Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.
Erre skrev:Som högst oprofessionell, i normala förhållande säger jag nr 2.
Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.
Ola63 skrev:Som professionell förare så kör jag sittandes baklänges och användrr kranen som motvikt när det är svettigt, gripen i luften när det är riktigt jäkligt.
Blivande snickare skrev:Erre skrev:Som högst oprofessionell, i normala förhållande säger jag nr 2.
Lägre tyngdpunkt och bättre att gripen slänger å sliter på sin led än att hela kranen ska skava i alla leder.
Håller helt med här[emoji2]
johan83 skrev:
Ola63 skrev:För min egen del så kör jag ju lite större prylar, Tigercat 1075C och då påverkas ju inte transporten av kranen. Vet inte hur länge du kört men för mig spelar framlänges eller baklänges ingen roll och vid behov använder jag kamerorna. Vid tuffa passeringar sitter jag baklänges och använder kranen som motvikt. Ska mycket till om man slår ikull då. Har annars alltid gripen i lasset, men det är ju jag det.
Slurfi skrev:johan83 skrev:
Bästa bilden på länge @johan83
Camwood skrev:Man ska inte förakta genusperspektivet i skogsbruk!!