Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75797 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52072
Famag skrev:Att fixa ett första dygn är tufft. Andra är ännu värre. Sedan går man in i någon sorts apatisk-het, där befinner jag mig.
Ivrigt försökande att övertala Spindeln visa lite karaktär, och gärna några fler får hänga på.
Kan meddela att jag börjar känna dofter som var bortglömda.


just det där med pengar i "en burk" är onekligen lockande ...f-n va stor burk jag skulle behöva..hmmm! kanske en t.o.m en hink ? och tänk vad pengar det blir på ett år ......ett par dosor om dan :roll:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#52077 Så många tomma dosor som du hade i maskin så kunde du ju ha dom att ha pengarna i :lol:

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52131
totte skrev:Så många tomma dosor som du hade i maskin så kunde du ju ha dom att ha pengarna i :lol:


jaa! ..nääh.. måste ju åtminstånde försöka dra ner på detta snusande nu i en första fas :-ss

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52146 Kom i gen nu spindeln du kan väl avstå från snus fram till lunch.
Ska slå mig för bröstet i morgon lunch och tänka vad duktig jag varit, när du tar dagens första prilla.
Ska till Kungsberget i morgon med minsta barnet och åka skidor. All skid hyra är insparad på röka.
Börjar nog bli snål tycker jag det känns som. Det borde vara på hälsan man tänker på först.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52154
Famag skrev:Kom i gen nu spindeln du kan väl avstå från snus fram till lunch.
Ska slå mig för bröstet i morgon lunch och tänka vad duktig jag varit, när du tar dagens första prilla.
Ska till Kungsberget i morgon med minsta barnet och åka skidor. All skid hyra är insparad på röka.
Börjar nog bli snål tycker jag det känns som. Det borde vara på hälsan man tänker på först.


japp det är som du säger , det är ju detta med hälsan också ! ..blir nog en kort dag för mig imorrn .. tösen jobbar kväll och hela helgen och barnen har eller förhoppningsvis haft "färdigt" den nedrans magsjukan 😡 .. så vi får se hur det blir med backåkning för våran del .. men om det går så ska jag pylsa på dem och åka lite pulka i backen jag gjort me grävarn i en stor snöhög ...vi får se hur pigga de små liven är på lörd??

det blir ju till att anta utmaningen .. och jag skickar ett PM om hur det gick att vara utan snus fram till lunch ... hmm! jag känner frånvaron av snus redan ...huvva ! vad hemskt ... men jag får snusa efter lunchtid alltså ?

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52159 Ja det lär väl gå för sig. Du har ju hand om barn.
Annars får du ta till havre gryn det gjorde Halvproffs, det funkar vist på snusare.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52192 nu kommer min "diktamen" till förmån för d som har skadeglädje .. jag lyckades härda ut .. så länge martina och gänget höll låda i morronpasset P3 d.v.s till klockan 10 :00 ..men sen efter nyheterna så kom det en f-l j-vel både i mig och radion ~x(

och därmed är jag en looser , för då åkte det in en prilla av rang \:D/

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#52213 Dags att sluta röka. Igen! På riktigt!
Efter tre månaders planerande gick jag och köpte nikotinplåster idag. Nu ska de ligga här på köksbordet ett tag och håna mig tills jag vågar ta klivet. Har slutat både röka och snusa flera gånger förut. Efter några månader tycker jag att jag kan unna mig ett bloss. Och de är ju så goda. De här enstaka ciggaretterna, som man sparar till de mest speciella stunderna. Rast i ljungen på en tallhed med majsolen i ansiktet. Lägg till en Prince Light och det slår allt.
Det är ju inte lika charmigt med budgetcigg på trapppen i snöblandat regn, iklädd långkalsonger och träskor. Den får mig inte ens att må bättre, den får mig att inte må sämre. Helt värdelöst.
Nästa vecka är det nog dax. Den här gången på riktigt! :-ss

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52293 näh! man får nog sikta på en halvering av förbrukningen i första hand ... och det har jag redan börjat försöka med :D

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Torparn79  
#52295
"spindeln" skrev:näh! man får nog sikta på en halvering av förbrukningen i första hand ... och det har jag redan börjat försöka med :D

hur mycket gör du av med om dagen nu?
prova att sätta lite press på dig själv, begränsa mängden du har tillgång till per dag...

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52297
Staväng skrev:Dags att sluta röka. Igen! På riktigt!
Efter tre månaders planerande gick jag och köpte nikotinplåster idag. Nu ska de ligga här på köksbordet ett tag och håna mig tills jag vågar ta klivet. Har slutat både röka och snusa flera gånger förut. Efter några månader tycker jag att jag kan unna mig ett bloss. Och de är ju så goda. De här enstaka ciggaretterna, som man sparar till de mest speciella stunderna. Rast i ljungen på en tallhed med majsolen i ansiktet. Lägg till en Prince Light och det slår allt.
Det är ju inte lika charmigt med budgetcigg på trapppen i snöblandat regn, iklädd långkalsonger och träskor. Den får mig inte ens att må bättre, den får mig att inte må sämre. Helt värdelöst.
Nästa vecka är det nog dax. Den här gången på riktigt! :-ss


Farsan kompis skulle sluta röka o köpte då nikotinplåster han använde väl de ett halvår efter han slutat röka. Men sluta röka gjorde han. :grin:
Men det hade sina orsaker han fick bronkit har jag för mig. :|

Om han inte hade fått det hade han nog inte blivit lika motiverad o sluta :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Staväng  
#52300 Ska nog försöka sluta innan bronkiten är ett faktum. Jag har bestämt mig för torsdag. Ska operera knät då, så då är det slutröjt för ett tag framöver, då kan jag bespara mina arbetskamrater helveteshumöret och lägga allt på sambon. Utan 8 timmars skogspromenader dagligen kommer nog lungkapaciteten behöva lite hjälp på traven.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52303 Låter bra. :smile:

Vad är det i knät som är utsletet då?
:|

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52306
Torparn79 skrev:
"spindeln" skrev:näh! man får nog sikta på en halvering av förbrukningen i första hand ... och det har jag redan börjat försöka med :D

hur mycket gör du av med om dagen nu?
prova att sätta lite press på dig själv, begränsa mängden du har tillgång till per dag...


jag vräker i mig 2 dosor lössnus / dygn ...och siktar i första hand på att det ska räcka med 1 dosa :oops: :oops: hallelulja :))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52308
"spindeln" skrev:
Torparn79 skrev:
"spindeln" skrev:näh! man får nog sikta på en halvering av förbrukningen i första hand ... och det har jag redan börjat försöka med :D

hur mycket gör du av med om dagen nu?
prova att sätta lite press på dig själv, begränsa mängden du har tillgång till per dag...


jag vräker i mig 2 dosor lössnus / dygn ...och siktar i första hand på att det ska räcka med 1 dosa :oops: :oops: hallelulja :))


2 dosor :surp:

Jag tycker jag snusar för mycket om det går åt en dosa per dag
:lol:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).