örnbilderna är alltså riktigt kraftigt beskurna då de i original mest liknade ett par gråsparvar.. :shock: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#441491
bema skrev:Fina bilder anersimyra. Mittbilden på svanen gillar jag verkligen. :-BD

Tack för det. Det är lite kul att fler gillar mittbilden. Själv tycker jag den är " sämst " då just den positionen på vingarna är mindre elegant än på de övriga bilderna.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#441524 Tyckte först bäst om mittbilden, den har lite action, men sen blev ettan favoriten, instämmer i vad du säger, lite elegantare.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

bema  
#441542
Köpte ett par billiga rörtänger en gång i tiden. Sällan använda men bra att ha. Nu kan jag konstatera att man kan vara dumsnål ibland.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).