Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20804 inlägg 2790337 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422347 Det finns väl i Huskvarna ån? Men de har följt Vättern ner och detta är tre mil från Vättern och inga stora vattendrag som går mot Vättern.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Torbjörn Johnsen  
#422370 @Tåndemåla
Ja, det måste nästan vara Huskvarnaån som fört dem så långt söderut. Det finns en del bäver i Domnån som rinner ner mot Vättern västerifrån men även i Rocksjön här centralt i Jönköping. De kan säkert ta sig söderut i Tabergsån också men jag vet inte om någon sett bäver utefter de vattenstråken? Men det måste ju bara vara en tidsfråga innan den etablerar sig allt längre söderut. Varför skulle deras återkolonisation sluta just här? När jag var liten och bodde i Värmland var det en sensation att se bäver. Man fick åka till Västvärmland och Glaskogen för att hitta spår av detta exotiska djur. Nu finns det en rejäl bäverstam där i de flesta vattendrag inkl Klarälven där de tydligen bygger jordkojor i strandbrinken.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422388 Det finns bäver i Härån hemma hos mig. Sedan vet jag att de kört ihjäl några på E4 norr om Värnamo.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Torbjörn Johnsen  
#422391 Vi kanske ska starta en ny tråd? "Rädda skogen - ät en bäver!" :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422396 Så illa är det inte ännu. Värre är det väl i Värmland där flera hektar dränks.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

trollbacken  
#422483 Har fått besök i skogen igen [emoji106]

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422610 Dagens i-landsproblem, de jag trodde var frusna kotletter var visst karré, bara starta grillen istället :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422623
gnisten83 skrev:Dagens i-landsproblem, de jag trodde var frusna kotletter var visst karré, bara starta grillen istället :mrgreen:


Funderar också på att tända grillen en gång till innan man ställar in den. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#422630


Korvgrillning på vedbacken idag.
Några fruntimmer gjorde visit med gubbar idag - skulle vara "surprise-party" där
männen inte visste vart dom skulle. Oftast får gubbarna lida sig genom något
kultiverat men idag skulle de uppleva naturen, korvgrillning, bågskytte och
vedklyvning med Ingmars klyv och yxa. :surp:

Var mycket lyckad, och skogskaffe är den bästa av all kaffe :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#422651 Fruntimren är fulla i f-n. Först smörjer de upp gubbarna med dylika arrangemang, sen får dom med gubbarna på shopping dan därpå ..... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#422656
isteskog skrev:Fruntimren är fulla i f-n. Först smörjer de upp gubbarna med dylika arrangemang, sen får dom med gubbarna på shopping dan därpå ..... :lol:

Isteskog.
Du är vis.
Alltid en baktanke. :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

machonisti  
#422677

Absolut inte dagens bild, ändå platsar den väl.
Ford Teg nedkörd i plurret tidigt -70 tal. Farsan i randig tröja.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#422685 Rejält nerkörd!! :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Tosca  
#422690 Tja, nosen över vattnet än, så bara att traska iväg med vinschvajern då?
Har du något minne av händelsen?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#422701 Kvinnors list! Har du inte fått smaka på den medicinen än, Erre ..... :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).