Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75736 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52319 jodå "valmet 901" .. det är nog lite "krystat" me 2 dosor , så nu får man ju ta och skärpa till sig här .. men du vet d blir långa dagar och lite sömn med småbarn ..och så länge man ha ögan oppe så snusar man ..eeeh :oops:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#52381
valmet901 skrev:
Vad är det i knät som är utsletet då?
:|

De tror att det är en skada på menisken men det var tydligen svårröntgat pga alldeles för mycket inflamation (kan ju inte sitta hemma och glo för att det värker lite) så man vet inte förrän de har gått in med kameran.

Är bakfull och luktar gammal askkopp idag. Känner mig än mer motiverad att sluta.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52455
Staväng skrev:
valmet901 skrev:
Vad är det i knät som är utsletet då?
:|

De tror att det är en skada på menisken men det var tydligen svårröntgat pga alldeles för mycket inflamation (kan ju inte sitta hemma och glo för att det värker lite) så man vet inte förrän de har gått in med kameran.

Är bakfull och luktar gammal askkopp idag. Känner mig än mer motiverad att sluta.


det där med knäet låter inte bra, ...jag högg en yxa i mitt ena knä , men det tog inte så hårt ...men en jävla inflammation blev det , satte ett plåster på detta sår och gick och sov ..dan efter var knät som en fotboll och jag kunde inte röra det .. det blev akuten ..och en dansk ortopedläkare plockade fram "de stora sprutorna" 6 st med koksaltlösning och 6 st tomma för att suga ur med ... och jag kan säga att det gjorde riktigt j-vla ont att få knät "spolat" på detta vis ...helvete ...jag trodde karln skulle dräpa mig med nåljävlarna som säkert var 2mm i diameter 😡 ...och sen blev det gips från fotknölen och till låret ...och inte nog med detta ..helvetet gav inte upp utan svällde i gipset så foten blev blå .... bara in igen på ortopeden och kapa gipset och köra samma j-vla hästsprutor in i knät igen 😡 och nytt gips och kryckor och hela köret .. fy -f-n vad jobbigt detta var , kanske det var då man började äta snus ? ... men det ironiska är att jag har inga som helst problem med just detta knä nu ? utan det är det andra som bråkar ibland ...men det kan ju vara från forna tiders cross/ enduro åkning kanske :lol:

jag jobbar vidare med att dra ner på snuset :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#52456 Måste säga att du verkligen har talang för att muntra upp nån annan som just skall in och fixa knät :D

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52464
totte skrev:Måste säga att du verkligen har talang för att muntra upp nån annan som just skall in och fixa knät :D


nja! talang vet jag inte , men jag kanske inte tänkte mig för när jag skrev ? ...sorry alla :-)

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52478 Jo Jo Staväng verkar ha en ljus vår till mötes.
Kan väl inte vara mera lämpligt att pina överjaget samtidigt, Ska man ha det eländigt så är det väl lika bra att ta alt samtidigt.
Har en psykolog i släkten (hennes hjärna är nog inte skrynklig tror den mera är vikt som en bilkarta) hon påstår att
det är lätt att bryta ner belöningscentrumets förmåga att dominera resten av hjärnan.
Medicinen är en vanlig pocket bok som man alltid har med sig.
När suget sätter in så ska man läsa ett par minuter ur boken. Resultatet blir att andra delar av hjärnan aktiveras och belöningscentrumet kommer i underläge.
Då tänker ni kanske inte har jag tid att sitta och läsa två minuter stup i ett.
Nähä rök då istället en cigg tar ca 4-5 minuter att dra i sig.
Men kärringen hade rätt det funkar mad att läsa, tro mig.
Vore jag idrottare så kallades detta för mental träning.
Det var ett tappert försök spindeln fram till 10 var det 4 timmar det. Nästa försök klarar du nog 8 timmar.
Men ok ett erkännande måste väl fram, hitta en fimp i svarvboden den kunde jag inte motstå.
Det blev liksom inget adjö till rökningen, så det fick bli med fimpen en sista njutning och ett adjö.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Torparn79  
#52512
"spindeln" skrev:
Torparn79 skrev:
"spindeln" skrev:näh! man får nog sikta på en halvering av förbrukningen i första hand ... och det har jag redan börjat försöka med :D

hur mycket gör du av med om dagen nu?
prova att sätta lite press på dig själv, begränsa mängden du har tillgång till per dag...


jag vräker i mig 2 dosor lössnus / dygn ...och siktar i första hand på att det ska räcka med 1 dosa :oops: :oops: hallelulja :))


det är "bara" att bestämma en dagsranson på en dosa till att börja med, prova att minska av på storleken på prillorna ska du se... :geek:
jag gjorde så för ett par år sedan och inom 14 dagar hade jag gått ifrån 1,5 dosa/dag till 0,5 dosa/dag... :surp:
jag körde med dubbla dosor, skopade över dagsransonen i en tomdosa och blev det slut så fanns det bara 2 alternativ, härda ut eller gå och lägga sig...

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52795 hej alla glada! ..jodå , man gör väl mindre framsteg .. är nog nere på 1 1/4 dosa nu ... men då har det varit mycket övriga sysslor denna vecka .. imorrn blir det skördarn igen , och det är då det är lurigt ;) ..men jag får se till att bara ha en dosa med mig helt enkelt ... då blir det tidig kväll =)) =))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52831 Det går utmärkt att komma överens med sig själv, att man sätter in en hundring på frugan eller barnens konto för varje dosa man köper.
Motiverar inte det så höj till två hundralappar.
Du vet att allt har ett pris, även en pris snus.
PS har fortfarande uppehåll med rökningen.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Torparn79  
#52837 "spindeln"->
trevligt läsning... -37,5% på bara några dagar, inte illa...

Famag->
är det så man ska göra alltså, belöningscentrat blir ett bestreffningscentra...hmmm....

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52845 liten man gör så gott han kan , ..är det inte så ? ...

jag hoppas på lite hjälp av att sitta i en timmerbilskran på måndag , och mata en fliskross .. med fullt fokus på detta , även om det är hytt , och man är full i fan och mata krossen så tror jag inte jag har tid att snusa mellan varven ...så det blir nog bättre resultat till veckan , när man kör skördarn , har man alltid nån tomdosa man spotter i när man pular in nytt , men jag lovar att jag har städat i skördarn ;)

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52939 jaja! , nu la man in en prilla igen , .. och vi får se hur länge den räcker ? .. men jag har en viss förmåga att hela tiden åka och förse mig med snus som ska ligga i kylen , ..även om jag inte liksom är "lika på" numera för att tömma dessa ? det kanske är någon slags psykoligisk trygghet att veta att man har ett par dosor i kylen ??? , för skulle det inte finnas någe ...så skulle jag åka och handla i rent förebyggande syfte ... eeeh! ...

men man blir minst sagt hispig av försöka att sluta med snus :-?

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#53057 Nu har jag varit rökfri i tre dygn. DET ÄR SÅ DJÄVLA TRÅKIGT ATT INTE RÖKA.
I övrigt tycker jag att det går ganska bra. Lite nervig, lite virrig och katterna har redan lärt sig att det är farligt att svansa runt bena. Har suttit och dumsurfat hela helgen då jag inte verkar veta hur man får något gjort när man inte kan ta rökpauser.
Det kommer säkert att kännas bra en vacker dag men just nu har jag blivit berövad min snuttefilt.
Jag får väl tänka som AA: en dag i taget.

P.S Det här tog mig en dryg kvart att skriva, hand-öga kordinationen är allvarligt skadad och finmotoriken är helt satt ur spel D.s

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53101 tjena "staväng" :-h ..det där låter ju betydligt värre än vad jag upplever , men å andra sidan så har jag aldrig rökt - och sen varit utan cigg i 3 dygn ;) men jag "harvar vidare" i mina neddragningar här så gott det går , och ett fenomen som visat sig är att det tycks fungera bäst när man vistas i hemmet med snus i kylen ? .. men på dagarna är man van att äta snus ... så då måste jag åtminstånde fortfarande ha 1st fullmatad dosa med .. den som lever får se hur framstegen lyder :D

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53103 Heja Staväng: det kommer att gå bra, ett tu tre upptäcker du att du druckit kaffe och inte tänkt på att röka.
Men se till att vara motiverad om en vecka, för då dj..r börjar man fundera om livet är så här torftigt för icke rökare.
Och så är det nog, det är bara att finna sig i det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).