Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20819 inlägg 2809053 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#431909 Som högst oprofessionell, i normala förhållande säger jag nr 2.
Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431910
JensSkoog skrev:Vet inte vad jag ska kalla det, men vinter är det inte med
tre pluss, noll snö och kraftmaster i motljus :wink:

1484930371_morrasol_20_01_s_(3).jpg


Det är ju rent elektriskt :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Blivande snickare  
#431939
Erre skrev:Som högst oprofessionell, i normala förhållande säger jag nr 2.
Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.

Håller helt med här[emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

sundelius  
#431970
Ola63 skrev:Som professionell förare så kör jag sittandes baklänges och användrr kranen som motvikt när det är svettigt, gripen i luften när det är riktigt jäkligt.

Jo så arbetar jag med under lastning men det är mer under lunningen ut till avlägg jag tänker på.
Har jag kran aktiverad då så går det väldigt sakta plus att man sitter bättre rättvänd när det blir en längre sträcka utan lastning

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

sundelius  
#431971
Blivande snickare skrev:
Erre skrev:Som högst oprofessionell, i normala förhållande säger jag nr 2.
Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.

Håller helt med här[emoji2]

Tack för svar :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

uge  
#431974 Du kan tänka på att med 3meters mav får du fram fram tyngdpunkten närmare midjan och det blir mer lättvickat. jag brukar lägga ned kranen på lasset, och blir det kritiskt viker jag ut gripen åt motsatt håll.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Ola63  
#431975 För min egen del så kör jag ju lite större prylar, Tigercat 1075C och då påverkas ju inte transporten av kranen. Vet inte hur länge du kört men för mig spelar framlänges eller baklänges ingen roll och vid behov använder jag kamerorna. Vid tuffa passeringar sitter jag baklänges och använder kranen som motvikt. Ska mycket till om man slår ikull då. Har annars alltid gripen i lasset, men det är ju jag det.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431976
johan83 skrev:
IMG_1484936089.922231.jpg

Bästa bilden på länge @johan83

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

sundelius  
#431987
Ola63 skrev:För min egen del så kör jag ju lite större prylar, Tigercat 1075C och då påverkas ju inte transporten av kranen. Vet inte hur länge du kört men för mig spelar framlänges eller baklänges ingen roll och vid behov använder jag kamerorna. Vid tuffa passeringar sitter jag baklänges och använder kranen som motvikt. Ska mycket till om man slår ikull då. Har annars alltid gripen i lasset, men det är ju jag det.

Helt grön på att köra skotare som du kanske märker på frågorna :roll:
Vill lära mig och bli bättre :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

totte  
#431999
Slurfi skrev:
johan83 skrev:
IMG_1484936089.922231.jpg

Bästa bilden på länge @johan83


Instämmer, borde absolut postas i bildtävlingen, uppenbar pallplatskandidat.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

rikard_e  
#432000 Smidigt med värmekamera :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#432004
Camwood skrev:
1484958339_16178667_10154730130095907_3557496060515240459_o.jpg
Man ska inte förakta genusperspektivet i skogsbruk!!

Tänk så vacker naturen kan vara :YMDAYDREAM:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#432020 Ser ut som hon trimmar en häck :grin:
Snacka om att det skulle bli ett liv på grannkärringarna i kvarteret ...... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432032
Camwood skrev:
1484958339_16178667_10154730130095907_3557496060515240459_o.jpg
Man ska inte förakta genusperspektivet i skogsbruk!!


Nu vill jag inte fara fram med moralpanik här men jag blir ändå lite tveksam till att såna här bilder läggs ut på forumet.
Jag driver vårt skogsföretag och tillhörande tjänster tillsammans med min dotter. Jag vet att den här typen av bilder dels gör henne lessen men även provocerad. Dessutom förstärker det bilden av skogsbranschen som något som är reserverad för karlar. Jag vill själv helst slippa den här typen av sexinriktade bilder både i bilannonser och skogliga sammanhang. Det är inte helt lätt att värja sig heller då bilden kommer rakt i ansiktet i appen. Den ligger dessutom kvar där tills ny bild publicerats.

Eller är jag helt fel ute tycker du?

(@Camwood Jag vill verkligen inte genom ovan sätta mig till doms över dig eller ditt inlägg. Jag blev bara lite fundersam. )

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432033 Den senaste bilden borde kanske flyttas till Motorsågsporr där många behag-liga skönheter finns avbildade.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).